printlogo


کد خبر: 198560تاریخ: 1397/6/22 00:00
نبض جامعه

بیمه مرکزی اعلام کرد
پرداخت دیه آتش‌نشان‌های پلاسکو
بیمه مرکزی اعلام کرد: 28 میلیارد ریال به آتش‌نشانان سانحه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو پرداخت شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخش بیمه‌های مسؤولیت، مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت فوت ۱۵ تن از شهدای آتش‌نشان توسط شرکت بیمه کارآفرین و پرداخت سرمایه فوت بیمه عمر و حادثه ۱۶ تن از قربانیان این حادثه از سوی همین شرکت به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به حساب ذی‌نفعان قانونی آنان واریز شده است. گفتنی است 3 تن از شهدای حادثه پلاسکو دارای بیمه‌نامه انفرادی عمر و تامین آتیه بودند که شرکت پاسارگاد به عنوان بیمه‌گر بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به ذی‌نفعان قانونی آنان پرداخت کرده است. ساختمان پلاسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های تجاری - تولیدی در تهران دی‌ماه سال ۱۳۹۵ پس از 3 ساعت سوختن در آتش، به طور کامل فروریخت.

کاهش دمای کشور از هفته آینده
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور طی هفته آینده، با اشاره به بارندگی در شمال و شمال غرب کشور، از خنک شدن دمای غالب مناطق کشور از دوشنبه هفته آینده (۲۶ شهریور) خبر داد.
مسعود حقیقت به ایسنا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، در هفته جاری تا دوشنبه هفته آینده (۲۶ شهریور) انتظار بارش قابل توجهی را در کشور نداریم اما از دوشنبه آینده، بارش قابل‌توجهی را در شمال و شمال غرب کشور بویژه اردبیل، گیلان و قسمت‌هایی از مازندران خواهیم داشت. وی گفت: در هفته جاری شرایط دمایی با وضعیت نرمال برقرار خواهد بود اما از دوشنبه هفته بعد، در بیشتر مناطق کشور دمای هوا نسبت به میانگین بلندمدت کشور تا چند درجه کمتر خواهد شد. مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی که مسؤولیت اداره هواشناسی کشاورزی را نیز برعهده دارد، با توجه به کاهش دما و بارش باران در هفته آینده توصیه‌ای برای کشاورزان شمال غرب کشور ارائه کرد و گفت: کلزاکاران استان‌های سردسیر در شمال غرب کشور، در نهایت تا اواخر شهریور وقت کاشت کلزا دارند، چرا که بعد از این بازه زمانی، کاشت کلزا در این مناطق با مشکل مواجه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد
پرداخت سرانه جدید به مدارس نیازمند تا اول مهر
 وزیر آموزش‌وپرورش درباره زمان پرداخت سرانه مدارس گفت: ما یک نوبت سرانه مدارس را پرداختیم و یک نوبت دیگر هم برای مدارس نیازمند، نه همه مدارس تا مهرماه خواهیم فرستاد. به گزارش فارس، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش درباره اخذ وجه از اولیای دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام اظهار داشت: تیم نظارت در روزهای باقیمانده تا آغاز مهرماه به صورت متمرکز در سراسر کشور فعال است و با متخلفان برخورد می‌کند. وی کاهش میزان تخلفات مدارس در اخذ شهریه از خانواده‌ها را به دلیل بگیر و ببندها ندانست و گفت: همکاران درک درستی از شرایط اقتصادی امروز مردم دارند که باعث کاهش این اقدام شده است. بطحایی با تشکر از همکاران خود در آموزش‌وپرورش تصریح‌ کرد: با وجود این کاهش در برخی موارد فشار فراوانی به اولیا برای گرفتن کمک‌های مالی وارد شد، ما در مواردی که از موضوع مطلع شدیم، برخورد کردیم و حتی در مواقعی منجر به لغو ابلاغ مدیر و جابه‌جایی در بعضی استان‌ها شد. وزیر آموزش‌وپرورش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: نرخ ثبت‌نام در این مدارس ابتدای خردادماه تعیین و ابلاغ شد و سامانه‌ای آن را کنترل می‌کند.
وی درباره زمان پرداخت سرانه مدارس هم گفت: ما یک نوبت سرانه مدارس را پرداخت کردیم و یک نوبت دیگر هم برای مدارس نیازمند، نه همه مدارس تا مهرماه خواهیم فرستاد.
 


Page Generated in 0/0062 sec