printlogo


کد خبر: 198364تاریخ: 1397/6/19 00:00
چهارگوشه

19 کشته در تازه‌ترین جنایت سعودی‌ها در الحدیده
جنگنده‌های ائتلاف عربی حملات فشرده‌ای را علیه استان استراتژیک الحدیده یمن انجام می‌دهند. شبکه المسیره گزارش داد روز یکشنبه جنگنده‌های ائتلاف عربی در یمن ۴۰ حمله را به منطقه‌ای در استان الحدیده انجام دادند که به زخمی شدن ۱۹ تن منجر شد. همچنین ائتلاف عربی 3 حمله را به منطقه الجبانه و ۱۰ حمله را به جبل‌الملح در شمال الحدیده انجام داد. این در حالی است که جنگ در یمن و حملات عربستان به این کشور همچنان ادامه دارد و یمن با بحران انسانی فاجعه‌باری روبه‌رو است.

حفتر الجزایر را تهدید کرد
به دنبال ورود نیروهای نظامی الجزایر به لیبی،‌ فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» این کشور را به جنگ تهدید کرد. خلیفه حفتر گفت، الجزایر از اوضاع امنیتی لیبی سوءاستفاده می‌کند و نیروهای ارتش این کشور به خاک لیبی وارد شده‌اند. او الجزایر را به جنگ تهدید کرد. از زمان آغاز بحران لیبی، الجزایر برای حل آن تلاش‌هایی انجام داده است و هیات‌های همه طرف‌های درگیر لیبی را برای مذاکره با یکدیگر به حضور پذیرفته اما تلاش‌های الجزایر همانند تلاش کشورهای دیگر در دستیابی به راه‌حل مورد توافق همه طرف‌ها تاکنون ناموفق بوده و اظهارات حفتر می‌تواند به چالشی برای تلاش‌های میانجیگرانه الجزایر تبدیل شود.

نگرانی صهیونیست‌ها از توانمندی سیدحسن
عاموس هارئیل، تحلیلگر ارشد رژیم صهیونیستی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص تحت عنوان «تبلیغات نصرالله» به اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله در سالروز آزادسازی ارتفاعات لبنان اشاره کرد که از تزلزل روانی نظامیان صهیونیست پرده برداشت. هارئیل به میزان تأثیرپذیری تل‌آویو از سخنرانی مشهور سیدحسن نصرالله در «بنت جبیل» در سال 2000 مشهور به خانه عنکبوت اشاره و اظهار کرد این سخنرانی، ناتوانی و شرایط دشوار صهیونیست‌ها را فاش کرد که نیروهای مقاومت می‌توانند اسرائیل را به عقب‌نشینی بیشتر وادار کنند. با وجود گذشت 18 سال از سخن مشهور دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان مبنی بر اینکه «اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است» اما تاثیرات و پیامدهای آن همچنان ذهن مقامات صهیونیست را به خود مشغول کرده است.

بوریس جانسون طرح می ‌را کمربند انفجاری خواند
بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین انگلیس که چندی پیش نیز انتقاد‌‌های شدیدی را از دولت ترزا می ‌و طرح وی برای خروج از اروپا داشت، روز گذشته گفت: اگر اقدامات ترزا می‌ برای خروج از اتحادیه اروپایی را اجرایی کنیم دست به خودکشی زده‌‌‌‌‌‌ایم. طرح می ‌موسوم به چارکز عملا حزب محافظه‌کار انگلیس را به 2 بخش مخالفان و موافقان بریگزیت تقسیم کرده است. جانسون از دولت ترزا می ‌جدا شده است، چرا که به گفته او ایده نخست‌وزیر برای همکاری‌‌های نزدیک تجاری با اتحادیه اروپایی غلط و مانند بستن کمربند انفجاری است.

سقوط مشکوک هواپیمای مسافری در سودان
هواپیمای مسافری که در جنوب سودان در حال پرواز بود در نزدیکی رودخانه‌ای در شهر یورال سقوط کرده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. نیروهای محلی می‌گویند این هواپیما که به صورت چارتر مسافر‌‌‌گیری کرده بود حامل اتباع خارجی بوده است که هویت آنها هنوز مشخص نیست. سقوط مشکوک این هواپیما در حالی است که سودان به جولانگاه سرویس‌‌های امنیتی خارجی از جمله سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی مبدل شده است. پیش‌بینی می‌شود این سقوط از آن جهت حائز اهمیت باشد که هیچ منبع رسمی از هویت مسافران پرده بر نداشته است. تمام سرنشینان این هواپیما از جمله 17 مسافر آن بر اثر این سقوط کشته شده‌اند.

پیام تبریک پوتین به اون
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد تشکیل کره شمالی در پیامی تلگرافی که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی آن را منتشر کرد به رهبر و مردم کره‌شمالی تبریک گفت. پوتین در این پیام ضمن اشاره به روابط تاریخی 2 کشور، ابراز امیدواری کرده آینده مناسبات طرفین مثبت و به رشد باشد. کره‌شمالی در همین حال میزبان رئیس سنای روسیه است و والینتا ماتوینکو نامه رسمی پوتین به کیم جون اون را به وی تحویل داد. کره‌شمالی روز گذشته یکشنبه هفتادمین سالگرد تاسیس خود را بدون موشک‌‌های قاره‌پیما جشن گرفت.


Page Generated in 0/0068 sec