printlogo


کد خبر: 198304تاریخ: 1397/6/18 00:00
اخبار

مرغ کیلویی 10300 تومان
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده ‌و ماهی از عرضه مرغ آماده طبخ به قیمت ۱۰۳۰۰ تومان در بازار خرده‌فروشی خبر داد. به گزارش تسنیم، مهدی یوسفخانی افزود: روز گذشته مرغ در کشتارگاه با قیمت 9200 تومان به عمده‌فروشی‌ها عرضه شده است. وی با بیان اینکه قیمت‌های اعلام‌شده به واحدهای صنفی استعلامی است، افزود: قیمت مرغ در مراکز عمده‌فروشی برای عرضه به واحدهای صنفی 9400 تومان تعیین شده است. وی ادامه داد: قیمت مرغ شمال در خرده‌فروشی‌ها 9700 تومان و در مرکز عمده‌فروشی میدان بهمن تهران 8700 تومان است.


منع خریداران سایپا از پیش‌فروش ایران‌خودرو
گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: مشتریانی که در طرح فروش اخیر شرکت سایپا ثبت‌نام کرده‌اند، امکان حضور در طرح آتی پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو را نخواهند داشت. به گزارش ایسنا، این شرکت در اطلاعیه خود درباره طرح آتی خود برای پیش‌فروش ۴۰ هزار دستگاه خودرو، اعلام کرد: «گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور توزیع عادلانه محصولات میان مشتریان واقعی طبق هماهنگی با گروه خودروسازی سایپا، کدملی همه مشتریانی را که در طرح پیش‌فروش این شرکت ثبت‌نام کرده‌‌‌‌اند، دریافت خواهد کرد. هدف گروه صنعتی ایران‌خودرو این است که خودروهای تولیدی این گروه صنعتی در جامعه بین مصرف‌کنندگان و مشتریان نهایی توزیع شود و کسانی برای خرید خودرو اقدام کنند که فقط نیازمند خودروی شخصی و مصرف‌کننده واقعی هستند. بنابراین از ثبت‌نام خریداران خودرو از سایپا در طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو جلوگیری خواهد شد.


افزایش قیمت مواد اولیه تولید نایلون
قیمت مواد «پلی‌پروپیلن» و «پلی‌اتیلن» از فرآورده‌های پتروشیمی که در تولید نایلون و سلفون و بسته‌بندی مواد غذایی و لبنیات به‌کار می‌رود از کیلویی ۵ هزار تومان در 5 ماه پیش به کیلویی ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان در حال حاضر رسیده است. به گزارش صداوسیما، علت اصلی این افزایش بها، عرضه بسیار اندک این مواد در بورس کالا و جولان دلالان و واسطه‌هاست. مدیرعامل یک شرکت تولید پوشک بچه در این‌باره گفت: به علت کمبود سلفون و نایلون مخصوص بسته‌بندی، تولید پوشک بچه باز هم با مشکل روبه‌رو می‌شود. تعاونی‌های زیرمجموعه اتحادیه پلاستیک هم در سایت خود اطلاع‌رسانی شفافی ندارند که دولت چه مقدار مواد پتروشیمی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن در اختیار آنها قرار داده تا بین تولیدکنندگان تقسیم کنند. از سوی دیگر بسیاری از تعاونی‌های این صنف نیز مواد پتروشیمی دریافتی را به‌دلیل نبود شفافیت، در بین همکاران «خودی» تقسیم می‌کنند. تولیدکنندگان قطعات پلاستیکی خودرو نیز نسبت به افزایش قیمت مواد اولیه پتروشیمی اعتراض دارند، زیرا می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو باشد.
 


Page Generated in 0/0078 sec