printlogo


کد خبر: 198345تاریخ: 1397/6/19 00:00
آوای شهر

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد
فوت سالانه ۴۵۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا
عضو شورای شهر تهران گفت گزارش‌‌‌هایی وجود دارد که 4500 شهروند تهرانی به دلیل آلودگی هوا در سال فوت می‌کنند.
به گزارش فارس، شهربانو امانی در جلسه شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران گفت: در گزارشی که پورسیدآقایی ارائه کردند 55 درصد خودروهای تولیدی و خودروهایی که کمتر از 4 سال عمر دارند، نتوانسته‌‌اند معاینه فنی دریافت کنند، از رئیس شورا تقاضا دارم از شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کنند در این‌باره توضیح داده و به مطالبات پاسخ دهند و واقعا استاندارد‌‌سازی کنند. وی ادامه داد: مورد دیگر در ارتباط با موتوسیکلت‌هاست. 3 میلیون موتور در شهر تهران تردد می‌کنند که یکی از منشأ‌‌های مهم آلودگی هوا هستند. عضو شورای شهر تهران گفت: آقای پورسیدآقایی گفتند شهرداری بنا دارد 5 هزار دستگاه موتوسیکلت خریداری کرده و تحویل موتورسواران بدهد. من خواهش دارم که شهرداری تنها تسهیلگر باشد. در دوره گذشته نیز بنا بود شهرداری تسهیلگر باشد اما چون مستقل وارد شد، مورد حمایت قرار نگرفت ولی گزارش‌‌‌هایی وجود دارد که 4500 شهروند تهرانی به دلیل آلودگی هوا در سال فوت می‌کنند.

انتقاد از روحانی درباره توجه نداشتن به مترو
رئیس شورای شهر تهران نسبت به پرداخت نشدن یارانه بلیت مترو و اتوبوس از سوی دولت به مدیریت شهری انتقاد کرد و گفت: در نامه‌ای که تهیه شده به این موضوع اشاره می‌شود. محسن هاشمی‌رفسنجانی در پایان هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه با گزارش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز شد و در این جلسه به اقدامات شهرداری تهران در آستانه سال تحصیلی اشاره شد. هاشمی گفت: انتخاب اعضای کمیسیون‌ها موضوع دیگری بود که در جلسه مطرح شد و اعضا در کمیسیون‌ها تثبیت شدند و قطعا برای انتخاب روسای کمیسیون‌ها اقدام خواهند کرد. رئیس شورای شهر تهران در‌باره نامه اعضای شورای شهر به رئیس‌جمهور گفت: هم‌اکنون بحثی در دولت است درباره موضوع کامیون‌ها، آلودگی هوا و بازسازی اتوبوس‌ها که در آن بخشی تخصیص داده شده بود به اتوبوس‌های شهری و به همین منظور اعضای شورای شهر تهران نامه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهور تهیه کردند. وی گفت: در این نامه درخواست شده بود رئیس‌جمهور درخواست ویژه‌ای را درباره نوسازی اتوبوس‌های شهری بدهد، ضمن اینکه در این نامه اشاره‌ای نیز به یارانه دولت درباره  بلیت مترو و اتوبوس‌ها شده است.

تأیید فوت مردی که مقابل شهرداری خودسوزی کرد
مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت: فردی که مقابل ساختمان شهرداری تهران اقدام به خودسوزی کرده بود، صبح دیروز به دلیل ایست قلبی درگذشت.  به گزارش مهر، حمید چوبینه با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های پزشکان، روز گذشته ورم سر و صورت متوفی بهتر از گذشته شده بود و وضعیت قند و فشارخون نیز به سمت پایداری در حرکت بود، گفت: از ابتدای پذیرش بیمار در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری، پزشکان میزان سوختگی را ۵۰ درصد و در روزهای بعد ۶۹ درصد اعلام کردند و متاسفانه ریسک فوت ایشان بالای ۵۰ درصد تخمین زده شد. وی گفت: با این وجود، پزشکان تلاش کردند با مناسب شدن وضعیت بیمار عمل جراحی پوست را انجام دهند اما متاسفانه به دلیل شرایط جسمانی نامساعد وی این جراحی امکانپذیر نشد. چوبینه با تاکید بر اینکه مدیران شهرداری تهران از روز نخست به طور مرتب در بیمارستان حضور داشتند و لحظه به لحظه پیگیر مراحل درمان مصدوم حادثه بودند، تصریح کرد: از ابتدا به خانواده بیمار و مسؤولان بیمارستان اطلاع دادیم، بنا به دستور شهردار تهران آمادگی داریم هر نوع تجهیزات مورد نیاز را برای درمان ایشان فراهم ‌کنیم. مدیرعامل شرکت شهر سالم با ابراز تاسف از رخداد خودسوزی و فوت مصدوم حادثه و تسلیت به خانواده وی، گفت: هزینه‌های درمان ایشان از سوی شهرداری تهران پرداخت خواهد شد. چوبینه افزود: از آنجا که خانواده فرد متوفی شاهد خودسوزی بوده‌اند، احتمال اینکه شرایط روحی و روانی نامناسبی داشته باشند، زیاد است.
 


Page Generated in 0/0067 sec