printlogo


کد خبر: 198432تاریخ: 1397/6/20 00:00
اخبار

«ماجرای نیمروز؛ رد خون»  کلید خورد
فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز؛ رد خون» که قسمت دوم «ماجرای نیمروز» به حساب می‌آید، از دیروز جلوی دوربین رفت. به گزارش «وطن امروز»، قسمت دوم از فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» با نام «رد خون» از دیروز (دوشنبه ۱۹ شهریور) جلوی دوربین رفت. «ماجرای نیمروز؛ رد خون» محصول موسسه سیمای مهر است که پیش از آغاز فیلمبرداری پوستر خود را منتشر کرده است. طراح لوگو، محمد روح‌الامین و طراح پوستر، استودیوی
سه در چهار هستند. «ماجرای نیمروز» به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست سازمان منافقین خلق و نفوذ آنها در قلب دستگاه اطلاعاتی انقلاب می‌پردازد. گفته می‌شود داستان «ماجرای نیمروز؛ رد خون» در ادامه داستان قبلی است که عملیات مرصاد و شکست منافقین در واپسن روزهای جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.


از «ماهورا» تا «سوفی و دیوانه»  در مسیر اکران
سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اکران ۵ فیلم جدید در سینماهای کشور از توقف اکران فیلم‌های کمدی همزمان با ایام ماه محرم خبر داد. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به جدیدترین مصوبات این شورا گفت: قرارداد فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید۲» به کارگردانی جواد هاشمی در گروه سینمایی زندگی بعد از فیلم سینمایی «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی ثبت شد. همچنین فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی در گروه سینمایی آزادی، «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد در گروه سینمایی استقلال، «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی در گروه سینمایی زندگی، «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم‌پور در گروه سینمایی کورش و «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت در گروه سینمایی ایران از چهارشنبه ۴ مهر ماه در سینماهای کشور اکران می‌شوند. فرجی در پایان گفت: اکران فیلم‌های کمدی تا پایان روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه در سینماهای کشور به دلیل شروع ایام ماه محرم به پایان می‌رسد. همچنین روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه روز ملی سینما بلیت سینماها نیم‌بها خواهد بود.


حجت‌الاسلام صادق‌نیا:
درس امروز امام حسین(ع) پرسشگری و مطالبه مردم از مسؤولان است
در نخستین نشست از سلسله گفت‌وگوهای «مسؤولیت اجتماعی شیعه بودن»، خطبه منای امام حسین(ع) با حضور حجت‌الاسلام دکتر مهراب صادق‌نیا بازخوانی شد. به‌گزارش شفقنا، در این نشست که به همت انجمن مردمی امام صادق(ع) و تحت عنوان «حرکت منها» برگزار شد، صادق‌نیا به مرور ۴ دوره ادبیات تولید شده درباره رخداد عاشورا در طول تاریخ پرداخت. یکی از پرسش‌های مطرح شده در این نشست در ارتباط با چگونگی کنشگری در جامعه امروز بود. دکتر صادق‌نیا در پاسخ به این سوال عنوان کرد: پاسخ اول سوال شما این است که استناد به خطبه منای امام حسین و خطبه‌‌‌هایی نظیر اینکه در نهج‌البلاغه کم نیستند و بهره‌‌‌گیری از آنها در نظام اجتماعی فعلی ایران، سخت، پرهزینه و طاقت‌فرساست و همین مسأله تفاوت بین یک انسان خواهان وضع موجود و وضع مطلوب را نشان می‌دهد. نکته دوم اینکه در نظام اجتماعی فعلی آنچه امام حسین به دنبالش بود را می‌توان از طریق رفتارهای مدنی، صندوق رای، اقدامات رسانه‌ای و... هم دنبال کرد. و نکته سوم اینکه اگر خطبه منا دست‌کم خصلت مطالبه‌گری و پرسش‌گری را در جامعه تقویت کند به گمانم همین کافی است. متاسفانه جامعه امروز ما پرسشگر نیست شاید به این دلیل که دل‌مشغول مسائل کم بهایی شده است.


Page Generated in 0/0065 sec