printlogo


کد خبر: 198459تاریخ: 1397/6/20 00:00
اخبار

توضیحات مجمع تشخیص مصلحت درباره نظرات هیأت عالی نظارت
اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای، درباره برخی گمانه‌زنی‌ها و برداشت‌ها پیرامون نظرات ابلاغی هیات عالی نظارت مجمع توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش مهر، در این اطلاعیه آمده است: هیات عالی نظارت مرکب از 15 نفر از اعضای منتخب دوره جاری مجمع تشخیص مصلحت، به منظور اعمال نظارت بر حسن اجرای سیاست‌‌های کلی نظام تشکیل شده است و از جمله روال‌‌های این هیات بررسی انطباق و عدم مغایرت طرح‌ها و لوایح با سیاست‌‌های کلی ابلاغی در حوزه‌‌های مختلف است. با عنایت به برخی گمانه‌زنی‌ها، برداشت‌ها و اظهارنظر‌ها در فضای رسانه‌ای و برای تنویر افکار مردم شریف و مزید آگاهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم هیات دولت، تاکید می‌گردد: ابلاغ مصوبات هیات عالی نظارت مجمع به شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، به معنای رد لوایح و یا طرح‌ها نیست و این هیات پس از احصای موارد مغایرت یا عدم انطباق، در قالب یک تعامل مطلوب، با برگزاری نشست‌‌های مشترک با کمیسیون‌‌های مجلس محترم شورای اسلامی، اصلاح طرح‌ها و لوایح را به نحوی که منطبق بر سیاست‌های کلی نظام باشد دنبال می‌کند. بنابراین گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخباری مبنی بر رد لوایح مجلس شورای اسلامی در هیات عالی نظارت، برداشتی نادرست از این فرآیند قانونی و گردش‌کار معمول در چارچوب وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

انتقاد امیرآبادی از اظهارات مطهری درباره مجلس خبرگان
عضو هیات‌رئیسه مجلس نسبت به اظهارات علی مطهری، نایب‌رئیس دوم خانه ملت درباره ورود مجلس خبرگان به دغدغه معیشتی مردم انتقاد کرد. احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: «جناب آقای دکتر مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی فرمودند مجلس خبرگان را چه‌کار به بازار سکه و ارز! باید به ایشان عرض کنم، جناب‌تان که عمدتاً دغدغه‌تان خانم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی است! حال که خبرگان به ناچار به جای شما دغدغه معیشت مردم را دارند، جای تشکر، ناراحت هم هستید؟»

ارجاع «طرح شفافیت آرا و فعالیت نمایندگان» به معاونت قوانین مجلس
مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس درباره آخرین وضعیت طرح دوفوریتی شفافیت آرا و فعالیت نمایندگان مجلس، گفت: این طرح به ۱۹۶ امضا رسیده است. به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه پیش از این طرحی از سوی آقایان فتحی و حاجی‌دلیگانی در راستای بهبود شیوه‌های قانونگذاری و شفافیت آرای نمایندگان تهیه شده بود که فوریت آن رأی نیاورد و به صورت طرح عادی باید مسیر خود را طی کند، یادآور شد: این در حالی است که ۲۰۷ نفر از نمایندگان آن طرح را امضا کرده بودند اما تنها ۵۹ نفر از آنان در صحن علنی به آن رأی دادند. نماینده مردم قم با بیان اینکه طرحی که بنده تدوین کرده‌ام فراتر و جامع‌تر از طرح مذکور است، تصریح کرد: آن طرح صرفا آرای نمایندگان را در مظان عمومی قرار می‌داد اما این طرح علاوه بر آرا، فعالیت نمایندگان در صحن و کمیسیون‌ها را هم به صورت شفاف در اختیار همه قرار می‌دهد. ذوالنور با اشاره به اینکه این طرح به تایید هیات‌رئیسه مجلس رسیده است، اظهار داشت: طرح دوفوریتی شفافیت آرا و فعالیت نمایندگان از هیات رئیسه به معاونت قوانین ارجاع شده و در حال بررسی است و سپس در مسیر ارائه به صحن علنی می‌رود.

 بیانیه آمانو درباره پایبندی ایران  به تعهدات برجامی
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای بر پایبندی ایران به تعهدات برجامی تأکید کرد. به گزارش تسنیم، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نخستین روز اجلاس شورای حکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران، تعهدات خود تحت برجام را اجرا کرده است. وی افزود: آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اظهارشده توسط ایران تحت موافقتنامه پادمان، ادامه می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0111 sec