printlogo


کد خبر: 198471تاریخ: 1397/6/20 00:00
اخبار

نقدینگی؛ 1602 هزار میلیارد تومان
نقدینگی در تیرماه 97، 5/16022 هزار میلیارد ریال بوده است. این در حالی است که سال 96 نقدینگی با 8/15299 هزار میلیارد ریال به پایان رسیده بود و از آن زمان تا تیرماه با رشد 7/4 درصدی روبه‌رو شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، بانک مرکزی نماگر اقتصادی تیرماه 97 را منتشر کرد. براساس این گزارش، نقدینگی در تیرماه 97، 5/16022 هزار میلیارد ریال بوده است. این در حالی است که سال 96 نقدینگی با 8/15299 هزار میلیارد ریال به پایان رسیده بود و از آن زمان تا تیرماه با رشد 7/4 درصدی مواجه شده است. همچنین براساس این گزارش، میزان نقدینگی در تیرماه سال 95، 8/10818 هزار میلیارد ریال و در تیرماه 96، 4/13337 هزار میلیارد ریال بوده است. زیرمجموعه نقدینگی، پول و شبه‌پول است. پول در تیرماه امسال به 1/2149 هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 7/34 درصدی و نسبت به اسفند 96 رشد 4/10 درصدی را تجربه کرده است. شبه‌پول هم در تیرماه امسال رقم 4/13873 هزار میلیارد ریال را ثبت کرده است. این قسمت از نقدینگی نسبت به اسفند سال گذشته، رشد 9/3 درصدی و نسبت به تیر سال 96 رشد 1/18 درصدی داشته است.


فروش  ATR ایران به دیگران
شرکت ایتالیایی لئوناردو اعلام کرد این شرکت در حال مذاکره با مشتریان دیگر برای فروش هواپیماهای سفارشی ایران است که به علت تحریم‌ها نمی‌تواند تحویل دهد. به گزارش فارس، شرکت هوانوردی لئوناردوی ایتالیا می‌گوید شرکت «ای‌تی‌آر» که مالکیت آن میان این شرکت با ایرباس فرانسه مشترک است، جهت فروش هواپیماهای باقی‌مانده در قرارداد یک‌میلیارد یورویی (6/1 میلیارد دلاری) با ایران که به علت تحریم‌ها نمی‌تواند تحویل این کشور بدهد، در حال مذاکره با خریداران جایگزین است. الکساندرو پروفومو، مدیر ارشد اجرایی شرکت لئوناردو در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «ما تقریبا مطمئن هستیم که می‌توانیم این هواپیماها را به کشورهای دیگر بفروشیم و قرارداد آن را نهایی کنیم».
وی ادامه داد: 12 هواپیمای نسل جدید ای‌تی آر 600-72 سفارشی ایران در سال 2016، قبلا تحویل این کشور شده است و 8 فروند باقی مانده به مشتریان دیگر واگذار خواهد شد. این شرکت انتظار ندارد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با توجه به واگذاری مجدد هواپیماهای باقی‌مانده «تاثیر قابل توجهی» بر این شرکت داشته باشد. پروفومو گفت لئوناردو هیچ قرارداد دیگری با ایران ندارد. تجارت مشترک ‌ای‌تی‌آر عملکرد خوبی دارد.


کوپن الکترونیک در حد پیشنهاد است
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت تخصیص کوپن الکترونیک در حد یک پیشنهاد از سوی این وزارتخانه در دولت مطرح شد اما نهایی و قطعی نشده است. احمد میدری، معاون وزارت تعاون در تشریح طرح توزیع کوپن الکترونیک برای تامین اقلام اساسی 8 دهک جامعه گفت: پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بود که امکان خرید اقلام اساسی ازجمله برنج، گوشت، روغن، تخم‌مرغ و لبنیات با قیمت تثبیت‌شده از طریق کارت‌های الکترونیک مهیا شود. وی افزود: اکنون این کالاها به سختی در اختیار مردم قرار می‌گیرد یا در بازار وجود ندارد. معاون وزیر کار تصریح کرد: قیمت مرغ در بازار هر کیلوگرم 9 هزار تومان باید باشد اما این گوشت با نرخ 11 هزار تومان عرضه می‌شود که برای رفع مشکل، پیشنهاد شد از طریق کارت‌های توزیع یارانه انجام شود. میدری یادآور شد: می‌توان این طرح را با 2 روش اجرایی کرد؛ خرید اقلام با کارت هوشمند برای ثبت میزان خرید و مصرف کالاهای اساسی، توزیع کالاهای اساسی بر اساس سهمیه‌‌‌بندی افراد.
در پایان این مقام مسئول یادآور شد: زیرساخت‌های اجرای طرح کوپن الکترونیک تا حدودی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده است اما منتظریم این طرح در دولت به تصویب برسد.
 


Page Generated in 0/0063 sec