printlogo


کد خبر: 198351تاریخ: 1397/6/19 00:00
اخبار

سیروس مقدم سریال ترسناک می‌سازد
مجموعه «خواب‌زده» با داستانی از سعید نعمت‌الله و به کارگردانی «سیروس مقدم» در ژانر وحشت ساخته می‌شود. به گزارش فارس، نگارش سریال «خواب‌زده» به قلم سعید نعمت‌الله و کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری به پایان رسیده است. این سریال در 3 فصل برای شبکه نمایش خانگی ساخته خواهد شد و هم‌اکنون در مرحله انتخاب بازیگر قرار دارد. «خواب‌زده» نخستین سریال مقدم و نعمت‌الله در ژانر وحشت به شمار می‌رود‌ که پایان شهریور وارد مرحله تولید می‌شود. ریحانه پارسا نخستین بازیگری است که برای ایفای یکی از نقش‌های این سریال انتخاب شده و نام‌های سایر بازیگران «خواب‌زده» که اغلب از بازیگران سینما هستند، بزودی اعلام می‌شود‌. این سریال نخستین همکاری مشترک و مجزای نعمت‌الله و مقدم در شبکه نمایش خانگی است‌. نعمت‌الله پس از نویسندگی سریال «زیر پای مادر» با نام قبلی «لبخند رخساره» و اعمال ممیزی‌‌های تلویزیون و متوقف کردن سریال دیگری به نام «برادر جان» توسط خودش که به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه 3 به نگارش درآمده و قرار بود برای رمضان گذشته تولید شود، ترجیح داده فعلا با تلویزیون همکاری نکند‌. از آنجایی که این روزها اغلب سازندگان سریال‌های تلویزیونی به شبکه نمایش خانگی کوچ کرده‌اند، این زوج هنری که اغلب سریال‌های موفق در دهه ۸۰ و ۹۰ را از آن خود کرده‌اند، هم به این جرگه پیوستند.

خاطره‌بازی با فیلم‌های عاشورایی در شبکه 4
سریال «روایت عشق» در نخستین قسمت از «ردپای عشق» پخش و تحلیل می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، شبکه 4 سیما که در دهه اول محرم هر روز یک سریال خاطره‌انگیز محرمی را در قالب برنامه «ردپای عشق» روی آنتن می‌برد، برای قسمت اول، نخستین سریال عاشورایی تلویزیون با عنوان «روایت عشق» را برای پخش در نظر گرفته است. «روایت عشق» مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی علاءالدین رحیمی و زنده‌یاد انوشیروان ارجمند، محصول سال ۱۳۶۴ است. این سریال در دهه ۶۰ از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمد و البته تا سال‌های سال همزمان با ایام محرم بازپخش می‌شد. «روایت عشق» در واقع اولین سریال تلویزیونی است که بعد از انقلاب اسلامی درباره حوادث قیام عاشورا و نبرد کربلا ساخته شد. مجموعه «ردپای عشق» به تهیه‌کنندگی حسین مروی از روز اول محرم (20 شهریور) هر روز ساعت 11 از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.


برندگان شیرهای ونیز معرفی شد
هفتادوپنجمین دوره جشنواره ونیز با اعلام اسامی برندگان ۲۰۱۸ به کار خود خاتمه داد. به گزارش مهر به نقل از ددلاین، در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم ونیز برندگان بخش‌‌های مختلف جشنواره فیلم ونیز 2018 به این شرح اعلام شد. در بخش اصلی، آلفونسو کوارون برای فیلم سینمایی «رم» برنده جایزه بهترین فیلم یا همان «شیر طلا» شد. جایزه بزرگ داوری این دوره به فیلم «مورد علاقه» ساخته یورگوس لانتیموس رسید. همچنین شیر نقره‌ای برای بهترین کارگردانی به ژاک اودیار برای فیلم «برادران سیسترز» اهدا شد. جایزه‌های بهترین بازیگران زن و مرد این دوره از جشنواره ونیز به ترتیب به اولیویا کولمن برای حضور در فیلم «مورد علاقه» و ویلم دفو برای بازی در فیلم «در دروازه ابدیت» رسید. جایزه بهترین فیلمنامه نیز به «افسانه باستر اسکروگز» نوشته برادران کوئن اهدا شد. جایزه بهترین بازیگر مرد یا زن نوظهور این دوره نیز به بایکالی گانامبار برای فیلم «بلبل» رسید. همچنین در بخش افق‌های ونیز جایزه بهترین فیلم به «مانتاری» ساخته فوتی‌فونگ آرون‌فنگ اهدا شد و جایزه بهترین کارگردانی به امیر بایگازین برای فیلم «رودخانه» رسید. جایزه ویژه داوری این بخش نیز به فیلم «اعلام» ساخته محمودفاضل کاسکان رسید.

 


Page Generated in 0/0063 sec