printlogo


کد خبر: 198561تاریخ: 1397/6/22 00:00
آوای شهر

وزیر کشور:
برای استعفای شهرداران  استفساریه می‌دهیم
وزیر کشور درباره تکلیف شهرداران بازنشسته در قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: حقوقدانان به گونه‌ای این قانون را تفسیر کرده‌اند که شامل شهرداران نمی‌شود ولی اگر ما مجبور شویم در این زمینه به مجلس استفساریه می‌دهیم.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که از نظر وزارت کشور آیا شهرداران مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند، اظهار کرد: شبهات و برداشت‌های متفاوتی از متن این قانون انجام  شده است. رئیس مجلس در زمان تصویب قانون یادشده اشاره کرد که این قانون شامل شهرداران هم می‌شود اما حقوقدانان یا شورا در تفسیر این قانون نوعی برداشت دارند که شامل شهرداران نمی‌شود. وی افزود: ما اگر مجبور شویم به مجلس استفساریه می‌دهیم تا آنها جواب ما را بدهند. منتظریم تفسیر دیوان محاسبات و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری را هم بگیریم و اگر مورد اختلافی بود، از مجلس استفساریه می‌گیریم. وزیر کشور درباره آخرین تمهیدات برای راهپیمایی اربعین تصریح کرد: اخیرا سفری به بغداد داشتم و با وزیر کشور عراق دیداری داشته و تفاهمنامه‌ خوبی امضا کردیم. طبق این تفاهمنامه مقرر شد طرف مقابل مسیرهای جدیدی به ما داده و به لحاظ امنیتی نیز کمک بیشتری به ما بکند. یکی از موضوعاتی که هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم درباره قیمت ارزی است که باید تخصیص داده شود. آنها رقمی پیشنهاد کرده بودند و نظر ما این است که باید این رقم را متعادل‌تر کنیم.

معاون شهرداری تهران مطرح کرد
پیش‌بینی توقف ۴ درصد اتوبوس‌‌های فرسوده
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از اول مهرماه تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی ممنوع است و تصورمان این است که ۳ تا ۴ درصد اتوبوس‌ها نتوانند موفق به دریافت معاینه فنی شوند.
محسن پورسیدآقایی با اشاره به جزئیات برنامه‌‌های معاونت ترافیک برای استقبال از مهرماه به مهر گفت: شهرداری و استانداری تهران به‌صورت مشترک پیشنهادی را برای شناور شدن ساعات کار در 2 هفته ابتدایی مهرماه به دولت داده‌اند که ساعت کار از ساعت ۷ تا 8:30 شناور باشد. شناور شدن ساعت کار باید با موافقت دولت انجام شود و مانند سال گذشته باید از سوی دولت در قالب بخشنامه ابلاغ شود. وی گفت: امسال توانسته‌ایم سرویس مدارس را زودتر ساماندهی کنیم و امیدواریم مدارس هم زودتر از پیک ترافیک، سرویس‌های خود را وارد کنند تا شاهد بار ترافیکی والدینی که می‌خواهند فرزندان خود را به مدارس برسانند، نباشیم. همچنین معاینه فنی اتوبوس‌ها بشدت دنبال می‌شود. به گفته پورسیدآقایی، از اول مهرماه تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی ممنوع است و تصورمان این است که ۳ تا ۴ درصد اتوبوس‌ها نتوانند به استانداردهای لازم دست پیدا کنند و مجبور شویم آنها را متوقف کنیم.

پیشنهاد شناور شدن ساعات کاری در مهرماه
قائم مقام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ارائه پیشنهاد شناور شدن ساعات کاری ادارات به هیات دولت در 2 هفته اول مهرماه خبر داد.
 به گزارش میزان، شهریار افندی‌زاده در جلسه هماهنگی استقبال از مهر با اشاره به اینکه پیشنهاد شناور شدن ساعات کاری اداری در 2 هفته اول مهر، بین ساعت ۷ تا ۸:۳۰ به هیات دولت ارائه شده است، گفت: همچنین پیشنهاد شد کسری کار کارمندان بعدازظهر اضافه شود. وی افزود: منتظر تصویب این پیشنهاد در هیات دولت هستیم که در صورت تحقق آن، ترافیک معابر در این ایام کاهش خواهد یافت. قائم مقام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: شورای عالی ترافیک پایتخت، ممنوعیت تردد کامیون‌های حمل مواد غذایی و کالا در 2 هفته اول مهرماه را بین ساعت ۶ تا ۹ تصویب کرده است که پیش‌بینی می‌شود باعث کاهش ترافیک شود.
 


Page Generated in 0/0072 sec