printlogo


کد خبر: 198386تاریخ: 1397/6/19 00:00
سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای نسبت به تکرار شرارت از سوی گروهک‌های تروریستی هشدار داد
جزئیات سیلی سخت

 سپاه پاسداران همانطور که پیش از این وعده داده بود، در پاسخ به حرکت تروریستی 31 تیر در مریوان که به شهادت 11 نفر انجامید، روز شنبه با موشک‌های فاتح، مقر تروریست‌ها در کردستان عراق را مورد اصابت قرار داد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه ماه گذشته با اشاره به 11 شهید امنیت پایدار که تیرماه امسال در منطقه مریوان توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند، اظهار داشت: ضربه‌ای که در پاسخ به این حرکت تروریستی می‌زنیم هموزن این 11 شهید خواهد بود. فرمانده کل سپاه همچنین تاکید کرده بود: باید کاری کنیم تا دیگر حضور گستاخانه این تروریست‌ها در کشورمان تکرار نشود. در همین راستا سپاه پاسداران روز گذشته در اطلاعیه‌ای عملیات موشکی اخیر علیه محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های تروریستی را تشریح کرد. در این اطلاعیه آمده است: در پی شرارت‌های ماه‌های اخیر گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی از اقلیم کردستان عراق علیه مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران که با اعزام تیم‌های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه، سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را دنبال می‌کردند و با هوشمندی و آمادگی رزمندگان نیروی زمینی سپاه از جمله در عملیات‌های هفته‌های گذشته در مناطق مرزی مریوان و کامیاران ضربات مهلکی را دریافت کرده بودند، تنبیه و برخورد با متجاوزان در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و متعاقباً با بی‌اعتنایی سران این گروهک‌ها به هشدارهای جدی مسؤولان اقلیم کردستان عراق، مبنی بر عزم جمهوری اسلامی برای برچیدن پایگاه‌های آنان و ضرورت پایان بخشیدن به شرارت‌ها و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی ضد ایران اسلامی، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز شنبه ۱۷ شهریورماه در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست‌های وابسته را با 7 فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد. به گزارش سپاه‌نیوز، در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: بر اساس گزارشات  موثق و مستند دریافتی در این عملیات، این مرکز توطئه علیه امنیت ملی ایران  منهدم و ده‌ها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی گروهک به هلاکت رسیده و زخمی شدند. این عملیات قاطع و ویرانگر نشان داد فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، مصمم به صیانت از مرزها و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی بوده و اجازه نخواهند داد تروریست‌های اجیر شده سازمان‌های جاسوسی بیگانه، امنیت مثال‌زدنی کشور را به مخاطره اندازند. سپاه پاسداران همچنین در این اطلاعیه تاکید کرد در صورت تکرار شرارت و شیطنت از سوی گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب، آنها با پاسخ‌های سخت‌تر و کوبنده‌تر سپاه مواجه خواهند شد.
موشک‌های شلیک‌شده از نوع «فاتح110» بود
آنچه خبر سیما از عملیات موشکی سپاه علیه مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق نشان داد، موشک‌های شلیک شده از نوع فاتح بود. موشک‌های مایل پرتاب فاتح، دقیق‌ترین موشک ایرانی است که در انواع فاتح 110 (300کیلومتر)، فاتح313 (500کیلومتر)، فاتح مبین (500کیلومتر) و ذوالفقار (700 کیلومتر)، خلیج‌فارس و هرمز (دریایی-300 کیلومتر) تولید شده‌ است. طبق آنچه قبلا اعلام شده، موشک فاتح110 دارای سرجنگی به وزن 500 کیلوگرم است. در عملیات سال گذشته سپاه علیه تروریست‌ها در دیرالزور سوریه نیز از موشک‌های قیام و ذوالفقار (از خانواده فاتح) استفاده شده بود.
شلیک از فاصله 220 کیلومتری
عملیات روز شنبه سپاه پاسداران علیه تروریست‌ها، توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه انجام شده است و همزمان پهپادهای نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز در آن مشارکت داشته‌اند. تصاویر و فیلم‌هایی که توسط تروریست‌ها از این عملیات موشکی منتشر شده است، نشان می‌دهد موشک‌ها با دقت بسیار بالا به اهداف اصابت کرده و منجر به هلاکت بسیاری از سران و نیروهای این گروهک تروریستی شده است. به گزارش تسنیم، این عملیات از فاصله 220 کیلومتری انجام شده و موشک‌ها از این فاصله به سوی هدف شلیک شده و به هدف اصابت کرده‌اند. در این عملیات، پهپادهای رزمی- شناسایی نیروی زمینی سپاه پاسداران تمام عملیات را تحت رصد داشته‌اند و به طور زنده تصاویر اصابت موشک‌ها به اهداف را از بالای سر اهداف، برای مرکز فرماندهی ارسال کرده‌اند.


Page Generated in 0/0068 sec