printlogo


کد خبر: 198298تاریخ: 1397/6/18 00:00
اخبار

تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس در ایام محرم
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: پیکرهای مطهر ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس، ۲۲ شهریورماه از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا تشییع خواهد شد. به گزارش خبرگزاری دفاع‌مقدس، سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، در نشست خبری پیرامون مراسم تشییع ۱۳۵ شهید گمنام دفاع‌مقدس که در محل ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: وداع با این شهدا، ۲۱ شهریورماه طی مراسمی تحت عنوان «شبی با شهدا» با حضور مردم شهیدپرور و مقامات لشکری و کشوری بعد از نماز مغرب و عشا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد. وی افزود: مراسم تشییع این شهیدان، پنجشنبه ۲۲ شهریورماه با حضور مقامات لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و سایر مقامات اعم از مسؤولان قوای قضائیه و مقننه، ساعت ۹ صبح از در اصلی دانشگاه تهران تا معراج شهدا برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: پیکرهای مطهر ۱۳۵ شهید در تفحص‌های اخیر کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، کربلای ۵، والفجر ۸، والفجر یک و سومار کشف شد. هویت پیکرهای ۱۷ شهید در جمع این شهدا شناسایی شده است که طی روزهای آینده به خانواده‌های‌شان تحویل خواهیم داد.

اطلاعیه دادستانی درباره اعدام حسین‌پناهی، لقمان و زانیار مرادی
حکم اعدام 3 تن از محکومان دادگاه‌های انقلاب تهران و سنندج، سحرگاه شنبه مورخ 17/۶/97 اجرا شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، این 3 محکوم‌علیه، لقمان مرادی فرزند عثمان، زانیار مرادی فرزند اقبال و رامین حسین‌پناهی فرزند محمد میرزا هستند که 2 نفر اول در تاریخ 14/4/88 با اقدام تروریستی در شهرستان مریوان منجر به قتل 3‌نفر از جمله فرزند امام جمعه مریوان شده‌اند. در ادامه بیانیه دادستانی تهران آمده است: محکوم دیگر به نام رامین حسین‌پناهی عضو گروهک کومله است که حسب گزارش مورخ 2/4/96 سازمان اطلاعات سپاه کردستان در قالب یک تیم نظامی، به قصد عملیات خرابکارانه به کشور وارد شده و با مشکوک شدن ماموران به اعضای این تیم در ایستگاه بازرسی ورودی شهرستان سنندج، رامین حسین‌پناهی و همراهانش اقدام به پرتاب نارنجک جنگی و شلیک تیر به سمت ماموران کردند که این درگیری منتهی به هلاکت 3 تن از اعضای تیم مذکور و مصدوم شدن رامین حسین‌پناهی گردید. بازپرس دادسرای سنندج به نامبرده اتهامات محاربه، عضویت در گروه‌های معاند نظام و حمل مهمات جنگی را تفهیم کرده و متهم تحت قرار بازداشت موقت قرار می‌گیرد. وی اقرار کرد مسلحانه وارد کشور شده و قصد عملیات در داخل کشور را داشته است. همچنین پذیرفت یک خشاب 30 تیری را به سمت ماموران شلیک کرده و افزوده برای انجام مأموریت گروهکی به منطقه دهگلان وارد شده بود. پس از صدور قرار جلب به دادرسی و متعاقب آن کیفرخواست، برای متهم مستند به ماده 287 قانون مجازات اسلامی به اتهام بغی تقاضای مجازات شده و رسیدگی به این کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی سنندج محول گردیده است. برای متهم ابتدا وکیل تسخیری تعیین شده و متعاقباً خود وکیل معرفی کرده است. جلسات محاکمه با حضور متهم و وکیل وی برگزار شده و دادگاه طی دادنامه‌ مورخ 30/10/96 حکم بر اعدام متهم صادر کرده و این حکم در دیوان عالی کشور ابرام شده است. بر همین اساس سحرگاه روز شنبه 17 شهریورماه حکم اعدام محکومان به شرح فوق در تهران اجرا شد.

ایران امن‌ترین آسمان را دارد
فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران گفت بهره‌برداری از انواع سامانه‌های پدافندی به‌روز و کارآمد باعث می‌شود بگوییم آسمان ایران در منطقه امن‌ترین آسمان است. امیر سرتیپ بیژن ساعدی در گفت‌وگو با مهر گفت: پایش موثر و مستمر آسمان کشور، نظارت‌های دقیق بر اساس مقررات هوانوردی در بخش‌های حوزه مسؤولیتی فرودگاه‌ها و همچنین خارج از آن و بهره‌برداری از انواع سامانه‌های پدافندی به‌روز و کارآمد با بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد و خبره باعث می‌شود بگوییم آسمان ایران در منطقه، امن‌ترین آسمان است.
 


Page Generated in 0/0064 sec