printlogo


کد خبر: 198444تاریخ: 1397/6/20 00:00
اخبار

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد
اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور تا پایان هفته
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری ۹۷ تا پایان هفته اعلام می‌شود. حسین توکلی به میزان اظهار داشت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۷ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و رشته‌هایی که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی بوده تا پایان هفته جاری در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. وی افزود: داوطلبانی که جزو پذیرفته‌شدگان نهایی هستند باید با مطالعه اطلاعیه‌ای که همراه فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد برای ثبت‌نام به دانشگاه‌های محل قبولی مراجعه کنند.

برنامه‌های ویژه نیرو‌های مسلح  برای روز سرباز
رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح از تمهیدات ویژه برای گرامیداشت  روز سرباز خبر داد. به گزارش میزان، سردار موسی کمالی درباره برنامه‌های ستاد کل نیرو مسلح برای گرامیداشت روز سرباز اظهار داشت: در راستای این امر، دستورالعملی در تاریخ ۲۷ خرداد ماه سال جاری به تمام نیرو‌های مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی ابلاغ و ارسال شده؛ در واقع هدف از این اقدام، ارتقای جایگاه سربازی در جامعه و تغییر نگاه مسؤولان، فرماندهان و خانواده و جامعه نسبت به خدمت مقدس سربازی است. وی افزود: در دستورالعمل ابلاغی مشخص شده هر کدام از نیرو‌های مسلح اعم از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع برای گرامیداشت این روز چه اقداماتی را باید انجام دهند. رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: همزمان با برگزاری مراسم‌های این روز، از سربازان نمونه و سربازانی که حائز رتبه علمی یا افتخار ورزشی هستند، تقدیر می‌شود. وی تاکید کرد: اتخاذ رویکرد‌هایی در راستای ارتقای شأن و منزلت سرباز در دستور کار ستاد کل نیرو‌های مسلح است و برای تحقق این مهم، اقدامات فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود.

اتمام عملیات  ستون‌های اطراف ضریح امام حسین(ع)
 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام عملیات لاغرسازی و تقویت ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) در آستانه ماه محرم خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با عنایت اهل بیت علیهم‌السلام و همت مهندسان و عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات، این پروژه پیچیده فنی و مهندسی با هدف گسترش فضای زیارت و رفاه حال زائران در زیر قبه سیدالشهدا(ع) و پیش از ایام پیک ماه محرم به اتمام رسید. وی در تشریح دلایل اجرای این طرح گفت: گنبد کنونی حرم مطهر امام حسین(ع) به وزن تقریبی یکهزار و 200 تن روی 4 ستون که قدمت آنها به دوران آل‌بویه بازمی‌گردد، قرار گرفته است. پلارک ادامه داد: این ستون‌ها در فاصله حدود یک ‌متر و 70 سانتیمتری با ضریح بنا شده بود که با توجه به افزایش شمار زائران در سال‌های اخیر، مشکلاتی را برای تردد و زیارت ایجاد می‌کرد. وی افزود: محدودیت فضای ناشی از این فاصله اندک، بویژه در ایام پیک همچون محرم و اربعین بیش از همیشه احساس می‌شد لذا پروژه لاغرسازی و تقویت ستون‌های اطراف ضریح از سال 94 با مسؤولیت ستاد بازسازی عتبات استان کرمان آغاز شد. پلارک با بیان اینکه اکنون فاصله ضریح مطهر تا هر یک از ستون‌ها به بیش از 4متر افزایش یافته است، اظهار کرد: کار مقاوم‌سازی دیوارهای اطراف ضریح نیز با بتن مسلح و شبکه آرماتوربندی به اتمام رسیده و به این ترتیب زمینه برای انتقال و نصب گنبد جدید آماده شده است. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) که ارتفاع آن 5/7 متر از گنبد کنونی بلندتر است، در کرمان با استفاده از فناوری نوینی ساخته شده و با هماهنگی تولیت حرم مطهر پس از اربعین امسال جهت نصب به کربلا ارسال خواهد شد.


Page Generated in 0/0086 sec