printlogo


کد خبر: 198275تاریخ: 1397/6/18 00:00
آوای شهر

استاندار تهران  مطرح کرد
نیاز تهران به ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید
استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: اگر حداقل ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید امسال در تهران جایگزین نشود، تغییری در آلودگی هوای تهران ایجاد نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  استاندار تهران گفت: عمر بسیاری از کامیون‌هایی که در شب‌های تهران رفت و آمد می‌کنند بیش از 40 سال است و اگر حداقل 5 هزار دستگاه اتوبوس جدید امسال در تهران جایگزین و به کار گرفته نشود تغییری در آلودگی هوای تهران نسبت به سال گذشته مشاهده نمی‌کنیم و سهمی برای کامیون‌ها، کامیونت‌ها و کشنده‌ها برای کلانشهرها باید در نظر گرفته شود. وی تاکید کرد: از اول آبان‌ماه از تردد کامیون‌ها، کامیونت‌ها، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که فاقد معاینه فنی باشند، جلوگیری می‌شود و این دستورالعمل به پلیس راهور هم ابلاغ شده است.

معاون شهردار تهران خبر داد
تعیین تکلیف باغات مجهول‌المالک پایتخت
معاون شهرسازی شهرداری تهران از تعیین تکلیف باغات مجهول‌المالک در پایتخت خبر داد. پیروز حناچی درباره سرانجام طرح شناسایی  باغات تهران گفت: کارشناسان شهرداری تهران تاکنون 6 هزار  قطعه باغ را در شهر تهران شناسایی کرده‌اند که برای حدود 3 هزار باغ شناسنامه صادر شده است. وی با بیان اینکه حدود 3 هزار باغ نیز شناسایی شده‌اند اما این باغ‌ها یا در اختیار ارگان‌ها و نهادها قرار داشته یا مجهول‌المالک بوده یا در سیستم شهرداری و دولتی اطلاعات آنها ثبت و مدون نشده است، تصریح کرد: با این حال درصدد ورود به این باغات هستیم. حناچی افزود: البته قوه قضائیه اعلام کرده است به صورت موردی اجازه ورود به این باغات را می‌دهد و بر همین اساس می‌توانیم شناسنامه این باغات را صادر کنیم.

کاهش دمای هوای تهران
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در تهران، از کاهش جزئی دمای هوا در پایتخت خبر داد.
حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی است، به ایسنا اظهار داشت: در برخی ساعات وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌غربی انتظار می‌رود. وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، در این روز وزش باد در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه با تداوم این شرایط جوی برخی ساعات بویژه بعدازظهر همراه با وزش باد با جهت غالب جنوب‌غربی خواهد بود، تصریح کرد: بر این اساس انتظار می‌رود بر غلظت ذرات معلق به طور نسبی افزوده شود. به گفته شهبازی، همچنین دمای هوا در تهران کاهش جزئی خواهد یافت. وی گفت: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران با شاخص میانگین ۷۱ در شرایط سالم قرار داشت.

ممنوعیت موقتی تردد وانت‌بار‌ها در ماه مهر
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از ممنوعیت موقت تردد وانت‌بار‌ها و کامیونت‌ها در ساعات اولیه صبح روز‌های ابتدایی ماه مهر خبر داد. سردار محمدرضا مهماندار به میزان گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک پایتخت، از اول تا یازدهم مهر امسال، ورود و تردد وانت‌بار‌ها و کامیونت‌های توزیع کالا در تمام معابر سطح شهر تهران از ساعت ۶ تا ۹ صبح ممنوع است. مهماندار عنوان کرد: البته پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از این ممنوعیت استثنا شده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec