printlogo


کد خبر: 198295تاریخ: 1397/6/18 00:00
در پاسخ به تحرکات تروریستی در غرب کشور، سپاه پاسداران با شلیک 6 موشک زمین به زمین به مقر تروریست‌‌های گروهک دموکرات، تعدادی از سران و عوامل آنها را به هلاکت رساند
سیلی سخت

گروه سیاسی: بعد از سیلی سخت به تروریست‌ها در دیرالزور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این‌بار انتقام سختی از تروریست‌‌های فعال در مرزهای غربی جمهوری اسلامی گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، سپاه با شلیک 6 موشک زمین به زمین در عمق 65 کیلومتری مرز ایران، مقر تروریست‌های گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران و گروه تروریستی حزب دموکرات را هدف قرار داد. بنا بر اخبار منتشر شده، موشک‌‌های سپاه رأس ساعت 10:45 صبح روز گذشته از آذربایجان‌غربی شلیک شد. هدف موشک‌‌های سپاه، دفتر مرکزی حزب دموکرات واقع در کوی سنجق در فاصله 65 کیلومتری مرز ایران بود. در پی این حمله موشکی، ده‌ها تن از اعضای این گروهک‌های تروریستی از جمله سرکردگان آنها کشته و زخمی شدند. بر اساس گزارش‌های اعلامی، این شلیک‌ها پدافندی نبوده و پایگاه موشکی سپاه پاسداران در شمال‌غرب مواضع گروهک‌های تروریستی را هدف قرار داده‌ و این موشک‌‌ها که به صورت آفندی شلیک شده‌‌ با دقت به اهداف خود اصابت کرده‌ است. همچنین به‌دلیل نزدیکی مقرهای حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) و حزب دموکرات کردستان (حدک) هر 2 حزب اعلام کردند مورد هدف قرار گرفته‌‌‌اند. وبسایت «کردستان 24» در این رابطه به نقل از منابع رسانه‌ای کرد خبر داد دفتر مرکزی حزب دموکرات کردستان (حدک) در «کوی سنجق» در استان اربیل در کردستان عراق هدف حمله موشکی قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری‌ها، این منبع به نقل از «ابراهیم جوکلی» نوشت: «تعدادی موشک از جانب [خاک] ایران به دفتر مرکزی حزب [گروهک دموکرات] در فاصله 65 کیلومتری مرز ایران اصابت کرده است». کردستان 24 با بیان اینکه این حمله چند کشته و زخمی بر جا گذاشته است، نوشت یک مسؤول دیگر [در گروهک] گفته 5 نفر کشته و بیش از 35 نفر مجروح شده‌اند. اما برخی منابع دیگر تعداد کشته‌ها را 11 نفر ذکر کرده‌اند. برخی منابع خبری نیز این تعداد را بیشتر اعلام کرده و از 15 کشته و 40 زخمی در جریان عملیات سپاه پاسداران خبر داده‌‌‌اند. طبق این گزارش، «مصطفی مولودی» دبیرکل ‌و «خالد عزیزی» دبیرکل پیشین [گروهک] حزب دموکرات در میان مجروحان هستند. این منبع به نقل از شاهدان عینی نوشت تعدادی پهپاد در آسمان منطقه دیده شده که احتمالا ماموریت آنان ثبت حمله و نتیجه آن بوده است. کردستان 24 نوشت از 22 سال پیش تاکنون به این منطقه حمله‌ای از جانب ایران نشده است. بنا بر اعلام برخی دیگر از منابع محلی، تمام مقرهای حزب دموکرات در منطقه سنجق مورد اصابت موشک قرار گرفته‌‌‌ است. همچنین نام «سهیلا قادری» و «هاشم عزیزی» 2 نفر از رهبران حزب و «کاوه بهرامی» عضو دفتر سیاسی دموکرات نیز در میان کسانی که به هلاکت رسیده‌‌اند ذکر شده است. همچنین منابع خبری اعلام کرده‌اند پس از این عملیات موشکی، جنگنده‌های اف 5 نیز در منطقه مورد نظر پرواز کرده‌اند. گروهک دموکرات با صدور بیانیه‌ای گفته نمی‌داند حمله هوایی بوده یا موشکی اما تایید کرده 9 تن از اعضای این گروهک به هلاکت رسیده و 30 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
 فعالیت گروهک‌‌های تروریستی تجزیه‌طلب در مرزهای ایران طی سال‌های اخیر بشدت افزایش پیدا کرده است. تحرکات گروهک تروریستی دموکرات تاکنون منجر به شهادت شماری از مرزبانان کشورمان شده است. اقدامات ضد امنیتی تروریست‌ها تا جایی پیش رفت که حزب دموکرات کردستان در سال 95 از طریق بی‌بی‌سی فارسی رسما علیه ایران اعلام جنگ کرد. «مصطفی هجری» دبیرکل حزب دموکرات کردستان به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود پیشمرگ‌‌های حزب او در کردستان ایران با نیروهای دولتی وارد جنگ مسلحانه شده‌اند. ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق نیز در گفت‌وگو با ایرنا حمله موشکی سپاه به دفتر مرکزی حزب دموکرات کردستان را پاسخ به اقدامات اخیر این حزب در منطقه مریوان و اشنویه عنوان کرد.
 انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی
اما در کنار فعالیت حزب دموکرات علیه ایران، پژاک نیز طی سال‌های اخیر بشدت علیه جمهوری اسلامی فعال شده است.
تیرماه گذشته بود که در جریان حمله تروریست‌ها به پاسگاه مرکزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) واقع در روستای دری منطقه مریوان استان کردستان 11 تن از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند. سپاه یک روز بعد طی بیانیه‌ای وعده داد انتقام سختی از تروریست‌ها خواهد گرفت. در همین رابطه، شامگاه جمعه روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) از انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی استان کردستان و هلاکت ۶ تروریست و زخمی و متواری شدن بقایای آنان خبر داد. روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک تیم از اشرار گروهک تروریستی پژاک که شامگاه بیست‌ونهم تیرماه سال جاری به پایگاه دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان حمله کرده بود، عصر جمعه 16 شهریور طی یک عملیات پیچیده و دقیق اطلاعاتی، در کمین رزمندگان غیور قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی کامیاران گرفتار و منهدم شد. این اطلاعیه افزوده است: طی این درگیری 6 تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و تعدادی نیز مجروح و متواری شدند. در این اطلاعیه با اشاره به ضبط سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی این تیم تروریستی توسط رزمندگان اسلام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تاکید شده است: همانگونه که به ملت ایران وعده داده شده است، آتش انتقام رزمندگان غیور دامان همه تروریست‌‌های مزدور و وابسته به استکبار جهانی که در پی ایجاد ناامنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، خرابکاری و بر هم زدن آرامش میهن اسلامی هستند را خواهد گرفت. روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در پایان این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: فرزندان ملت ایران در مرزهای کشور با اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های همه‌جانبه، اجازه عرض اندام به گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب و حامیان آنان را نداده و هرگونه تعرض و شیطنت را با پاسخ سخت و مهلک مواجه خواهند ساخت.
جزئیات هلاکت 6 تروریست پژاک
فرمانده سپاه کردستان با یادآوری هلاکت 6 عضو گروهک تروریستی پژاک توسط نیروهای بومی سپاه منطقه کامیاران، از تداوم عملیات‌های تعقیب با نام حیدر کرار در استان خبر داد. سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پس از عملیات تروریستی دری مریوان توسط پژاک و شهادت 11 پاسدار بومی استان، عملیات تعقیب با نام نامی «حیدر کرار» توسط نیروهای بومی در تمام شهرستان‌های استان آغاز شد. فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان ادامه داد: نیروهای تروریست پژاک پس از عملیات دری، در گوشه و کنار خزیده بودند که در نخستین عملیات تعقیب که روز جمعه در کامیاران انجام شد، نیروهای بومی منطقه چون متاثر از شهادت همرزمان‌شان شده بودند، توانستند 6 نفر از آنها را به هلاکت برسانند، ضمن اینکه تعدادی از آنها زخمی و متواری شدند. وی اذعان کرد: این عملیات در یک مکان بسیار پیچیده و ویژه بود که جدای از هلاکت 6 نیروی آنها، تمام امکانات و تجهیزات آنها هم ضبط شد. رجبی یادآوری کرد: از آنجایی که کرار به معنای تکرار است و عملیات‌های ما عنوان «حیدر کرار» دارد، عملیات‌های تعقیب در تمام شهرستان‌ها به صورت مداوم تکرار خواهد شد.
واکنش ماموستا راستی به انتقام سپاه
امام جمعه موقت سنندج هم به عملیات سپاه واکنش نشان داد و تاکید کرد انهدام تیم تروریستی ضدانقلاب پیام بزرگی برای دشمنان داشت و اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های همه‌جانبه نیروهای سپاه کردستان برای مقابله با دشمنان و جیره‌خواران استکبار جهانی را به دنیا نشان داد. ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به انهدام تیم تروریستی ضدانقلاب توسط نیروهای سپاه کردستان، اظهار داشت: به هلاکت رسیدن تروریست‌ها اقدامی «بسیار مثبت، انقلابی، بجا و بموقع» بود. وی گفت: دلیرمردان و نیروهای جان‌برکف سپاه کردستان با انهدام تیم تروریستی، انتقام 11 شهید مظلوم «روستای دری» مریوان که به دست آن جنایتکاران به شهادت رسیدند را گرفتند.
آرزوی خانواده‌های شهدای ترور برآورده شد
پیش از این خانواده‌های شهدای ترور کردستان و قربانیان تروریسم و افراطی‌گری در بیانیه‌ای از مسؤولان قضایی و حافظان امنیت و تمامیت ارضی کشور درخواست کردند «با قاطعیت و صلابت با هر گونه حضور تروریست‌های تجزیه‌طلب و خشونت‌طلبی که هدف‌شان آسیب رساندن به شهروندان کرد ایرانی است مقابله کنند». در بخشی از این بیانیه آمده است: از مسؤولان قضایی و حافظان امنیت و تمامیت ارضی کشور می‌خواهیم با قاطعیت و صلابت با هر گونه حضور تروریست‌های تجزیه‌طلب و خشونت‌طلبی که هدف‌شان آسیب‌رساندن به شهروندان کرد ایرانی است مقابله کنند و فرصت عرض اندام از آنها را گرفته و اجازه ندهند خون پاک شهدای ترور و شهدای مدافع وطن پایمال شود.
 

به یاد حاج احمد
پس از دوران دفاع ‌ مقدس، همچنان ناآرامی‌هایی در مناطق شمالغرب کشور ادامه داشت و گروهک‌های ضدانقلاب از این ناحیه صدماتی را به کشور وارد می‌کردند. در این هنگام و در سال 72 سردار کاظمی به عنوان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمالغرب کشور منصوب شد. در این زمان سردار کاظمی طرحی با نام قدر را برای تامین امنیت این مناطق طراحی کرده و در دستور کار خود قرار می‌دهد. براساس این طرح، پایگاه‌های تأمینی در بیشتر نقاط این مناطق جمع‌آوری شدند و یگان‌های مانوری سپاه با تعقیب گروه‌های شورشی در دو سوی مرز آنان را سرکوب کردند و امنیت را به‌گونه‌ای مطلوب به مناطق کردنشین ایران بازگرداندند. یکی از دوران‌های بسیار مهم فرماندهی سردار کاظمی، دوره 7 ساله فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا است. در این دوران سردار کاظمی توانست با اجرای اقدامات موثر امنیت را به منطقه شمالغرب کشور بازگرداند و گروهک‌های ضدانقلاب تا سال‌ها بعد نتوانستند اقدام موثری انجام دهند. سرلشکر باقری در این باره می‌گوید: «یک حادثه مهم در مقطع زمانی سال 74 و 75 رخ داد که نقطه تلاقی تمام این شهیدان عزیز (فرماندهانی که همراه سردار کاظمی به شهادت رسیدند) به‌خصوص احمد کاظمی، سعید مهتدی، نبی‌الله شاهمرادی (حنیف) و شهید آذین‌پور بود و آن تهاجم مردانه به مرکزیت ضدانقلاب در شمال عراق و انجام عملیات علیه حزب منحله دموکرات و کومله و دیگر گروهک‌های تروریستی بود که آن زمان در اوج عملیات در داخل ایران قرار داشتند. ضدانقلاب در این منطقه با کمین‌های خود، مشکلات زیادی را به‌وجود آورد و در عین حال مرکزیت خود را در شمال عراق قرار داده بود اما با طرح‌ریزی که از سوی سرداران شهید سپاه انجام شد،‌ مرکزیت آنها در عمق 150 کیلومتری خاک عراق مورد تهاجم قرار گرفت که کاری بسیار جسورانه، با ریسک بالا اما تمام‌کننده بود. شهید احمد کاظمی 200 دستگاه خودرو اعم از کامیون، وانت، جیپ، توپکش، توپخانه و کاتیوشا را به صورت یک ستون بزرگ وارد خاک عراق کرد و این یعنی آنکه این فرماندهان تا عمق منطقه دشمن پیش رفته، بالای سر پایگاه دشمن نشسته و شروع به هدایت آتش و فرماندهی کردند».


Page Generated in 0/0174 sec