printlogo


کد خبر: 198424تاریخ: 1397/6/20 00:00
تیم‌ملی فوتبال ایران امشب به مصاف ازبکستان می رود
استارت از تاشکند

با شروع اردوهای تیم‌ملی فوتبال برای حضوری مقتدرانه در مسابقات جام ملت‌های آسیا، شاگردان کارلوس کی‌روش امروز سه‌شنبه نخستین بازی تدارکاتی خود را در این مسیر انجام می‌دهند. تیم‌ملی امشب در تاشکند رودرروی ازبکستان قرار می‌گیرد و جالب اینکه این مسابقه بعد از دیدار با ترکیه قبل از جام‌جهانی نخستین‌دیدار تدارکاتی رسمی شاگردان کی‌روش محسوب می‌شود. تیم‌ملی قبل از حضور در جام‌جهانی یک دیدار تدارکاتی در استانبول با ترکیه انجام داد و بعد از آن مسابقه تدارکاتی دیگری نداشت. حالا با گذشت چند ماه شاگردان کی‌روش به مصاف ازبکستان می‌روند تا خود را آماده جام ملت‌های آسیا کنند. نکته قابل توجه این است که ترکیب تیم‌ملی نسبت به بازی با ترکیه تغییر آنچنانی نداشته است. از جمع نفرات اصلی ایران مقابل ترکیه فقط سردار آزمون اکنون در تیم‌ملی نیست و او هم که مشخص نیست تکلیفش در آینده چه خواهد شد. سایر نفرات تیم‌ملی در مصاف با ترکیه حالا مقابل ازبکستان هم حضور دارند و می‌توانند برای ایران به میدان بروند.
کی‌روش بدون قرارداد روی نیمکت
کی‌روش در حالی ایران را در بازی با ازبکستان هدایت می‌کند که هنوز قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال تمدید نکرده است. کی‌روش از قرارداد با فدراسیون فوتبال تا پایان جام ملت‌های آسیا امتناع نکرده و گویی قرار است ابتدا بدهی گذشته این مربی به حساب او واریز شود تا طرفین بار دیگر پای میز عقد قرارداد بنشینند. بدهی گذشته فدراسیون فوتبال به کارلوس کی‌روش بر اساس ادعای مهدی تاج 700 هزار دلار است که البته فدراسیون فوتبال چند بار برای واریز آن اقدام کرده که به دلیل تحریم‌ها در نهایت موفق به واریز این پول نشده است. فیفا در این زمینه قول‌هایی به فدراسیون فوتبال داده است و قرار است بخشی از حقوق ایران را با درخواست رسمی فدراسیون فوتبال به حساب کارلوس کی‌روش در سوییس واریز کند. کی‌روش پیش‌تر در تهران و در واکنش به عدم تمدید قرارداد با تیم‌ملی گفته بود: اگر چه مشکلاتی پیش روی ما است اما ما به مسیر ادامه می‌دهیم و به تنها چیزی که الان فکر می‌کنیم بازی با ازبکستان است.
اشکان؛ معمای روز
کاپیتان تیم‌ملی فوتبال امیدوار است بعد از ناکامی در جام‌جهانی بار دیگر به ترکیب تیم کی‌روش بازگردد. اشکان دژاگه با حواشی فراوان و در حالی که حدود یک سال در هیچ تیمی بازی نکرده بود، به جام‌جهانی رفت و در تمرینات حضور یافت. با وجود اینکه خیلی‌ها تصور می‌کردند او در ترکیب اصلی تیم‌ملی باشد اما کی‌روش در هیچ کدام از 3 بازی مرحله گروهی در روسیه فرصتی برای بازی کردن به دژاگه نداد تا او ناکام از این کشور به ایران بازگردد. دژاگه حالا بعد از یک سال دوری از تیم‌های باشگاهی به تراکتورسازی پیوسته و نمایش خوبی نیز در بازی‌های ابتدایی برای تیمش به اجرا گذاشته است. او به واسطه این عملکرد خوب بار دیگر پیراهن تیم‌ملی را پوشیده و امیدوار است در ترکیب ایران مقابل ازبکستان به میدان برود. آخرین باری که دژاگه پیراهن تیم‌ملی را در یک بازی رسمی پوشید، دیدار با ترکیه بود که در نیمه دوم به زمین رفت و تک‌گل ایران را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. حالا او بعد از نیمکت‌نشینی محض در جام‌جهانی امیدوار است با درخشش در دیدارهای تدارکاتی تا قبل از جام ملت‌های آسیا بتواند جایگاهش را پس بگیرد و در امارات با نظر کی‌روش با بازوبند کاپیتانی به میدان برود.
شروع رؤیا‌پردازی انصاری‌فرد از ازبکستان
مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از بازی با ازبکستان دریچه جدیدی به روی زندگی فوتبالی‌اش باز خواهد شد. کریم انصاری‌فرد یکی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم‌ملی فوتبال است که هنوز به طور رسمی به تیم جدیدش نرفته و برای دیدار با ازبکستان انگیزه زیادی دارد. انصاری‌فرد بعد از فسخ قرارداد خود با باشگاه المپیاکوس حالا بازیکن آزاد است و با این شرایط در اردوی تیم‌ملی حضور یافته تا بتواند برای تیم کی‌روش مفید باشد. درباره کریم این روزها مسائل زیادی درباره رفتنش به انگلیس و بازی برای ناتینگهام فارست این کشور مطرح می‌شود. او حتی قراردادش را نیز با باشگاه انگلیسی امضا کرده و پیوستنش تقریبا قطعی است.
با این شرایط احتمالا باید منتظر این باشیم که او بعد از دیدار با ازبکستان، تاشکند را به مقصد انگلیس ترک کند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، در تمرینات تیمش حضور یابد. با توجه به اینکه دیدار ایران و ازبکستان مورد توجه مسؤولان تیم انگلیسی خواهد بود، انصاری‌فرد بی‌تردید تلاش می‌کند بازی‌های خوبش در جام‌جهانی را تکرار کند و مقابل ازبکستان نیز ستاره میدان باشد تا ضمن جلب نظر مسؤولان ناتینگهام فارست با روحیه‌ای بالا راهی انگلیس شود.
کی‌روش: خداحافظی آزمون همیشگی نیست
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید با حل شدن مشکلات سردار آزمون، این بازیکن مجددا به تیم‌ملی دعوت می‌شود. کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌ملی ایران برابر ازبکستان گفت: برابر تیم قدرتمندی بازی خواهیم کرد که بازیکنان باتجربه زیادی در ترکیب خود دارد. من معتقدم این دیدار دوستانه برای افزایش آمادگی بازیکنان ما بسیار موثر خواهد بود. هکتور کوپر، سرمربی ازبکستان بازیکنان خوبی در اختیار دارد و بازی برابر تیم او دشوار خواهد بود. کارمان را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آغاز کردیم و این نخستین دیدار دوستانه ما است. در این دیدار این فرصت را در اختیار خواهیم داشت تا بازیکنان جوان و باتجربه تیم‌ملی ایران را به زمین بفرستیم. کارلوس کی‌روش درباره غیبت سردار آزمون در تیم‌ملی فوتبال ایران برای این دیدار دوستانه گفت: آزمون به دلایلی بعد از جام‌جهانی از تیم‌ملی کناره‌گیری کرد ولی این کناره‌گیری همیشگی و دائمی نیست. وقتی آزمون از من خواست نظرم را درباره خداحافظی او بگویم، موافقت کردم که او را موقتا به تیم‌ملی دعوت نکنم و دلیل آن هم، مسائل شخصی‌ این بازیکن بود. بعد از آنکه آزمون مشکلاتش را حل کند به تیم‌ملی دعوت خواهد شد. کی‌روش درباره تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران گفت: ما هنوز قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا نکرده‌ایم و فقط به یک توافق مثل یک مرد واقعی رسیده‌ایم. فقط باید آن ‌را وارد کاغذ بکنیم، بنویسیم و امضا کنیم. من 7 سال است که در ایران کار می‌کنم. یک اعتماد متقابل با بازیکنان پیدا کرده‌ام. نتایج خوب و بدی را در این مدت به‌دست آورده‌ایم. یک چیز را در این مدت فهمیده‌ام و آن هم اینکه اگر به این بازیکنان اعتماد کنید، آنها هم با قدرت به این اعتماد پاسخ می‌دهند.
 


Page Generated in 0/0127 sec