printlogo


کد خبر: 198473تاریخ: 1397/6/21 00:00
با تکذیب اظهاراتش درباره عذرخواهی از مردم به‌خاطر مشکلات اقتصادی و روی کار آوردن دولت روحانی
عارف: عذرخواهی نکردم!

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تکذیب انتشار خبری مبنی بر عذرخواهی از مردم برای روی کارآوردن روحانی، تاکید کرد همچنان بر موضع اولیه خود در جهت حمایت از دولت هست. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس درباره انتشار خبری به نقل از وی مبنی بر اینکه از مردم بابت مشکلات عذرخواهی می‌کنیم چون دولتی را روی کار آوردیم که مجبوریم صورت‌مان را با سیلی سرخ کنیم، گفت: در ابتدا از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که اخبار را از بنده، روابط عمومی و دفترمان پیگیری کنند، کما اینکه در پی نشستی هم که با یکی از احزاب داشتیم بلافاصله خبر آن را هم منتشر کردیم که موثق است. وی ادامه داد: در حاشیه جلسات ممکن است مطالبی مطرح شود که به هیچ وجه نباید مستند باشد، بنابراین آنچه را مطرح شد رد می‌کنم و در این‌باره اطلاعیه‌ای هم خواهیم داد که رسانه‌ها باید بدان استناد کنند که بعد از این وارد مباحث حاشیه‌ای نشویم.
عارف ادامه داد: موضع اولیه ما از دولت حمایت بوده و در شرایط کنونی نیز از دولت حمایت می‌کنیم و بارها هم گفته‌‌‌‌‌ایم که دولت باید انتقاد مثبت، مشفقانه و صمیمانه را بپذیرد و همچنان هم بر همان موضع هستیم که اگر در جایی نیاز به اصلاح باشد و نظری داشته باشیم حتما در اختیار دولت قرار می‌دهیم و سعی هم می‌کنیم که فضاسازی رسانه‌ای نشود.
این موضع عارف در حالی است که دبیرکل حزب «هدا» اظهارات عارف در نشست این حزب را تایید کرد. احمد شریف در همین رابطه به تسنیم گفت: با توجه به اینکه از هیچ خبرنگاری برای حضور در این جلسه دعوت نشده بود و از آنجا که سایت اطلاع‌رسانی آقای عارف پس از اتمام این جلسه هیچ خبری از این نشست منتشر نکرد، دوستان ما در حزب همبستگی اقدام به پیاده کردن سخنرانی آقای عارف و قرار دادن این سخنرانی در سایت و کانال رسمی حزب کردند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا آن بخش از سخنان عارف که ضمن عذرخواهی از مردم بابت حمایت از دولت روحانی، اذعان می‌کند اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان بابت حمایت از روحانی مجبور هستند صورت خود را با سیلی سرخ نگه دارند، در جریان نشست یکشنبه بوده یا در حاشیه این جلسه، تصریح کرد: تمام مطالبی که به عنوان اظهارات آقای عارف در سایت و کانال رسمی ما منتشر شده، مطالبی است که در جریان آن نشست مطرح شد.
شریف ادامه داد: شاید منظور دفتر آقای عارف از آن بیانیه این باشد که نباید تمام اظهاراتی که در یک نشست غیررسمی مطرح شده رسانه‌ای شود. البته اظهارات آقای عارف مطالب خیلی عجیب و به دور از حقیقتی نیست که دفتر ایشان بابت انتشار آن اینگونه حساسیت نشان دهد.
لق کردن وزرا به صلاح نیست
عارف روز گذشته علاوه بر تکذیب سخنان اخیر خود، بار دیگر از دولت حمایت و به‌صورت تلویحی از استیضاح برخی وزرا انتقاد کرد. رئیس فراکسیون امید مجلس درباره تلاش نمایندگان برای استیضاح سایر وزرا بعد از تعطیلات مجلس، یادآور شد: استیضاح حق مجلس است اما درک شرایط مهم است، ضمن اینکه دولت هم به یک آرامش و ثبات نیاز دارد. وی عنوان کرد: بعد از تعطیلات مجلس باید کمک کنیم دولت با آرامش کار خود را دنبال کند، لق کردن وزرا و وزارتخانه‌ها که طبیعتا باعث پایین آمدن کارآیی آن دستگاه می‌شود، در شرایطی که انتظار داریم دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی کار کنند تا از این چالش و شرایط خاص عبور کنیم که حتما هم عبور خواهیم کرد و بعد از آن فضای اقتصادی، معیشت و اشتغال مردم بهبود پیدا خواهد کرد، به صلاح نیست. وی افزود: درباره وزرایی که تغییر کرده‌اند به دولت توصیه می‌کنیم از طریق تعامل با کمیسیون‌های تخصصی مجلس هر چه سریع‌تر وزرایی را که توانا باشند و بتوانند به طور جدی‌تر در رفع مشکلات کمک کنند، انتخاب کند.


Page Generated in 0/0065 sec