printlogo


کد خبر: 198558تاریخ: 1397/6/22 00:00
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس عنوان کرد
جای خالی مدیریت جامع شهری در پایتخت

گروه اجتماعی: سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با بیان ‌اینکه تعدد دستگاه‌های مسؤول و پاسخگو نبودن آنها در حوزه شهری باعث تداوم معضل آلودگی هوای تهران شده است، رفع این مشکل را در گروی ایجاد مدیریت جامع شهری دانست.
بهروز نعمتی درباره انتقاد اعضای شورای شهر تهران پیرامون خرید 5 هزار دستگاه موتوسیکلت توسط شهرداری در شرایطی که آلایندگی آن 4 تا 8 برابر بیشتر از خودروها برآورد شده است، به خانه ملت گفت: متاسفانه تهران از نظر آلودگی هوا در وضعیت نامطلوبی است و تقریبا نیمی از سال را به دلیل آلودگی شدید هوا در وضعیت اضطرار قرار دارد که رفع آن نیز در گروی ایجاد مدیریت واحد شهری است که متولی مشخصی داشته باشد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه اصلی‌ترین چالش تهران نبود مدیریت جامع شهری است، گفت: سرانجام از میان شهرداری تهران، وزارت کشور یا استاندار یکی از آنها باید به عنوان متولی اصلی، رفع معضلات حوزه شهری تهران را عهده‌دار شود و سایر دستگاه‌ها نیز به آن کمک کنند.
نعمتی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به دلیل پیچیدگی که در حوزه شهری تهران وجود دارد پاسخگویی درباره معضل آلودگی هوای این شهر به فراموشی سپرده شده است که این پیچیدگی نیز به نوع مدیریت شهری و وجود دستگاه‌های متعدد برای تصمیم‌گیری در این زمینه بازمی‌گردد، ضمن اینکه برخی از این دستگاه‌ها به جای اینکه مشکل‌گشا باشند در عمل مشکل‌آفرین هستند. وی با اشاره به دستگاه‌های متعددی که سهمی در مدیریت شهری تهران دارند، اظهار داشت: به غیر از راهنمایی و رانندگی و شهرداری که در این زمینه نقش دارند، سازمان ملی استاندارد نیز به عنوان مسؤول استانداردسازی انواع خودروها، موتورها و سوخت یا در زمینه میزان آلایندگی خودروهای قدیمی و موتوسیکلت‌ها نیاز به یک نظامی دارد که بتواند در این مورد پاسخگو باشد.
 


Page Generated in 0/0130 sec