printlogo


کد خبر: 198498تاریخ: 1397/6/21 00:00
نبض جامعه

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد
برخورد ناجا با مفسدان اقتصادی و محتکران
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در راستای کمک به دولت و قوه‌قضائیه برای ایجاد امنیت در حوزه اقتصاد و معیشت مردم، با مفسدان اقتصادی و محتکران مبارزه می‌کنیم. به گزارش مهر، سردار حسین اشتری در آیین دانش‌آموختگی دانشجویان انتظامی دانشگاه امین اظهار داشت: ما در راستای کمک به دولت و قوه‌قضائیه برای ایجاد امنیت در حوزه اقتصاد و معیشت مردم، با مفسدان اقتصادی و محتکران مبارزه می‌کنیم. همچنین به دور از فضاسازی‌ها ضمن سعه صدر با ناامنی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ناامن‌کنندگان فضای عمومی جامعه با اراده‌ای راسخ مقابله می‌کنیم. فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: ما در جهت افزایش آمادگی و توان رزمی و معنوی نیروهای انتظامی گام برمی‌داریم. ما خدمتگزاران مردم و نظام جمهوری اسلامی همچنان بر عهد و پیمان خود با رهبر و مقتدای‌مان پایداریم و با اراده پولادین و تلاش جهادی در پاسداری از ارزش‌های انسانی و اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده و از جان، مال و ناموس مردم همواره دفاع خواهیم کرد.

رئیس انجمن داروسازان تهران تشریح کرد
دلایل افزایش مهاجرت  داروسازان جوان
رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: متأسفانه یک سیاست بلندمدت دارویی که مدیران دانشگاه و صنعت دارو بتوانند مطابق آن برنامه‌‌های کاری خود را تعیین کنند، در کشور وجود ندارد.
سیدحمید خوئی، رئیس انجمن داروسازان تهران به فارس گفت: وضعیت داروسازی کشور را چه از لحاظ داروخانه و چه از لحاظ صنعت و تجارت مطلوب نمی‌دانم. داروسازی، داروخانه و صنعت دارویی در حال حاضر بشدت گرفتار آشفتگی و بی‌برنامگی و بی‌سیاستی است. وی ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌تواند تصویر روشنی از آینده شغلی خود داشته باشد و سیاست‌ها به سرعت تغییر می‌کنند؛ عوامل تهدیدکننده بیرونی و درونی ثبات بازار دارویی و خدمات دارویی را دچار تکانه‌های جدی می‌کند. رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: متاسفانه این وضعیت میل داروسازان جوان را به مهاجرت افزایش می‌دهد، زیرا دچار یک بلاتکلیفی در برابر آینده شغلی خود هستند. صرف‌نظر از شرایط دشواری که در چرخه توزیع و عرضه دارو ایجاد شده متأسفانه یک سیاست بلندمدت دارویی که مدیران دانشگاه و صنعت دارو بتوانند مطابق آن برنامه‌‌های کاری خود را تعیین کنند، در کشور وجود ندارد.

ابلاغ دستورالعمل مقابله با کمبود احتمالی دارو
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو از ابلاغ دستورالعمل تسریع در حمل و تحویل دارو، واکسن و شیرخشک متابولیک خبر داد.
به گزارش مهر، اکبر برندگی به موضوع ابلاغ دستورالعمل تسریع در تحویل دارو، واکسن و شیرخشک متابولیک (رژیمی یارانه‌ای وارداتی ۹۷) اشاره کرد و گفت: در این دستورالعمل از شرکت‌های وارد‌کننده خواسته‌ایم با توجه به شرایط فعلی کشور، با سازمان غذا و دارو که در نظر دارد با توجه به تمام مسائل پیش رو و با هماهنگی اداره کل تخصصی مربوطه، از بروز هر گونه کمبود احتمالی دارو، واکسن و شیرخشک رژیمی، پیشگیری کند، همکاری کنند.
وی گفت: از همین رو، تلاش می‌کنیم با توجه به نوع فرآورده که شامل دارو، واکسن و شیرخشک متابولیک می‌شود، در حمل و تحویل آنها تسریع صورت گیرد. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، شرکت‌های وارد‌کننده تا جایی که امکان دارد باید در حمل و تحویل محموله‌هایی که متعهد به تامین آنها شده‌اند، تسریع کنند. به گفته برندگی، این شرکت‌ها باید حتی‌الامکان تا قبل از آبان ۹۷ نسبت به اجرایی کردن عمده تعهدات خود اقدام کنند. وی افزود: بر همین اساس، دریافت اسناد مثبت و تسویه هر محموله نیز متعاقب تحویل به انبار، سریع‌تر از گذشته انجام خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0061 sec