printlogo


کد خبر: 198315تاریخ: 1397/6/18 00:00
انتقاد محسن هاشمی از عملکرد شورای شهر
4 شهردار و سرپرست برای شهرداری تهران در عرض یک سال

گروه اجتماعی: رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ارزیابی عملکرد یک ساله این شورا پرداخت و از برنامه‌های آینده سخن گفت و اظهار داشت: تجربه شورای اول برای اعضای شورای پنجم درس عبرت شده است.
به گفته محسن هاشمی، «قول دادم دیگر رئیس محافظه‌کار نباشم، در سال نخست روحیات برخی اعضا را نمی‌شناختم، البته با برخی اعضا آشنایی داشتم اما می‌توان گفت با بسیاری از اعضا روابط مستقیم کاری نداشتم، از این رو با روحیات آنها آشنایی نداشتم، از این رو روحیه آنها، روش و منش، احساسات و نوع برخوردشان را در مواجهه با موضوعات نمی‌دانستم».
وی با بیان این مطلب به مهر گفت: در یک سال گذشته محافظه‌کارانه برخورد می‌کردم و نخستین‌بار بود که تجربه حضور در شورا را داشتم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، زمانی که موضوعی مطرح می‌شد آن را به بحث می‌گذاشتم و هر موضوعی که روی میزم قرار می‌گرفت تلاش می‌کردم در هیات‌رئیسه مطرح و با برخی اعضا مشورت کنم.
نمره 15 برای انتخاب 4 شهردار و سرپرست
بنا بر اظهارات رئیس شورای شهر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شورای فعلی در یک سالی که گذشت فعالیت جامعی داشته، به وظایف خود عمل کرده اما برآیند فعالیت شورا در شهرداری مشاهده می‌شود و مهم‌ترین تصمیمی که شورا می‌گیرد انتخاب شهردار است و بعد برنامه‌‌های شهردار. هاشمی خاطرنشان کرد: مردم ما را تنها به عنوان اعضای شورای شهر محک نمی‌زنند و اگر مردم تنها ما را به عنوان شورای شهر ارزیابی کنند، به نظرم نمی‌‌‌‌‌‌‌‌آید نیازی به عذرخواهی باشد، چون ما به همه وظایف‌مان که حضور در جلسات شورا، کمیسیون‌ها و کمیته‌ها بوده عمل کرده‌ایم. می‌توان گفت شورا نمره بالای 18-17 می‌گیرد. تنها نکته‌ای که به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌آید نمره شورا را کاهش دهد و به نمره متوسط ۱۵ برساند، انتخاب ۴ شهردار و سرپرست است و همین موضوع باعث شد آنچه تبلور فعالیت‌‌های ما در جامعه است، نتوانیم به رخ بکشیم.
کاندیدا شدم، رأی ندادند!
رئیس شورای شهر با بیان اینکه این رقبا هستند که باعث همدلی بین ما می‌شوند، اظهار داشت: نکته دیگری که ما را به همدلی نزدیک می‌کند، تجربه شورای اول است. همیشه زمانی که بین ما یک موضوعی مطرح می‌شود، این موضوع یادآوری می‌شود، برای همین این برای ما عبرت شده است، بنابراین علاوه بر اینکه رقیب برای ما مهم است، تجربه و عبرت هم برای ما مهم است. چون ما هردوی اینها را داریم، همدلی ما نیز زیاد شده است. هاشمی افزود: موضوع دیگر این است که انقلاب در این سال‌ها پخته‌‌‌‌‌‌تر شده و مسؤولانش نیز پخته‌‌‌‌‌‌تر شده‌‌اند. این تجاربی که در طول این چند سال جمع شده است، باعث شده اصولا به سمت حرکات تند و خارج از نُرم نروند، درشورای شهر هم این سنگینی اعضاست که با وجود آنکه نظرات متفاوتی دارند، تلاش می‌کنند در صحن با آرامش رفتار کنند که باعث تشکر ما است.
به گفته وی، ما در جلسات هم‌اندیشی گاهی نسبت به هم تند هم می‌شویم اما این تندی که لازمه بررسی هر کاری است به صحن منتقل نمی‌شود، البته اینگونه هم نیست که در صحن این رفتارها بروز نکند. گاهی نیز این اختلاف نظرها در صحن هم پیداست.
مصداق این موضوع کاندیدا شدن خود من برای شهرداری است که به بنده رای ندادند. در جلسه هم‌اندیشی شاید می‌توان گفت بدترین کار را در موضوع افتراق، خود من کردم. یا اینکه همین اواخر معاون حمل‌ونقل و ترافیک شورا چند موضوع را در صحن مطرح کرد که رای نیاورد. بارها مشاهده کرده‌‌‌‌‌‌‌‌اید که در صحن نیز حرف‌‌‌هایی در مقابله با هم می‌زنیم. هاشمی تاکید کرد: تلاش می‌کنم وقتی یک اختلافی شروع می‌شود، آن را به سمت شوخی- جدی هدایت کنم. البته هیچ‌کدام از این حرف‌‌‌هایی که بنده می‌زنم شوخی نیست و یادتان باشد همه این حرف‌ها، همه‌‌‌‌اش جدی است و موضوعات جدی را به شوخی می‌گوییم.
 


Page Generated in 0/0065 sec