printlogo


کد خبر: 198510تاریخ: 1397/6/21 00:00
اخبار

شعیبی کاندیدای کارگردانی یک سریال نمایش خانگی
قرار است «بهروز شعیبی» برای دومین بار در شبکه نمایش خانگی سریالی را به تهیه‌کنندگی مهران برومند کارگردانی کند. به گزارش فارس، بهروز شعیبی که تا به حال سریال «پرده‌نشین» را برای تلویزیون و «گلشیفته» را برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کرده است،‌ یکی از گزینه‌های کارگردانی سریال جدید مهران برومند است. «فیروزه» از یک کهن الگو پیروی می‌کند. کهن الگوی سفر مولانا از خراسان تا قونیه و درک و دریافتی که از این سفر دارد سوژه اصلی این سریال است. تنها ارتباط و ویژگی این سریال سفری از خراسان به قونیه و بالعکس است. این سریال تاریخی نیست و در زمان حال روایت می‌شود. قصه بین دختر و پسری جدا از هم است که دست تقدیر آنها را در مسیری پرماجرا کنار هم قرار می‌دهد و به گونه‌ای است که حضور مولانا در تخیل بازیگران وجود ندارد و بازیگری برای این نقش در نظر گرفته نشده است. بخش خصوصی ایران و ترکیه برای تولید چنین سریالی همگام شدند و 50 درصد از قصه، بازیگران و لوکیشن‌ها متعلق به ایران و نیمی دیگر از آن نیز برای کشور ترکیه است و پخش سریال هم به صورت همزمان در ایران و ترکیه خواهد بود. فصل اول سریال «فیروزه» در ۲۶ قسمت به تهیه‌کنندگی مهران برومند برای شبکه نمایش خانگی تولید خواهد شد.


انتشار جدید‌ترین شماره «حلقه وصل» با موضوع کالای ایرانی
شصت و دومین شماره از نشریه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» منتشر شد. در این شماره علاوه بر اخبار مهم جبهه فرهنگی انقلاب، پرونده‌ای متنوع درباره تولید کالای ایرانی در قالب گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی جذاب و چالش‌برانگیز با تولیدکنندگان کالاهای ایرانی و مدیران فروشگاه‌های عرضه محصولات ایرانی آماده و منتشر شده است.


انتصاب سرپرست روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح
امین صافی‌زاده، مدیر روابط عمومی گروه هنرهای تجسمی روایت فتح طی حکمی از سوی محمد حبیبی، سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح با حفظ سمت به عنوان سرپرست روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، امین صافی‌زاده، مدیر روابط عمومی گروه هنرهای تجسمی روایت فتح با حفظ سمت به عنوان سرپرست روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، جایگزین محمدرضا کردلو مدیر روابط عمومی پیشین این بنیاد شد. گفتنی است صافی‌زاده هم‌اکنون مدیر روابط عمومی پنجمین جشنواره هنر مقاومت نیز است.


رونمایی از کتابی  در ستایش مادران ایران
پروژه «تا هفت خانه آن‌ورتر» در باغ کتاب تهران به صورت رسمی رونمایی شد. این مراسم با حضور صابر ابر پدیدآورنده و مدیر هنری پروژه، تعدادی از هنرمندان سرشناس کشور و جمعی از مادربزرگ‌های همراه در پروژه برپا و با استقبال پرشور علاقه‌مندان و هنردوستان روبه‌رو شد. صابر ابر با اشاره به دستاوردهای این پروژه عنوان کرد: «تا هفت خانه آن‌ور‌تر»، 3 خروجی خواهد داشت که شامل یک کتاب مصور 2 زبانه (فارسی و انگلیسی)، یک مستند سریالی که طی سفرهای پروژه از تک‌تک مادربزرگ‌ها تهیه شده و به‌صورت یک بسته فرهنگی در 3 دی‌وی‌دی ارائه خواهد شد و همچنین یک تور نمایشگاهی خواهد بود. این تور از هفتم مهرماه از تهران آغاز می‌شود». صابر ابر با بیان اینکه کتاب «تا هفت خانه آن‌ورتر»، بیش از آنکه درباره آشپزی باشد، در ستایش مادران و زنان ایرانی است، اضافه کرد: «در نمایشگاه پیش رو، ۱۰۰ تکه از آشپزخانه‌ ۱۰۰ مادربزرگ که ارتباطی مستقیم با زندگی شخصی آنها داشته و به پروژه اهدا شده، چیده خواهد شد». کتاب «تا هفت خانه آن‌ورتر»، از روز دوشنبه نوزدهم شهریورماه در تمام شهرکتاب‌های کشور در دسترس عموم قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0063 sec