printlogo


کد خبر: 198340تاریخ: 1397/6/19 00:00
اخبار

 پرداخت ارز مسافرتی با نرخ جدید کلید خورد
هر یوروی مسافرتی  14 هزار و 800 تومان
برگشت ارز مسافرتی به بانک‌ها با تغییری در نحوه پرداخت نسبت به قبل همراه نیست و فقط قیمت آن همسطح بازار شده است؛ یورو برای مسافران تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت خورده است. از دیروز پرداخت ارز مسافرتی بار دیگر در بانک‌ها آغاز شد اما در حال حاضر فقط در 7 شعبه بانک ملی این پرداخت انجام می‌شود. اینکه ارز مسافرتی با چه شرایطی به متقاضیان تحویل می‌شود، پیگیری‌ از شعب از این حکایت دارد که تغییری در نحوه پرداخت نسبت به قبل اتفاق نیفتاده و فقط نرخ متفاوت است. بر این اساس هر مسافر فقط یک بار در سال می‌تواند از شعب بانک ارز مسافرتی دریافت کرده و سقف آن برای کشورها متفاوت است به گونه‌ای که برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا هزار یورو به مسافر پرداخت خواهد شد. پرس‌وجو از شعب بانک ملی از این حکایت دارد که پرداخت دلار انجام نمی‌شود و فعلا فقط یورو است و نرخ آن بر اساس نرخ اعلامی بانک مرکزی به طور روزانه تعیین می‌شود، البته با نرخ بازار تفاوت چندانی نخواهد داشت به گونه‌ای که دیروز این ارز حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ قیمت‌گذاری شد و در بازار آزاد به حدود ۱۵ هزار تومان ‌رسید. مسافران می‌توانند حدود 7 روز قبل از سفر به شعب منتخب بانک ملی مراجعه کرده و درخواست دریافت ارز را اعلام کنند.

دلار و سکه در سراشیبی قیمت
کاهش قیمت کالاهای دارایی‌شکل دیروز در حالی رخ داد که تنها چند ساعت از مجوز ورود ارز به صرافی‌ها و صادرکنندگان بانک مرکزی می‌گذشت. بر این اساس قیمت هر دلار ایالات متحده آمریکا با یکهزار تومان کاهش به 13 هزار و 100 تومان و قیمت هر یورو از 15800 تومان به 14700 تومان رسید. بر اساس مشاهدات میدانی، در روزهای اخیر اکثر بازیگران بازار فروشنده هستند و این موضوع باعث شده قیمت ارز کاهش داشته باشد. از سوی دیگر سکه هم همانند چند ماه اخیر رفتاری مشابه ارز داشت. بنا بر این گزارش، سکه تمام‌بهار آزادی با طرح تمثال امام‌خمینی(ره) با بیش از 200 هزار تومان سقوط در 2 روز به 4 میلیون و صدوهشتاد هزار تومان رسید. این رفتار کاهشی بازارهای دارایی از ابتدای هفته جاری شروع شده است.


نقل‌وانتقال کارت بازرگانی  ممنوع شد
سازمان ثبت اسناد در بخشنامه‌ای به دفاتر ثبت اسناد و املاک سراسر کشور، ممنوعیت تنظیم سند رسمی برای نقل‌وانتقال کارت بازرگانی یا واگذاری حق استفاده از مزایای آن به غیر را ابلاغ کرد. به گزارش اتاق تهران، در این بخشنامه با اشاره به اینکه برخی از دارندگان کارت بازرگانی از طریق تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی با عناوین صلح، هبه، وکالت بلاعزل با حق توکیل و نظایر آن مبادرت به واگذاری حق استفاده از کارت‌های یاد شده به دیگران می‌کنند و همچنین با استناد به آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون مقررات صادرات و واردات که بر عدم حق واگذاری کارت بازرگانی به غیر تاکید دارد، تصریح شده است که «دفاتر اسناد رسمی مجاز به تنظیم سند رسمی که منجر به نقل و انتقال کارت بازرگانی یا واگذاری حق استفاده از مزایای کارت‌های مذکور به غیر دارنده کارت در قالب هر یک از عقود، نیستند.» گفتی است، اگر شخصی استفاده از کارت بازرگانی خود را به دیگری واگذار کند و در مقابل این اقدام وجهی دریافت کند، عمل او  از مصادیق ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری خواهد بود. ضمن اینکه خرید و فروش امتیازاتی که دریافت آن مشروط به شرایط قانونی مخصوص است مانند جواز صادرات و واردات و آنچه موافقت اصولی گفته می‌شود، جرم به حساب می‌آید.
 


Page Generated in 0/0071 sec