printlogo


کد خبر: 198541تاریخ: 1397/6/22 00:00
به بهانه پیروزی تیم‌ملی در خاک ازبکستان
چرا قهرمان نشویم؟

آیا تیم‌ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش می‌تواند امیدوار به قهرمانی در جام ملت‌‌های آسیا باشد و به حسرت چندین ساله پایان دهد؟ جام ملت‌‌های آسیا ۲۰۱۹ زمستان امسال به میزبانی امارات برگزار خواهد شد و تیم‌ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش یکی از شانس‌‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌آید. تیم‌ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه برابر ازبکستان به میدان رفت و توانست با یک گل به پیروزی برسد. حال پرسش این است:
آیا تیم کی‌روش این شانس را دارد در امارات جام قهرمانی را بالای سر ببرد؟ فوتبال ایران مدت‌هاست در حسرت قهرمانی در یک رقابت باشگاهی و ملی در سطح نخست قاره آسیاست و بسیار امیدواریم تیم کی‌روش بتواند این حسرت چند دهه اخیر را پایان دهد. تیم‌ملی فوتبال ایران در دیدار دوستانه برابر ازبکستان با سبک خاصی بازی می‌کرد و دیگر خبری از بازی محتاطانه و  همیشگی کی‌روش نبود. به نظر می‌رسد فوتبال ایران سرانجام بعد از سال‌ها به خودباوری رسیده است. بازی کردن هجومی آن هم در خانه ازبکستان و کسب پیروزی نوید روزهای خوبی را برای فوتبال ایران می‌دهد. تیم کی‌روش در جام‌جهانی هم برابر قدرت‌‌های بزرگ فوتبال جهان حداقل برای دقایقی جسورانه و شجاع ظاهر شد و ثابت کرد اگر به خودباوری برسد نه‌تنها در آسیا بلکه در جهان هم می‌تواند حرف‌‌های برای گفتن داشته باشد. فوتبال ایران مثل دیگر ورزش‌ها با مشکلات زیادی مثل نبود زیرساخت‌‌های لازم و کمبود بازی‌های دوستانه و چندین و چند مشکل دیگر مواجه است، با این حال‌ این تیم با کی‌روش انگیزه و اعتماد به نفس لازم را پیدا کرده است. فوتبال ایران هیچ‌وقت تا این اندازه ستاره نداشته است به عنوان مثال زمانی در فوتبال ایران تنها یک مهاجم شایسته حضور در ترکیب اصلی بود اما الان چند مهاجم ما در فوتبال اروپا ستاره تیم خود هستند و می‌درخشند؛ از علیرضا جهانبخش گرفته تا سامان قدوس و کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی و حتی سردار آزمون و مهدی طارمی. این تیم‌ملی ایران با توازنی که در خط دفاعی و حمله و البته خط میانی خود دارد می‌تواند به آرزوی چندین ساله فوتبال‌دوستان پایان دهد و جام قهرمانی را در آسیا بالای سر ببرد البته این قهرمانی اصلا براحتی به دست نمی‌‌‌‌‌‌‌‌آید، چرا که قدرت‌‌های بزرگ فوتبال آسیا مثل ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا برنامه‌‌ریزی و سرمایه‌‌گذاری خاصی برای درخشش در امارات داشته‌اند.
کی‌روش: مسؤولان مانع حملات سیستماتیک به تیم‌ملی شوند
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران از مسؤولان فوتبالی خواست مانع آنچه حملات سیستماتیک خواند شوند. کارلوس کی‌روش پس از برگزاری دیدار برابر ازبکستان گفت: می‌دانم که به صورت رسمی سرمربی تیم‌ملی ایران نیستم ولی به عنوان یک مربی وظیفه خود می‌دانم توجه رئیس فدراسیون فوتبال، اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون و مسؤولان ورزش را به این مساله جلب کنم که ما باید بر حملاتی که به صورت سیستماتیک به سمت تیم‌ملی انجام می‌شود، نقطه پایانی را بگذاریم. او در ادامه تاکید کرد: باید جلوی اینگونه حملات سیستماتیک هم‌اکنون گرفته شود و من یک‌بار دیگر از ریاست و اعضای فدراسیون درخواست می‌کنم از اینگونه حملات و صحبت‌ها که در تلاشند میان نسل جوان ما به صورت سیستماتیک تفرقه بیندازند جلوگیری کنند. همه مطلعیم در شرایط دشواری نه‌تنها در تیم‌ملی بلکه در کشور هستیم و ما نیازی به اینگونه صحبت‌های زشت و تمسخرآمیز نداریم و دقیقا در لحظه‌ای که نیاز به اتحاد بیشتر و در کنار هم بودن بیشتری داریم نباید اینگونه صحبت‌ها و حرف‌ها مطرح شود. کی‌روش بیان کرد: مطرح کردن اینگونه صحبت‌ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و هدف آن بازیکنان تیم‌ملی و خود تیم‌ملی فوتبال است که به هیچ عنوان قابل قبول و دارای وجاهت نیست، چرا که اینگونه شرایط به این موضوع منتهی می‌شود که ما ریسک و احتمال اینکه بازیکنان بیشتری را از دست بدهیم و تیم‌ملی لطمه بخورد، بیشتر شده و شرایطی هم که برای بازیکنی مانند سردار آزمون به‌وجود آمده باید حل شود. وی در ادامه اظهار کرد: این یک مساله بسیار فوری، جدی و خطرناکی است برای اینکه اگر بخواهیم روحیه و اتحاد تیم‌ملی را حفظ کنیم، نباید به اینگونه صحبت‌های تفرقه‌آمیز و صحبت‌هایی که تنها برای به‌وجود آوردن دودستگی و لطمه زدن به تیم‌ملی مطرح می‌شود، بی‌تفاوت باشیم. کی‌روش در پایان گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال افزود: می‌دانم شاید برخی افراد بگویند من پایم را فراتر از حوزه مسؤولیتم می‌گذارم به‌خاطر اینکه در حال حاضر به صورت رسمی سرمربی تیم‌ملی ایران نیستم اما وقتی با افرادی که قصد دارند به صورت مستقیم به منافع تیم‌ملی ایران لطمه وارد ‌کنند مواجه می‌شویم، این امری کاملا غیرقابل قبول است.
ایران یک تیم معمولی نبود
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ازبکستان گفت: امروز مقابل تیم قدرتمندی بازی کردیم و بازیکنانم به زمان نیاز دارند. هکتور کوپر بعد از شکست یک بر صفر تیم‌ملی فوتبال ازبکستان برابر ایران گفت: 2 نیمه متفاوت داشتیم. در نیمه اول ما بهتر بازی کردیم. حریف امروز ما یک تیم معمولی نبود. خط دفاع و هافبک ما نسبت به بازی قبل بهتر بازی کرد. نیاز داریم در خط حمله بیشتر و سخت‌‌‌‌‌‌تر کار کنیم. سرمربی تیم‌ملی ازبکستان تاکید کرد: این یک بازی آزمایشی بود. بنابراین به بازیکنان زیادی بازی دادم. به همین خاطر 2 نیمه متفاوت داشتیم. کوپر در واکنش به انتقاداتی که از سبک بازی ازبکستان می‌شود، گفت: مقابل تیم قدرتمندی بازی کردیم. بازیکنانم برای هماهنگ شدن با تاکتیک جدید به زمان نیاز دارند. تا جام ملت‌ها زمان کافی داریم. ما همچنین توجه به بازیکنان جوان را آغاز کرده‌‌‌‌‌‌ایم. بازیکنان تیم جوانان ازبکستان به بازی بعدی در ماه اوکتبر دعوت می‌شوند. بنابراین شما بازیکنانی را در تیم‌ملی خواهید دید که پیش از این در این تیم حضور نداشته‌اند.


Page Generated in 0/0169 sec