printlogo


کد خبر: 198228تاریخ: 1397/6/17 00:00
اخبار

احمد دهقان:
ادبیات ما نیازمند نویسندگانی است که جهان را متفاوت ببینند
احمد دهقان با بیان اینکه نمی‌توان با ضرب و زور نویسنده شد، گفت ادبیات ما به نویسندگانی احتیاج دارد که حرفی برای گفتن داشته باشند و دنیا را متفاوت ببینند. به گزارش تسنیم، نشست نقد و بررسی کتاب «مثل شیشه، مثل سفال» با حضور نرگس فرجادامین، نویسنده اثر و علی درستکار پژوهشگر، احمد دهقان رمان‌نویس و سارا عرفانی از نویسندگان کشور در فرهنگسرای رسانه و فضای مجازی برگزار شد. احمد دهقان در این نشست گفت: داستان‌نویسی یکسری فرمول‌هایی دارد، یعنی ممکن است هر کسی بتواند بنویسد اما داستان خوب مانند یک ظرف پر از دُر است. یکی از نکات مثبت این داستان شخصیت‌پردازی‌های آن است. آدم‌ها انگار در این داستان خلق شده‌اند. نکته دیگر درباره این کتاب این است که برخی فکر می‌کنند داستان‌های دینی فقط برای افراد مذهبی و دارای شخصیت‌های مذهبی است. داستان‌های ما همیشه مانیفست می‌دهند اما نویسنده این کتاب این کار را نکرده است؛ از این رو است که می‌گویم این نویسنده موفق خواهد شد. برخلاف تلویزیون که آدم‌ها در آن چهره می‌شوند یا براحتی یک نفر از بین می‌رود، در ادبیات یک فرد می‌تواند بنویسد اما نمی‌تواند نویسنده باشد. بدین معنا که اگر یک کار نویسنده خوب باشد، مردم او را می‌خواهند و به او و کارهایش رو می‌آورند. یک فرد با ضرب و زور نمی‌تواند نویسنده شود. فرجادامین را مخاطبان می‌خوانند و اینجاست که آزمون او شروع شده است. ادبیات ما به نویسندگانی احتیاج دارد که حرفی برای گفتن داشته باشند و دنیا را جور دیگر ببینند.


توقف اکران فیلم‌های کمدی در ایام محرم
غلامرضا فرجی گفت وضعیت اکران فیلم‌های کمدی در سینماها به‌مناسبت ایام محرم تغییر خواهد کرد و جزئیات آن هفته آینده اعلام می‌شود. به گزارش تسنیم، غلامرضا فرجی، سخنگوی کارگروه اکران، درباره وضعیت نمایش فیلم‌های سینمایی کمدی در ایام محرم گفت: طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش به احترام ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) سالن‌های سینما حق اکران فیلم‌های کمدی را ندارند اما اینکه کدام فیلم‌ها از چرخه اکران حذف می‌شوند و برای ادامه نمایش‌ چه وضعیتی خواهند داشت، در جلسه هفته آتی این کارگروه بررسی خواهد شد. فرجی همچنین طبق مصوبات، عدم اکران آثار کمدی را در ایام عزاداری قطعی اعلام کرد اما نتایج مشخص و جزئیات آن‌را به جلسه آینده این کارگروه موکول کرد.  فیلم‌هایی همچون هزارپا (ابوالحسن داوودی)، دم‌سرخ‌ها (آرش معیریان)، کاتیوشا (علی عطشانی)، من دیوانه نیستم (علیرضا امینی) و دلم می‌خواد (بهمن فرمان‌آرا) از جمله آثار کمدی در حال اکران سینماها به شمار می‌روند.


درگذشت بازیگری که نقش‌های بزرگ تاریخ سینما را رد کرد!
برت رینولدز، هنرپیشه محبوب دهه ۷۰ میلادی سینمای آمریکا که سابقه نامزد شدن برای جایزه اسکار را در کارنامه داشت، در ۸۲ سالگی چشم از جهان فروبست. به گزارش خبرآنلاین، برت رینولدز، هنرپیشه نامدار آمریکایی بر اثر سکته قلبی در بیمارستانی در فلوریدا درگذشت. او هنگام مرگ ۸۲ سال داشت. این بازیگر سال ۱۹۷۲ با بازی در فیلم «بازماندگان» جان بورمن به شهرت رسید. این فیلم داستان 4 دوست را روایت می‌کند که در یک سفر تفریحی مورد حمله قرار می‌گیرند. «بازماندگان»‌ اکران موفقی داشت و در سه رشته نامزد جایزه اسکار شد. رینولدز سال ۱۹۷۷ با بازی در فیلم «اسموکی و راهزن» به یکی از بازیگرانی تبدیل شد که فروش فیلم را تضمین می‌کند. در آن سال فقط فیلم «جنگ ستارگان»‌ بود که در گیشه موفق‌تر از «اسموکی و بندیت» ظاهر شد. برت رینولدز همان اندازه که برای بازی کردن در برخی نقش‌ها مشهور شده است، برای رد کردن برخی از ماندگارترین نقش‌های سینمایی هالیوود هم مشهور است. از نقش‌های مهمی که او بازی در آنها را نپذیرفت، می‌توان به جیمز باند، هان سولو در «جنگ ستارگان» و نقش اصلی فیلم «زن زیبا»‌ که در نهایت به ریچارد گیر رسید، اشاره کرد.


Page Generated in 0/0042 sec