printlogo


کد خبر: 198286تاریخ: 1397/6/18 00:00
اخبار

خداحافظی کنایه‌آمیز محمدعلی بهمنی از شورای شعر دفتر موسیقی
استعفای آقای ترانه
محمدعلی بهمنی، شاعر و رئیس شورای شعر دفتر موسیقی ارشاد بعد از حواشی به‌وجود آمده از سمت خود استعفا کرد. به گزارش فارس، این شاعر صاحب‌نام که سال‌های زیادی در سمت ریاست شورای شعر و ترانه منصوب بوده و کمک زیادی به روند دریافت مجوزها کرده بود، در نهایت با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود رسما از سمت خود کناره‌گیری کرد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این استعفا بی‌ارتباط با حواشی آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی نیست. ماجرا از این قرار است که از ٨ قطعه آلبوم ابراهیم تنها ٦ قطعه مجوز دریافت کرده و آن 2 قطعه نیز به دلیل برخی مسائل اخلاقی که بهمنی با انتشار یک بیت آن که کاملا هویداست از دادن مجوز خودداری کرده است، البته در فواصل دریافت مجوز تا انتشار آلبوم حواشی فراوانی از جمله خبر مهاجرت محسن چاوشی، تهدید چاوشی به انتشار آلبوم در فضای مجازی و در ادامه ماجرای بستنی خوردن علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی با چاوشی و در نهایت صدور مجوز آلبوم و بی‌اعتباری و نادیده گرفتن بهمنی به‌عنوان رأس اصلی هرم شورای ترانه، حسابی در فضای مجازی سروصدا به پا کرد. بهمنی در پست اینستاگرامی‌‌‌‌اش در واکنش به فشارهای مجازی پیش از این اظهار داشته بود: «من، تنها یک‌بار از ترانه آقای چاوشی ایراد گرفته‌ام- آن هم به‌خاطر جایگاه شاعر گرانقدرش (حسین صفا) عزیزی که ارزش ترانه‌هایش را می‌دانید. آن هم با بهره‌گیری- «ببخشید» از ضرب‌المچلی که انتشار جبری‌‌‌‌اش ریشخندی به هوشمندان ترانه با ارزش و صدای با ارزش است. با پوزش- ناچار برای قضاوت شما: (اره رو که فروکنی- چه در کشی چه تو کنی)» در نهایت این آلبوم با ٦ قطعه در سی‌دی منتشر و ٢ قطعه دیگر در فضای مجازی به انتشار شد درآمد. دلخوری بهمنی و حواشی ظاهرا این شاعر را وادار به استعفا کرده است. هنوز واکنشی از سوی دفتر موسیقی به این اتفاق انجام نشده است.


«به وقت شام» به سینما روایت می‌آید
سینماروایت در هشتمین برنامه از سری جدید خود، فیلم سینمایی «به وقت شام» را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی
«به وقت شام» تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سرشناس سینمای ایران است که سال گذشته در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق شد 3 سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری این جشنواره را از آن خود کند. داستان این فیلم در ارتباط با پدر و پسر خلبانی است که مأموریت ویژه آنها به پرواز درآوردن هواپیمایی در تَدمُر به سمت دمشق است. آنها باید مردم تحت ظلم داعش را به وسیله این پرواز نجات دهند اما در این راه مشکلات زیادی در انتظارشان است. «به وقت شام» که بتازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است، علاوه بر موفقیت در جشنواره فیلم فجر، در گیشه سینماها نیز حضور موفقی را تجربه کرد و توانست به رقم فروش بیش از 13 میلیارد تومان دست پیدا کند. جلسه نمایش و نقد و بررسی این مستند در برنامه سینما روایت روز یکشنبه 18 شهریورماه، ساعت 17 با حضور محمد خزاعی تهیه‌کننده اثر، محمدتقی فهیم منتقد سینما و محمد شلتوکی کارشناس مسائل منطقه، در مجموعه فرهنگی- هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان بهار جنوبی برگزار می‌شود. گفتنی است، شرکت در این مراسم برای عموم مخاطبان آزاد و رایگان است.
 


Page Generated in 0/0061 sec