printlogo


کد خبر: 198352تاریخ: 1397/6/19 00:00
اخبار

رونمایی از آلبوم سرود سرداران شهید در قالب سرود ـ نمایش
آیین سرود نمایش «سرداران شهید» و رونمایی از آلبوم سرود «بزرگ‌راه» امروز دوشنبه (۱۹ شهریورماه) در تالار وحدت برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، آلبوم سرود «بزرگ‌راه» شامل قطعات سرودی با محوریت شخصیت فرماندهان شهید دفاع‌مقدس امروز از ساعت ۱۷ در قالب سرود نمایش سرداران شهید در تالار وحدت رونمایی می‌شود. در این مراسم که برای نخستین بار با این شکل برگزار می‌شود، قرار است قطعات آلبوم سرود «بزرگ‌راه» در قالب نوین سرود نمایش به اجرا درآید که هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور مانند خراسان رضوی، فارس، لرستان، قم، آذربایجان‌غربی، یزد، اصفهان و تهران اجرای این سرود نمایش را بر عهده دارند. قرار است در این مراسم علاوه بر حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، خانواده سرداران شهید دفاع‌مقدس، شهدای هسته‌ای، هنرمندان و اهالی فرهنگ حضور یابند. سخنران این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، مسؤول جدید سازمان تبلیغات اسلامی است. حضور در این مراسم نیز برای عموم بلامانع است. آلبوم سرود «بزرگ‌راه» متشکل از قطعات سرود و همخوانی پیرامون سرداران شهید همت، بروجردی، شهیدزین‌الدین، برونسی، باقری، باکری، خرازی، طهرانی‌مقدم، چمران، صیادشیرازی و ... است که در این مراسم رونمایی شده و متعاقباً وارد بازار خواهد شد.


روز ملی سینما نیم‌بها به سینما بروید
سینماهای سراسر کشور همزمان با روز ملی سینما به صورت نیم‌بها میزبان مخاطبان خواهند بود. به گزارش مهر، بلیت سینماهای کشور روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه همزمان با «روز ملی سینما» نیم بها می‌شود. خانه سینما، انجمن سینماداران و شورای صنفی نمایش طی مصوبه‌ای اکران فیلم‌های سینمایی با بلیت نیم‌بها در سینماها در روز ملی سینما را تصویب کردند. در سال ۱۳۷۹ در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران بود که ۲۱ شهریور‌ماه به عنوان «روز ملی سینما» شناخته و این روز به عنوان روزی نمادین وارد تقویم شد.


تغییر در مدیریت مؤسسه فرهنگی جام‌جم
«سیدمیثم سیدصالحی» به سمت مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم منصوب شد. به گزارش فارس، غلامرضا نوری حفظ‌آباد که بتازگی به سمت رئیس هیات مدیره مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم منصوب شده است، با صدور حکمی «سیدمیثم سیدصالحی» را به سمت مدیرعاملی مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم منصوب کرده است. سیدصالحی پیش از این مدیریت پیام‌رسان سروش را برعهده داشت.


تازه‌ترین رمان «اکبر صحرایی»  در مسیر انتشار
جدیدترین اثر اکبر صحرایی در حوزه رمان با نام «آرزوی چهارم» بزودی از سوی انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب می‌شود. به گزارش فارس، اکبر صحرایی درباره تازه‌ترین اثرش اظهار داشت: تا چند روز آینده رمانی در حوزه نوجوان از سوی انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب می‌شود. وی در ادامه با بیان اینکه محوریت این اثر دفاع‌مقدس است، توضیح داد: «آرزوی چهارم» عنوان این رمان است که برای گروه سنی نوجوان در ۲۰۰ صفحه همراه با تصویرسازی تهیه شده است. این نویسنده راوی و شخصیت کتاب را یک نوجوان دانست و همراستا با آن این کتاب را اثری در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان هم برشمرد و افزود: نوجوان داستان دچار نقص عضو است و مدام مورد تمسخر قرار می‌گیرد که این موارد موجب می‌شود اعتماد به نفس خود را از دست بدهد اما همزمان با جنگ قصد عزیمت به جبهه می‌‌کند، در نهایت عازم جبهه شده و در این رزمگاه و در یکی از عملیات‌ها خود را می‌یابد. صحرایی تاکید کرد: این مساله موجب می‌شود نوجوان قصه به فرد خودساخته‌ای مبدل و در نهایت فرمانده دسته معرفی شود. مدام در این قصه البته فلش‌بک‌هایی نیز‌ زده می‌شود.
 


Page Generated in 0/0074 sec