printlogo


کد خبر: 198555تاریخ: 1397/6/22 00:00
رئیس سازمان مدارس غیردولتی از افزایش نظارت بر روند اخذ شهریه خبر داد
برخورد سختگیرانه با مدارس متخلف

گروه اجتماعی: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه برخورد سختگیرانه‌ای با مدارس متخلف خواهیم داشت، گفت: در روند نظارتی از مدارس مشخص شد ۳۲ مدرسه پایتخت تخلفاتی داشته‌اند. تأکید ما بر این است، اجازه ندهیم هیچ مدرسه‌ای خارج از الگوی شهریه از خانواده‌ها وجهی دریافت کند.
به گزارش ایسنا، مجتبی زینی‌وند با بیان اینکه امروز مطالبه مردم و حاکمیت آموزش صرف نیست و مردم به دنبال آموزش مهارت‌ زندگی برای فرزندان خود هستند، گفت: ما نگاه‌مان را به همین علت به سمت تقویت مهارت‌های اجتماعی بردیم و در سامانه‌ها و برنامه‌های فوق‌العاده هم بر ضرورت آموزش‌های مهارتی بویژه مهارت‌های زندگی و اجتماعی تأکید کردیم.
وی افزود: شخصی که فرزندش را در مدرسه غیردولتی ثبت‌نام می‌کند مطلع است و می‌داند که باید شهریه بپردازد و انتظار خدمات ویژه دارد. ما نیز تلاش می‌کنیم این انتظارات را محقق کنیم. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به فعالیت‌های شوراهای آموزش‌وپرورش عنوان کرد: قانون شوراهای آموزش‌وپرورش مرجع تصمیم‌گیری در بسیاری از امور است و می‌تواند گره مشکلات این وزارتخانه را باز کند. باید از این قوانین استفاده شود.
زینی‌وند تأکید کرد: ما هم انتظار داریم جلسات شوراهای آموزش‌وپرورش در استان‌ها به صورت مرتب برگزار شود و محدود به گزارش‌های دبیرخانه‌ای نباشد، زیرا معتقدیم اگر نتواند گره‌ای از مشکلات آموزش و پرورش را در سطح استان‌ها باز کند عملا بی‌ثمر خواهد بود. وی در ادامه با اشاره به تدوین 2 دستورالعمل ویژه برای پیگیری برخی مواد قانون شوراهای آموزش‌وپرورش اظهار کرد: با تقویت نقش شوراها برنامه‌ریزی برای تأمین منابع و امکانات و رفع مسائل آموزش‌وپرورش از طریق توسعه و جلب مشارکت‌ها بهتر عملیاتی می‌شود و یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود ساماندهی مدارس هیأت امنایی است که از سیاست‌های اصلی شوراهای آموزش‌وپرورش نیز محسوب می‌شود. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: انتظار ما افزایش کیفیت مدارس هیأت امنایی است. این مدارس باید همراه و دوشادوش مدارس غیردولتی حرکت کنند. خانواده‌ها انتظار افزایش کیفیت را دارند.
 زینی‌وند به وضعیت مدارس آموزش از راه دور نیز اشاره کرد و گفت: آموزش‌های از راه دور در 3 گروه حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری دسته‌بندی می‌شوند. با این حال در هر 3 گروه ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که بخوبی از آنها استفاده نشد و اغلب از ظرفیت حضوری و نیمه‌حضوری مدارس آموزش از راه دور استفاده می‌شود. ما بر توسعه آموزش الکترونیک تأکید داریم و این آموزش‌ها در چند منطقه کشور به صورت آزمایشی در دست اجرا قرار گرفته‌ است. به عنوان مثال آموزش الکترونیکی را در مدارس زلزله‌زده کرمانشاه اجرا کردیم که امسال هم ادامه خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0093 sec