printlogo


کد خبر: 198565تاریخ: 1397/6/22 00:00
پوتین: می‌دانیم چه کسانی اسکریپال را مسموم کردند
2 مظنون که در پرونده اسکریپال توسط لندن معرفی شده‌اند ظاهر شوند و با رسانه‌ها گفت‌وگو کنند

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: روسیه می‌داند مظنونان حادثه سالزبری چه کسانی هستند، ما آنها را پیدا کرده‌ایم. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به ماجرای مسمومیت یک جاسوس پیشین روسی در سالزبری انگلیس، گفت: من امیدوارم این افراد بزودی ظاهر شوند، آنها خود همه چیز را اعلام خواهند کرد. آنها غیرنظامی هستند. او در ادامه اظهاراتش اعلام کرد: 2 مظنون که در پرونده اسکریپال توسط لندن معرفی شده‌اند، ظاهر شوند و با رسانه‌ها گفت‌وگو کنند. پوتین در ادامه اظهاراتش اعلام کرد معاهده صلح میان روسیه و ژاپن تا پایان امسال بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی امضا می‌شود. نخست‌وزیر ژاپن و رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه «نشست اقتصادی شرق» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. دو طرف در این دیدار بر لزوم امضای معاهده صلح تاکید کردند. شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد نبود معاهده صلح میان 2 کشور وضعیت غیرطبیعی ایجاد کرده است. در مقابل، پوتین تایید کرد 2 کشور متمایل به امضای چنین سندی هستند و این مساله برای ایجاد شرایط مطلوب لازم است. پوتین اضافه کرد: ما باید رویکردها را تغییر دهیم. بیایید یک معاهده صلح تا پایان سال بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی امضا کنیم. وی تاکید کرد که پس از آن دیگر مسائل جنجالی میان 2 کشور حل خواهد شد. پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سیاست‌های آمریکا گفت وی کاملا با رویکرد مبتکرانه ترامپ درباره‌ مساله کره‌شمالی موافق است.
 او افزود: کره‌شمالی نیاز به تضمین‌های بین‌المللی با مشارکت قدرت‌های هسته‌ای دارد. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد، رهبر کره‌شمالی هر زمانی که بخواهد می‌تواند به روسیه بیاید.  اما این در حالی است که «یوشیهید سوگا» دبیر کل شورای وزیران ژاپن اظهار داشت تا زمان حل و فصل مساله ارضی با روسیه، توکیو از انعقاد پیمان صلح با مسکو خودداری خواهد کرد. پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشستی تحت عنوان خاور دور؛ گسترش امکانات در چارچوب همایش اقتصادی شرقی، پیشنهاد انعقاد پیمان صلح بین روسیه و ژاپن را مطرح کرده بود.
پوتین پیشنهاد کرده بود تا پیمان صلح بین روسیه و ژاپن که 70 سال است درباره آن مذاکراتی جریان دارد، تا آخر سال جاری میلادی منعقد شود. پوتین ژاپن را شریک طبیعی روسیه نامید و بر تمایل خود برای پیشبرد روابط تمام و کمال با توکیو تاکید کرد. «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن نیز اعلام کرده بود مسکو و توکیو باید از ایجاد مشکلات برای فرزندان و نوه‌های خود که از بن‌بست به وجود آمده در نسل قبلی ناشی شده است، جلوگیری کنند. گفتنی است ژاپن همواره بازگرداندن ۴ جزیره منطقه کوریل جنوبی را که طبق نتایج جنگ دوم جهانی به روسیه واگذار شده را به عنوان شرط انعقاد پیمان صلح با مسکو مطرح کرده است. نباید از نظر دور داشت که نیروهای روسیه و چین در کنار سربازان مغولستانی در حال برگزاری رزمایش چندوجهی در شرق این کشور هستند که حاوی پیام‌های متعددی به همسایگان و غربگرایان طرفین است. اما در این میان «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن دیروز چهارشنبه اعلام کرد قرار است ماه آینده میلادی به چین سفر کند.نخست‌وزیر ژاپن در این باره گفت در این دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین نیز دیدار کرده و درباره برخی موضوعات مهم با وی به رایزنی خواهد پرداخت.  «شینزو آبه» پس از دیدار با رئیس‌جمهوری چین در حاشیه مجمع شرق دور در روسیه در این باره اعلام کرد: «شی» به من گفت که از سفرم به چین در ماه آینده استقبال می‌کند. دوطرف قرار است در چهلمین سالگرد «معاهده صلح و دوستی» میان چین و ژاپن با یکدیگر دیدار کنند. این در حالی است که سفر نخست‌وزیر ژاپن به چین، برای نخستین بار پس از ۷ سال انجام خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0072 sec