«کسب وکارهایی کامیاب میشوند که دقت نظر و تشخیص اساسی و درست دارند. آنهایی میتوانند گلیمشان را از آب بیرون بکشند که موقعیت زمان، مکان و در یک کلام بازار را درک کنند». این بخشی از پیشگفتار کتاب «چرا شکست میخورید؟» است؛کتابی نوشته آنا فالتن و مایکل دریسن. نویسندگان کتاب تاکید دارند کسبوکارهایی در بازار رقابتی دهه معاصر توان حضور دارند که اصل استراتژیهای معاملات و نحوه اجرای آنها را درک کنند. به گزارش «وطن امروز»، در این کتاب مثالهایی آورده شده که نشان میدهد کمپانیهای بزرگ و بینالمللی وقتی نتوانستند استراتژی درستی در پیش گیرند، چطور زمین خوردند و البته مثالهایی هم آورده شده که تایید میکند کمپانیهای کوچک و محلی با در نظر گرفتن جوانب حاکم بر بازار و موقعیت کسبوکارهایشان توانستهاند مرزهای موفقیت را بدرستی طی کنند. «چرا شکست میخورید؟» تلاشی است برای درک بهتر دلایل شکست کسبوکارها و دلایل ضروری درباره موفقیت آنها. این کتاب به 2 پرسش اساسی پاسخ داده؛ یکی اینکه چرا کسبوکارها شکست میخورند و برخلاف انتظار چطور شرکتهایی که همه شواهد خبر از افول آنها میدهد، از زمین بلند میشوند و دوباره به اوج بازمیگردند؟ نویسندگان کتاب، نقاب برخی شرکتها را کنار زده و تجارت بزرگ جهانی را با ریزبینی مثالهای واقعی مرور کردهاند. صاحبان کسبوکار میتوانند با مطالعه این کتاب به یافتههای دقیقی درباره روشهای نوین شرکتداری دست پیدا کنند و دقیقا از تجربیات شکستخورده دیگران پلی برای موفقیت خود بسازند. کتاب دارای 8 فصل با عنوانهای«پیش از قرارداد، از نگاه کوتهبینانه پرهیز کنید، دانش قدرت است، چرا قیمت همیشه درست نیست، تاکتیکهای مذاکره، تعهدات، از رگولاتور برحذر باشید و قرارداد را درست ببندید» است. این کتاب از سوی اتاق بازرگانی تهران ترجمه و با قیمت 30 هزار تومان روانه بازار شده است. علاقهمندان میتوانند برای خرید کتاب به ساختمان اتاق تهران مراجعه کنند.