printlogo


کد خبر: 198344تاریخ: 1397/6/19 00:00
نبض جامعه

وزیر بهداشت اعلام کرد
ایجاد و تجهیز ۱۷ مرکز درمان ناباروری
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۷ مرکز درمان ناباروری در کشور ایجاد شده و این مراکز تجهیز شدند. به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر انقلاب و افزایش نرخ رشد جمعیت بوده است. وی ادامه داد: بیمه‌ها به انداره تامین اعتبار خود از مراکز ناباروری حمایت می‌کنند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جهت حمایت و تسهیل درمان زوج‌هایی که مشکل ناباروری دارند، افزایش این مراکز به ۲۸ مرکز در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی گفت: هیچ نگرانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برای بیماران وجود ندارد و راهبرد و نگاه وزارت در این شرایط صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌هاست به نحوی که در  روند خدمات مطلوب به  بیماران و مردم  مشکل ایجاد نشود.

حکم ناظم مدرسه معین قطعی شد
رئیس دادگستری استان تهران از تایید حکم ناظم مدرسه معین خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دادگاه تجدیدنظر با رسیدگی به تجدیدنظرخواهی متهم و وکیل مدافع وی ضمن رد تجدیدنظرخواهی، رای دادگاه بدوی را عینا تایید کرد. وی افزود: مشارالیه برابر رای صادره به تحمل ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. مجازات تعیین شده حداکثر مجازات قانونی برای اتهامات انتسابی به متهم بوده و هیچ‌گونه تخفیفی درباره وی اعمال نشده است. گفتنی است، هفتم خردادماه امسال بود که یکی از سایت‌های خبری، از آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران توسط ناظم مدرسه خبر داد؛ خبری که به‌‌سرعت در فضای مجازی پیچید و به‌ دنبال آن فیلم‌هایی از ناظم مدرسه منتشر شد. به‌دنبال انتشار این خبر، رهبر انقلاب در نامه‌ای به رئیس قوه‌قضائیه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود. در متن نامه معظم‌له آمده است: خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومان اجرا کنید.
 
تعیین‌تکلیف وزارتخانه میراث فرهنگی
رئیس کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی با بیان اینکه ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان برطرف شده است، گفت: طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی هفته اول مهرماه در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود. سلمان خدادادی درباره آخرین وضعیت طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی به فارس گفت: پس از رای مثبت اکثریت اعضای مجلس به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، این طرح از سوی شورای نگهبان با ایراد اصل 75 قانون اساسی مواجه شد. وی افزود: بر اساس اصل75 قانون اساسی، شورای نگهبان معتقد بود با تشکیل این وزارتخانه بار مالی به دولت وارد می‌شود و این بار مالی مربوط به تغییر سربرگ‌ها، آرم، تابلوها و اسامی نام سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه است. رئیس کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی با بیان اینکه پس از بازگشت طرح به کمیسیون مشترک رفع ایرادات انجام شد، اظهار داشت: پس از تعطیلات مجلس و در هفته اول مهرماه طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود. در جلسه علنی 10 مردادماه سال جاری مجلس بررسی طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار گرفت و  ماده واحده این طرح به تصویب رسید.
 


Page Generated in 0/0083 sec