printlogo


کد خبر: 198482تاریخ: 1397/6/21 00:00
تأیید دریافت 100 میلیون دلار از سعودی توسط نخست‌وزیر سابق مالزی
اعتراف نجیب رزاق به دریافت پول از عربستان

گروه بین‌الملل: در حالی که تلاش عربستان برای نفوذ در دولت پیشین مالزی همواره رد شده بود نخست‌وزیر سابق این کشور که به اتهام فساد مالی تحت بازجویی قضایی قرار دارد، با انتشار اسنادی دریافت پول به طور مستقیم از پادشاه عربستان را تایید کرد. نجیب رزاق که در 9 سال گذشته حکومت را در این کشور در دست داشت، با انتشار نامه‌ای در صفحه شخصی خود در فیسبوک تایید کرد که مبلغ 100 میلیون دلار از عربستان سعودی به عنوان هدیه دریافت کرده است.
 منتقدان و مخالفان رسانه‌ای و سیاسی دولت نجیب تون رزاق در خلال سال‌‌های گذشته وی را بارها متهم به دریافت پول نقد کرده بودند اما این موضوع رد شده بود. اکنون نخست‌وزیر پیشین مالزی که تحت بازجویی‌ها و پیگردهای گسترده کمیته مقابله با فساد مالزی، حساب‌‌های بانکی‌‌‌‌اش مسدود و ممنوع‌الخروج شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و دارایی‌هایش مورد شناسایی قرار گرفته و قرار است بزودی به اتهام فساد مالی محاکمه شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، دریافت این مبلغ را از دولت عربستان در 7 سال پیش مورد تایید قرار داده است. رزاق نامه سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان را به عنوان سند به همراه اسناد مختلف و مکرر ارسال مبالغ مختلف تا سقف 100 میلیون دلار از طریق سوئیفت به حساب شخصی‌اش را در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌‌های اجتماعی منتشر کرده است.
 در همین حال نخست‌وزیر سابق مالزی گفت، نباید برای رسوایی اختلاس چند میلیارد دلاری از صندوق MDB1، او را مقصر بدانند و چیزی درباره پول‌های این صندوق دولتی که در حساب شخصی‌اش پیدا شده، نمی‌داند! رزاق اما توضیحاتی درباره پول‌های نقد، کیف‌های لوکس و جواهراتی که اخیرا در املاک او کشف و ضبط شده، ارائه کرد.
 نجیب در نخستین مصاحبه خود از زمان شکست در انتخابات ۲ مه مدعی شد، مشاوران، مدیران و کارکنان صندوق سرمایه‌گذاری MDB1 به اشتباه اختلاس از سرمایه‌های این صندوق را از او مخفی نگه داشتند.


Page Generated in 0/0060 sec