printlogo


کد خبر: 198258تاریخ: 1397/6/17 00:00
اخبار

مسؤولان برای جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار تلاش کنند
امام‌جمعه موقت تهران گفت: رژیم آمریکا در حال جنگ با ما است اما گویا ما نمی‌دانیم در شرایط جنگ به سر می‌بریم.
به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی روز گذشته در خطبه‌های نمازجمعه تهران وجود مفاسد اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این افراد باید پیدا شوند و به دست محکمه و دستگاه قضایی سپرده شوند تا به سزای اعمال‌شان برسند. البته یک محکمه الهی هم وجود دارد که محکمه خدا و روز قیامت است.
وی توصیه رهبر انقلاب مبنی بر انجام کار شبانه‌روزی برای حل مشکلات را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه خدا کند مسؤولان به این توصیه رهبری عملی کنند، اظهار داشت: این فرمایش به معنای آن است که حل مشکلات، در کار یک روزه نیست، بلکه باید شبانه‌روز کار کرد.
وی با بیان اینکه رژیم آمریکا در حال جنگ با ما است، تصریح کرد: اما ما گویا نمی‌دانیم در شرایط جنگ به سر می‌بریم. اهتمام و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار و فضایی که ملت و مردم نجیب ما را گرفتار کرده، ضروری است.

تجدید میثاق رئیس و اعضای مجلس خبرگان با آرمان‌‌های امام(ره)
رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کردند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، جمعی از اعضای هیات‌رئیسه و نمایندگان این مجلس صبح پنجشنبه با حضور در حرم امام راحل، با قرائت فاتحه و تقدیم شاخه گل نسبت به مقام امام ادای احترام و با آرمان‌‌های ایشان تجدید میثاق کردند.

جوابیه دفتر آیت‌الله جنتی به اظهارات  اخیر واعظی
عذرخواهی کن، مؤدب باش حرمت نگه دار
رفتارهای خارج از عرف روحانی و دفتر او نسبت به مجلس خبرگان که انتقادات زیادی را موجب شده بود، با واکنش دفتر آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری مواجه شد.
به گزارش «وطن امروز»، محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی روز چهارشنبه نه‌تنها اظهاراتی عجیب و ساختارشکنانه درباره عدم حضور روحانی در مجلس خبرگان مطرح کرده بود، بلکه مطالب خلاف واقعی را نیز به آیت‌الله جنتی نسبت داد و اظهارات آیت‌الله درباره شیطنت آمریکایی‌ها در طرح موضوع مذاکره با روحانی در سازمان ملل را تحریف کرد.
در واکنش به این اظهارات غیرمسؤولانه واعظی، دفتر آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان، جوابیه‌ای منتشر کرد و خطاب به رئیس دفتر حسن روحانی تصریح کرد ضمن عذرخواهی و رعایت ادب و متانت، باید حرمت اشخاص و نهادهای قانونی کشور را رعایت کند.
متن جوابیه دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری نسبت به تحریف اظهارات آیت‌الله جنتی توسط رئیس دفتر رئیس‌جمهور به این شرح است:
اظهارات شتاب‌زده رئیس دفتر رئیس‌جمهور در انعکاس خلاف واقع بیانات رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تعجب و حیرت شد.
 آیت‌الله جنتی در افتتاحیه اجلاس مجلس خبرگان رهبری فرمودند: ترامپ هم به دنبال شیطنت‌هایی است که در حاشیه اجلاس سازمان ملل با آقای روحانی دیدار کند، در حالی که رهبری هم مکررا گفته‌اند هیچ مقامی حق ندارد با دولت آمریکا مذاکره کند و اعضای دولت که به سازمان ملل می‌روند به این رهنمودهای رهبری توجه کنند. اگرچه بلافاصله پس از این اظهارنظر، رسانه‌ها مجدداً به انعکاس صحیح بیانات آیت‌الله جنتی پرداختند و شواهد موضع هوشمندانه ایشان نیز روز گذشته در دیدار رئیس‌جمهور آمریکا و امیر کویت نمایان شد اما از رئیس دفتر رئیس‌جمهور انتظار می‌رود ضمن عذرخواهی و تصحیح مصاحبه خویش، ادب و متانت را در موضع‌گیری‌های سیاسی رعایت کرده و حرمت اشخاص و نهادهای قانونی کشور را رعایت نماید.
 


Page Generated in 0/0053 sec