printlogo


کد خبر: 198297تاریخ: 1397/6/18 00:00
اخبار

انتقاد آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی  از افزایش روزانه قیمت اجناس
مرجع تقلید جهان تشیع گفت امروز تمام خواسته رهبری معظم، علما و مراجع، حل مشکلات مردم است. اگر مسؤولی در خدمت به مردم کوتاهی کند، بداند روزی از همین مردم سیلی خواهد خورد. به گزارش فارس، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار عده‌ای از طلاب اعزامی به مناطق مختلف کشور برای انجام تبلیغ در 2 ماه عزاداری، بیان مشکلات و معضلات را لازم دانست و ابراز داشت: علمای ما باید با مردم و در کنار آنها باشند. امروز هم وظیفه همین است. روحانیت در دفاع از مردم و انقلاب و نظام باید بر سر عده‌ای که ضربه می‌زنند داد بزند. امروز تمام خواسته رهبری معظم، علما و مراجع حل مشکلات مردم است. اگر مسؤولی در خدمت به مردم کوتاهی کند، بداند روزی از همین مردم سیلی خواهد خورد. ایشان گفت: ناامید کردن مردم بسیار خطاست ولی بیش از همه بعضی از مسؤولان با عملکرد بد خود مردم را ناامید می‌کنند. مردم وقتی می‌بینند یک جنس صبح یک قیمت و عصر یک قیمت است یا گاهی 2 مغازه کنار هم آن جنس را با قیمت متفاوت دارند، از این عدم مدیریت نا امید می‌شوند. این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه نظارت و کنترل قیمت ربطی به تحریم ندارد، زحمت و کار می‌خواهد، خطاب به طلاب اعزامی اظهار داشت: نوکری امام حسین(ع) برای همه ما افتخار است. با مردم مهربان باشید و بدانید اخلاق، تواضع و اخلاص بهترین تبلیغ است.

دیوان عدالت اداری:
شکایت 72 دانشجوی بورسیه وارد تشخیص داده شد
در پی شکایت تعدادی از دانشجویان بورسیه از اقدامات دستگاه‌های طرف شکایت و رسیدگی دیوان عدالت اداری به موضوع مزبور، روابط عمومی دیوان عدالت اداری اطلاعیه‌ای صادر کرد. در ابتدای این اطلاعیه آمده است:
تا پایان سال 1396 تعداد 328 فقره دادخواست با موضوع اعتراض به اقدامات و تصمیمات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از دانشگاه‌های دولتی مبنی بر لغو بورس یا خودداری از جذب پذیرفته‌شدگان بورسیه، به دیوان عدالت اداری تقدیم شده است. این اطلاعیه می‌افزاید: دانشجویان شاکی اعلام نموده‌اند: ‌به‌رغم طی کردن فرآیند قانونی، مراحل گزینش، احراز صلاحیت‌های علمی و پذیرفته شدن به‌عنوان دانشجوی بورسیه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از دانشگاه‌ها بدون دلیل قانونی ضمن لغو بورسیه، فرآیند جذب ایشان را متوقف و ابطال کرده‌اند. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: از مجموع 328 شکایت واصله تا پایان سال 1396 تعداد 72 فقره شکایت، وارد تشخیص داده شد که وزارت علوم و دانشگاه‌های طرف شکایت باید بر اساس احکام صادره اقدام مقتضی را انجام دهند و تعداد 256 فقره شکایت، غیر وارد تشخیص داده شد و از تعداد 72 مورد شکایت که وارد تشخیص داده ‌شده است 22 فقره شکایت مربوط به دانشگاه‌های تهران و بقیه مربوط به سایر دانشگاه‌های کشور بوده است.

توقیف یک لنج صیادی بوشهری توسط گارد ساحلی دوبی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت یک لنج صیادی حامل ۹ صیاد بوشهری در آب‌های خلیج‌فارس به دلیل نامعلومی توسط گارد ساحلی دوبی متوقف شد که یک نفر کشته، 2 نفر زخمی و مابقی اسیر ‌شدند. به گزارش تسنیم، مجید خورشیدی دیروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برخورد مسلحانه گارد ساحلی دوبی با صیادان بوشهری در خلیج فارس اظهار داشت: لنج صیادی حامل 9 صیاد بوشهری از  اسکله  این بندر دارای مجوز رسمی از شیلات بود که به دلایل نامعلومی گارد ساحلی دوبی با آنان برخورد می‌کند. وی با بیان اینکه یکی از صیادان به سبب تیراندازی گارد ساحلی دوبی جان خود را از دست می‌دهد، گفت: در این حادثه 2 نفر نیز مصدوم و مابقی توسط گارد ساحلی دوبی دستگیر و اسیر می‌شوند. معاون استاندار بوشهر ضمن تسلیت به خانواده صیاد جان‌باخته و آرزوی شفای مصدومان و آزادی اسرا، افزود: درچند سال گذشته از این نوع اتفاقات دریایی توسط گاردهای ساحلی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس وجود داشته است که باید برای جلوگیری از این حوادث اقدامات اساسی انجام شود. خورشیدی با اشاره به اینکه برای رهایی افراد در بند اقدامات اساسی توسط دستگاه‌های مسؤول از جمله نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر، وزارت امورخارجه، دریابانی و شیلات انجام شده، گفت: پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد و تلاش می‌شود از طریق اقدامات کنسولی صیادان در اسارت آزاد شوند.
 


Page Generated in 0/0067 sec