عضو هیاترئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت در تحریمها و نوسانات قیمت ارز، قطعات وارداتی مورد نیاز تولید خودرو، خودروسازان را دچار مشکل میکند و این در حالی است که خودروسازان بیمیل نیستند قطعات تولید داخل را به قطعات وارداتی متصل کنند و قیمت آنها را نیز افزایش دهند. سیدجواد حسینیکیا در گفتوگو با خانه ملت، درباره افزایش قیمت محصولات تولیدی خودروسازان و نوسانات بازار اظهار داشت: خودروسازی ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ارتقا داشته و سطح کیفی آن افزایش یافته است اما متناسب با شرایط روز دنیا نیست. عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از قطعات داخلی است اما بخش محدودی از قطعات نیز وارداتی است، گفت: در تحریمها و نوسانات قیمت ارز، قطعات وارداتی مورد نیاز تولید خودرو، خودروسازان را دچار مشکل میکند. نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایطی که نوساناتی در بازار ایجاد میشود خودروسازان بیمیل نیستند که قطعات تولید داخل را به قطعات وارداتی متصل کنند و قیمت آنها را نیز افزایش دهند، ادامه داد: برخی مواقع به دلیل عدم همخوانی عرضه و تقاضا و مشکلات گمرکی که برای خودروسازان به وجود میآید قیمت محصولات در بازار افزایش پیدا میکند. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم نظارت جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خودروسازان، عدم تعامل خودروسازان با گمرک، نرخ بالای سود بانکها، آشفتگی و دلالی در بازار و تحریمها همگی باعث میشود در مقطعی از زمان قیمت خودرو افزایش جدی داشته باشد. عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره اینکه چرا با وجود تزریق خودرو به بازار قیمتها کنترل نمیشود، اظهار داشت: زمانی که هزار و 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد و برنامهای برای تولید اشتغال نداریم، جامعه برای حفظ ارزش پول خود به سمت بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو حرکت میکند و در شرایطی که هرکدام از این بازارها اشباع شود به سمت محصول دیگری حرکت میکند.