printlogo


کد خبر: 198339تاریخ: 1397/6/19 00:00
اخبار

چین کارت‌های اعتباری دلارپایه را باطل کرد
بانک‌های چینی در حال ابطال کارت‌های اعتباری دلارپایه مشتریان ایرانی خود هستند و همین امر، مشکلات زیادی را برای تجار مقیم این کشور ایجاد کرده است. به گزارش مهر، موضوع برخورد بانک‌های چینی با تجار و دانشجویان ایرانی بارها تکرار شده است. دی‌ماه 1396 نیز حساب ایرانی‌های مقیم چین، تجار و دانشجویان ایرانی به بهانه تبعیت از تحریم‌های احتمالی آمریکا بسته شد. پیش از آن هم که چینی‌ها حساب دانشجویان ایرانی و برخی تجار را مسدود کرده بودند و دلیل اصلی‌شان اجرای برخی قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی بود. حال هم خبر از چین می‌رسد که بانک‌های چینی در حال ابطال کارت‌های اعتباری دلارپایه مشتریان خود از جمله ایرانی‌ها هستند. پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تایید این خبر گفت: بانک‌های چینی در حال ابطال کارت‌های اعتباری اعم از مسترکارت و ویزاکارت‌های مشتریان ایرانی خود هستند. سلطانی این اقدام را مرتبط با تحریم‌های آمریکا علیه ایران ارزیابی کرد و افزود: تبعیت از تحریم‌های آمریکا بیشتر از دور قبل شده و در انطباق عملیات خود با FATF هم بسیار جدی هستند. سلطانی ادامه داد: مشتریان ایرانی اکنون تنها فقط با یوان چین امکان کار دارند.


رشد بهره‌وری صفر شد
عزمی برای ارتقای بهره‌وری در کشور وجود ندارد و سازمان بهره‌وری یکی از متهمان پایین بودن بهره‌وری است. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر اولیا، رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان این مطلب گفت: در بررسی بهره‌وری کلان کشور، برآورد این سازمان این بوده که در مجموع تحقق رشد بهره‌وری در کشور صفر است. این در حالی است که از برنامه چهارم توسعه موظف شدیم بهره‌وری را سرلوحه کار خود قرار دهیم که به این کار توجه زیادی نشده است. وی در برنامه تیتر امشب افزود: هرچند اقتصاد ما دولتی است اما بخش خصوصی فعالی هم نداریم بنابراین مجموعه عوامل است که دست به دست هم می‌دهد تا بهره‌وری به نقطه مطلوب برسد. وی تصریح کرد: شرایط تحریمی که بر کشور حاکم شده است جداول برنامه ششم را تغییر خواهد داد بنابراین باید به بهره‌وری توجه بیشتری داشته باشیم تا چالش‌های بهره‌وری را برطرف کنیم. به‌ گفته وی، سازمان بهره‌وری، متولیان بخش صنعت و کشاورزی در کاهش بهره‌وری نقش داشته‌اند که باید آسیب‌شناسی شود.


آمادگی کارفرمایان برای احیای بن کارگری
عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایی گفت امروز نماینده کارفرمایان در نشست کارگروه مزد برای بررسی جبران کاهش قدرت خرید کارگران شرکت خواهد کرد. علی‌اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هدف کلی این است که با توجه به شرایط فعلی کشور به اقشار کارگری کمک شود. وی با اشاره به خطر تعطیلی که کارگاه‌های کوچک و متوسط را تهدید می‌کند، افزود: امکان افزایش مستقیم دستمزد وجود ندارد، هم از لحاظ قانونی این امکان وجود ندارد و هم اینکه کارفرمایان توان این کار را ندارند. وی ادامه داد: دولت می‌تواند از منابعی که به دست آورده در تأمین ارزاق عمومی اقدام کند و ما آماده‌ایم در تحقق پیشنهاد احیای ستاد بن به دولت کمک کنیم. گفتنی است امروز نشست کارگروه مزد شورای عالی کار برای جبران کاهش قدرت خرید کارگران برگزار
 می‌شود.


Page Generated in 0/0078 sec