printlogo


کد خبر: 198259تاریخ: 1397/6/17 00:00
اخبار

واکنش قالیباف به شایعه سفرش به انگلیس
لندن ما مناطق محروم است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به شایعه سفرش به انگلیس، گفت: من در مناطق حاشیه‌نشین، کرمانشاه و هرجایی که نیاز باشد حضور دارم، لندن ما همین مناطق محروم است. محمدباقر قالیباف عصر پنجشنبه در اجلاسیه شهدای محمدشهر گفت: امروز دلدادگان غرب بخشی از جنگ سخت رسانه‌ای دشمن را انجام می‌دهند و شایعات متعدد می‌سازند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر گفته‌اند بنده به لندن سفرکرده‌ام، به طرح این سؤال پرداخت که مگر حتماً باید مسؤولیت داشته باشیم که کار کنیم و گفت: هنگامی‌که انقلاب پیروز شد مگر مسؤولیتی داشتیم؟ امروز ممکن است مسؤولیت نداشته باشم اما دلیل نمی‌شود کار نکنم. قالیباف با طرح این سؤال که در بسیاری از مواقع می‌پرسند کجایی، گفت: در مناطق حاشیه‌نشین، کرمانشاه و هرجایی که نیاز باشد حضور دارم، مشکلات و سختی‌های مردم را پیگیری می‌کنم. وی با تأکید بر اینکه لندن ما همین مناطق محروم است و ما پای‌کار مردم هستیم چون مردم با جان و مال و آبروی خود پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، گفت: چه مسؤولیت داشته باشیم چه نه اما این شایعات هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، دشمنان یک حرف نیمه راست را پیدا می‌کنند و صدها دروغ و دغل به آن اضافه می‌کنند.

واکنش زاکانی به صحبت‌های عراقچی
چندش‌آور بود
علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم در توئیتی به اظهارات اخیر عراقچی که شروط جدید ایران برای ادامه برجام را صرفا تضمین فروش نفت کشورمان توسط اروپایی‌ها اعلام کرده بود، واکنش نشان داد و نوشت: صحبت‌‌های آقای عراقچی درباره شروط ایران برای ادامه برجام به‌رغم مناسب نبودن اقدامات اروپا بسیار دردآور و با کمال تاسف چندش‌آور بود. زاکانی همچنین در این توئیت تاکید کرد: کم‌اطلاعی، انفعال و توجیه، ویژگی‌‌های ایشان در مذاکرات برجام بود و امروز باید به آن تعمد در خواب‌آلودگی و توهین به شعور ملت را نیز اضافه کرد. عراقچی، معاون وزیر امور خارجه اخیرا در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: ما به اروپایی‌ها روشن گفته‌ایم اگر منافع اصلی ما در برجام؛ بحث فروش نفت و بازگشت پول نفت و پرداخت‌ها و دریافت‌ها (مسائل بانکی) عملیاتی نشود، برای ما ماندن در برجام هیچ فایده دیگری نخواهد داشت. آنها تا 13 آبان وقت دارند و از این تاریخ به بعد فایده‌ای ندارد که بخواهند کاری انجام دهند.

بررسی ویژه شکایت از «سلحشوری» و «حیدری» در هیأت نظارت
عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی ویژه شکایت جمعی از نمایندگان درباره نطق ساختارشکنانه پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری در اولین فرصت خبر داد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پس از نطق ساختارشکنانه خانم سلحشوری و آقای حیدری در صحن علنی هفته گذشته مجلس،‌ جمعی از نمایندگان نامه‌ شکایتی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کردند. وی افزود: با توجه به اینکه در این‌باره شکایت به هیأت رسیده باید حتما مورد رسیدگی قرار گیرد. عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام‌شده،‌ با توجه به اقداماتی که در حیطه وظایف هیأت نظارت است قطعا موارد لازم را اعمال خواهیم کرد. سلیمی همچنین اعلام کرد: در اولین فرصتی که نشست هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل شود ما این مسأله را بررسی خواهیم کرد.

معافیت آمریکا برای برخی کشورهای خریدار نفت ایران
وزیر خارجه آمریکا در دهلی نو اعلام کرد: تمام کشورها باید خرید نفت از ایران را متوقف کنند؛ در غیر این صورت با تحریم مواجه خواهند شد البته در موارد لزوم برای خریداران نفت ایران استثناهایی را قائل می‌شویم. به گزارش مهر، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در دهلی نو به خبرنگاران اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تمام کشورها واردات نفت از ایران را متوقف کرده و به صفر برسانند؛ در غیر این صورت با تحریم مواجه خواهند شد. وی در ادامه افزود: کشورهایی نیز هستند که توقف کامل خرید نفت از ایران برای آنها تا مدتی زمان‌بر است، به همین دلیل معافیت‌‌‌‌هایی را برای آنها در نظر گرفته، در موارد لزوم برای خریداران نفت ایران استثناهایی را قائل می‌شویم.


Page Generated in 0/0134 sec