printlogo


کد خبر: 198239تاریخ: 1397/6/17 00:00
چهارگوشه

عمران‌خان:  در هیچ جنگی مشارکت نمی‌کنیم
 نخست‌وزیر جدید پاکستان اعلام کرد کشورش هرگز در جنگ هیچ کشوری مشارکت نخواهد کرد. عمران‌خان در جریان سخنرانی‌اش در مراسمی که توسط ارتش این کشور برگزار شده بود، گفت: «ارتش پاکستان به بهترین نحو با رویکرد عدم مداخله در سیاست عمل می‌کند. چنین مداخله‌ای می‌تواند به تخریب نهادها منتهی شود». نخست‌‌‌وزیر جدید پاکستان افزود:‌ «سیاست دولتش بر بهبود اوضاع اقتصادی و تقویت وحدت داخلی متمرکز خواهد شد». عمران‌خان منتقد اصلی مشارکت پاکستان در جنگ ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی علیه یمن بود.

تحریم جدید آمریکا  علیه کره‌شمالی
وزارت دادگستری آمریکا یک هکر کره‌شمالی را به حملات سایبری به شرکت سونی و اداره خدمات بهداشتی انگلیس متهم کرد. آمریکا همچنین یک شهروند و یک شرکت کره‌شمالی را تحریم کرد. پیش‌تر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی به کنگره، کره‌شمالی را «تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده» علیه کشورش خواند و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. بر اساس فرمان ترامپ، «وضعیت فوق‌العاده ملی» علیه کره‌شمالی و تحریم‌های شدید اقتصادی ضد پیونگ‌یانگ تا یک سال دیگر تمدید شده است. تمدید تحریم‌های کره‌شمالی در حالی است که ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود دیدارش با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در سنگاپور به تهدیدهای هسته‌ای پیونگ‌یانگ علیه آمریکا پایان داده است.

ضربه سنگین پاراگوئه به صهیونیست‌ها
پاراگوئه با بازگرداندن سفارتخانه‌اش از قدس اشغالی به تل‌آویو، ضربه‌ای سنگین به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد کرد. پاراگوئه مه 2018 پس از انتقال سفارتخانه‌های گواتمالا و آمریکا به قدس اشغالی، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد اما روز چهارشنبه  وزیر خارجه آن اعلام کرد کشورش تصمیم گرفته است سفارت خود را از قدس به تل‌آویو بازگرداند. مجمع عمومی سازمان ملل ۲۱ دسامبر 2017 با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع، قطعنامه‌ای را علیه اقدام یکجانبه ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر به تصویب رساند.

هشدار مسکو به نیروهای آمریکایی در سوریه
روسیه در هفته گذشته 2 بار به ارتش آمریکا هشدار داده است که نیروهایش همراه یگان‌های ارتش سوریه در تدارک حمله‌ به منطقه‌ای هستند که ده‌ها نفر از نیروهای آمریکایی آنجا مستقر شده‌اند. آمریکا در عین حال اعلام نکرده چطور روسیه در زمینه چنین اقدامی به آمریکا هشدار داده است. شبکه خبری سی‌‌ان‌ان  با اعلام این خبر به نقل از چندین نفر از مقامات دفاعی آمریکایی نوشت روسیه اعلام کرده در این منطقه شبه‌نظامیانی حضور دارند که مورد حمایت نظامیان آمریکایی قرار دارند. این موضع‌گیری روسیه نگرانی آمریکا مبنی بر در معرض خطر قرار گرفتن  نیروهای این کشور را تشدید کرده است و  هشدار نیروهای آمریکا به روسیه را در زمینه اینکه حضور  نظامی آمریکایی‌ها را تهدید نکند، به دنبال داشته است.

حکم اعدام در انتظار 21 زندانی بحرینی
سازمان حقوق بشری «ریپریو» مستقر در لندن اعلام کرد: 21 نفر در بحرین منتظر اجرای حکم اعدامند که بسیاری از آنها زندانیان سیاسی هستند. در این گزارش آمده است: ماهر الخباز، محمد رمضان و حسین موسی زندانیانی هستند که هر لحظه امکان اعدام آنها وجود دارد. سازمان حقوق بشری ریپریو در ادامه افزوده است: این سه تن زیر شکنجه مجبور به اعترافات دروغین شدند که دادگاه با استناد به این اعترافات علیه آنها حکم اعدام صادر کرده است. این سازمان حقوق بشری خواستار اجرای تحقیق درباره شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری از این محکومان شد که به اعدام محکوم شدند. ریپریو از پادشاه بحرین و مقام‌های این کشور خواسته است همه احکام اعدام را متوقف و مجازات اعدام در این کشور را ممنوع کنند.
 


Page Generated in 0/0049 sec