printlogo


کد خبر: 198250تاریخ: 1397/6/17 00:00
اخبار

48 هزار نفر خودرو پیش‌خرید کردند
پایان ماراتن خرید محصولات سایپا
سرانجام پیش‌فروش 48 هزار دستگاه خودروی سواری شرکت سایپا بعد از یک ماراتن 24 ساعته برای مشتریان، ظهر پنجشنبه 15 شهریورماه به اتمام رسید. این پیش‌فروش از چهارشنبه گذشته ساعت 11 صبح شروع شده بود که طبق اطلاعات مندرج در سایت سایپا در فردای آن روز تا قبل از ساعت 12 تمام خودروهای سواری فروخته شد. بر این اساس ظرفیت فروش خودروهای ایکس100 شامل سایپا 131 و 132 و همچنین ایکس200 شامل تیبا، تیبا2 و ساینا به اتمام رسیده و تنها محصولات وانت سایپا151 و وانت نیسان باقی مانده است. در همین باره گروه خودروسازی سایپا ادعا کرد از ساعت 10 صبح 14 شهریور تا 9 صبح 15 شهریور بیش از 75 میلیون و 187 هزار مراجعه به سایت فروش شرکت خودروسازی سایپا شده است و برای خرید 50 هزار خودرو بیش از یک میلیون و 888 هزار نفر هم برای ثبت‌نام تلاش کرده‌اند که تا این ساعت 48 هزار نفر موفق به خرید شده‌اند.
واکنش وزیر صمت به اخبار احتکار خودرو
در همین حال محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت پنجشنبه شب گذشته در جریان سفر به تبریز در بازدید از ایران‌خودروی تبریز با اشاره به اینکه ظن احتکار 8845 دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو یک موضوع غیرکارشناسی شده بود، اظهار داشت: تأخیر به وجود آمده در تحویل خودروها به دلیل عدم تأمین قطعات ریز خودروها بود که باید از طریق واردات تأمین می‌شد. شریعتمداری از تأمین قطعات ریز خودروهای ایران‌خودروی تبریز و آماده‌سازی جهت تحویل به متقاضیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: مقدمات تأمین قطعات مورد نیاز خودروهای شرکت ایران‌خودروی تبریز فراهم شده و بزودی با تأمین قطعات خودروها آماده واگذاری می‌شود. وی از به فروش رسیدن تمام خودروهای ایران‌خودروی تبریز که در پارکینگ است خبر داد و گفت: تأکید داریم خودروهایی که در پارکینگ ایران‌خودروی تبریز است در سریع‌ترین زمان ممکن رفع نقص شده و با قیمتی که تصویب ‌شده در اختیار مالکان قرار گیرد. شریعتمداری با بیان اینکه با تسریع در روند قضایی و تأمین قطعات مورد نیاز جهت رفع نقص خودروهای ایران‌خودرو در پارکینگ روزانه حدود 500 خودرو آماده واگذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار روند کاهشی دارد و واگذاری خودروهای این شرکت می‌تواند در تثبیت قیمت خودرو در بازار مؤثر باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه سالانه نزدیک به یک‌میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود، گفت: اینکه تعدادی خودرو در انبار خودروسازی‌ها وجود داشته باشد، نمی‌توان به‌منزله احتکار قلمداد کرد و اگر به صنایعی که توان ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید دارند اینگونه نگاه شود یقیناً بی‌مهری در قبال فعالیت‌های آنهاست.

رشد ۱۰۰ درصدی واردات قطعات خودرو
بر اساس آمارهای گمرک، واردات قطعات خودرو در ۵ ماه نخست 1397 با رشد ۱۰۰ درصدی روبه‌رو شده است. به گزارش تسنیم، بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد تا پایان مرداد قطعات منفصله خودرو با درصد ساخت داخل کمتر از 30 درصد با میزان واردات 880 میلیون دلاری با رشد 103 درصدی روبه‌رو شده است. همچنین قطعات منفصله با ساخت داخل 30 تا 50 درصد با میزان واردات 183 میلیون دلار با رشد 57 درصدی روبه‌رو شده است. از سوی دیگر آمارهای گمرک نشان می‌دهد در این مدت 6057 خودرو با ارزش 162 میلیون دلار به کشور وارد شده است. حجم موتور این خودروها کمتر از 2 هزار سی‌سی بوده است. واردات این نوع خودرو نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش 70 درصدی روبه‌رو شده است اما واردات موز در این 5 ماه حدود 200 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی 28 درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.
 


Page Generated in 0/0059 sec