printlogo


کد خبر: 198225تاریخ: 1397/6/17 00:00
دومین المپیاد سواد رسانه‌ای به کار خود پایان داد
المپیادی برای نسل هزاره سوم

اختتامیه دومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای با معرفی برگزیدگان در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. این رویداد توسط باشگاه سواد رسانه‌‌‌ای، در 3 مرحله ویژه دانش‌آموزان دهم و یازدهم پی گرفته شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این مراسم، ابتدا دکتر سیدبشیر حسینی، دبیر المپیاد سواد رسانه‌ای ضمن بیان اینکه نوجوانان حاضر در سالن حتی یک روز هم هزاره دوم را درک نکرده‌‌اند، گفت: شعار این رویداد از ابتدا «المپیاد نسل هزاره سوم» بوده است و از همین رو تمام تلاش خود را کرده‌‌‌‌‌ایم در طراحی‌‌های مختلف انجام شده، فرزندان این کشور را برای فردای رسانه‌ها آماده کنیم. در ادامه علی رضایی، دبیر اجرایی المپیاد با بیان اینکه دومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای با فراخوان کشوری در اسفندماه 96 آغاز شد، افزود: مرحله اول این رویداد اردیبهشت‌ماه 97 بین هزار دانش‌آموز از 40 شهر مختلف در سراسر کشور انجام شد. از میان این افراد، در بیست‌ونهم تیرماه، 185 نفر برگزیده در آزمون چندرسانه‌ای مرحله دوم المپیاد با یکدیگر به رقابت پرداختند. در نهایت در مرحله سوم المپیاد، 42 دانش‌آموز برگزیده در شهریورماه 97 به مدت 6 روز برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت کردند. رضایی در ادامه به یکی از رویدادهای اضافه‌شده به المپیاد سواد رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: «جایزه سرخ» یا همان «سواد رسانه‌ای خلاق» جایزه سالانه‌ای است که به معلمان و دانش‌آموزان برگزیده سواد رسانه‌ای اهدا می‌شود. در همین راستا افرادی که سوالات‌شان توسط دانش‌آموزان المپیاد به عنوان سوال برتر انتخاب شده جایزه سوال سرخ را دریافت کرده و معلمانی که بیشترین تعداد قبولی در مراحل مختلف المپیاد سواد رسانه‌ای را داشته‌‌اند، برگزیده جایزه معلم سرخ می‌شوند. بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم اسامی برگزیدگان جایزه سوال سرخ اعلام شد. در بخش پایانی مراسم، دکتر محمدصادق باطنی، دبیر علمی المپیاد سواد رسانه‌‌‌ای پشت تریبون رفت و بعد از بیان سنجه‌‌های المپیاد سواد رسانه‌ای گفت: نوجوانان برگزیده در این المپیاد بدون شک از نخبگان و آینده‌‌‌سازان کشور در عرصه رسانه خواهند بود. در همین راستا این المپیاد یک المپیاد مساله‌محور بود که با قرار دادن دانش‌آموزان در موقعیت‌ها و مسائل رسانه‌ای ارزیابی از آنها در 2 بخش انفرادی و گروهی انجام می‌شود. در همین راستا شرکت در ضبط برنامه برنده باش شبکه 3 سیما، ارائه کمپین تبلیغاتی برای یک فیلم سینمایی در حال ساخت، شرکت در یک بازی-آزمون سواد رسانه‌ای مبتنی بر واقعیت افزوده، ارائه طرح یک مسابقه تلویزیونی سواد رسانه‌ای برای پخش از شبکه 4 سیما و  تجربه ضبط برنامه تلویزیونی در استودیوی تولیدی مجتمع شهید آوینی بسیج صداوسیما از جمله فعالیت‌های انجام شده در ایام برگزاری این رویداد بود.


Page Generated in 0/0049 sec