printlogo


کد خبر: 198567تاریخ: 1397/6/22 00:00
چهارگوشه

مشارکت شیخ عیسی قاسم در مجلس عزای حسینی در لندن
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، عصر روز گذشته در مجلس عزاداری عاشورای حسینی که در لندن برگزار شد، مشارکت داشت. در ویدیوئی که از این مراسم منتشر شده است، شیخ عیسی قاسم روی یک ویلچر در میان مردم نشسته است. این نخستین بار است که شیخ عیسی قاسم از حدود 2 سال پیش در میان مردم حاضر می‌شود. رژیم آل‌‌خلیفه از حدود 2 سال پیش، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین را به اتهام جمع‌آوری اموال خمس سلب تابعیت کرده و منطقه الدراز، محل سکونت وی را به محاصره درآورده است. در پی وخیم شدن وضعیت جسمانی این عالم شیعه، منامه اجازه انتقال وی به پایتخت انگلیس برای درمان را صادر کرد.

مصادره اموال مرسی و اخوانی‌ها در مصر
مقامات مصر اعلام کردند اموال چند هزار تن از اعضای اخوان‌المسلمین از جمله محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور به همراه خانواده وی را مصادره کرده‌اند. محمد بدیع رهبر اخوان‌المسلمین، خیرت الشاطر معاون وی و یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از جمله مهم‌ترین کسانی هستند که نام‌شان در بیانیه این کمیته ذکر شده‌ است. این کمیته همچنین اظهار کرد: اموال مصادره شده به خزانه کل کشور منتقل خواهد شد. این در حالی است که اعضای اخوان‌المسلمین این اقدام را نپذیرفته و گفته‌اند که کمیته رسیدگی به امور مالی اخوان‌المسلمین صلاحیت ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسند و تاکنون فساد مالی هیچ یک از اعضای اخوان ثابت نشده است.

حمله مسلحانه به سفیر روسیه در کامرون
مردان مسلح در پایتخت کامرون روز یکشنبه به آناتولی باشکین، سفیر روسیه حمله کردند.  بر اساس این گزارش، سفیر روسیه در کامرون  در اطراف یک مرکز ورزشی از سوی 2 مرد مسلح که در کمین وی بودند، مورد حمله قرار گرفت.  جمهوری کامرون کشوری در غرب آفریقاست و جمعیت  آن ۲۲ میلیون و 500 هزار نفر است. افراد و گروه‌های مسلح پیوسته از مرزهای آفریقای مرکزی به مناطق شرقی کامرون نفوذ می‌کنند و در خاک این کشور مرتکب حملات مسلحانه می‌شوند. گروه تروریستی بوکوحرام نیز در بخش‌هایی از این کشور اقدام‌های خرابکارانه انجام می‌دهد.

دفتر ارتباطی 2 کره راه‌اندازی می‌شود
دفتر ارتباطی 2 کره که ماه‌هاست درباره زمان و نحوه راه‌اندازی آن اختلاف‌نظر وجود دارد، سرانجام قرار است فردا راه‌اندازی شود.  وزارت وحدت کره‌جنوبی اعلام کرد این دفتر با هدف گسترش تبادلات و ارتباطات مرزی در شهر مرزی کائه‌سونگ با حضور حدود 60 نفر از مقامات 2 کشور افتتاح می‌شود.
راه‌اندازی این دفتر یکی از بندهای بیانیه صلح پانمونجوم بود که اردیبهشت امسال توسط سران 2 کره امضا شد. سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی در این‌باره تصریح کرد که انتظار می‌رود عملکرد این دفتر به تقویت روابط بین کره شمالی و ایالات‌متحده نیز کمک کند.

جنگ توئیتر علیه حشدالشعبی
شبکه اجتماعی توئیتر حساب کاربری ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس حشدالشعبی را مسدود کرد. بر اساس این خبر، بخش رسانه‌ای حشدالشعبی اعلام کرد این اقدام توئیتر نشان‌دهنده جنگ علیه هیأت حشدالشعبی عراق است. توئیتر با ادعای اینکه ابومهدی المهندس قوانین مربوط به توئیتر را نقض کرده، اقدام به مسدود کردن حساب کاربری او کرده است.  بخش رسانه‌ای حشدالشعبی نیز تأکید کرد اقدام توئیتر درباره یک چهره دولتی عراق که در چارچوب دولت این کشور فعالیت می‌کند بسیار عجیب است. هیأت حشدالشعبی اعلام کرد کانال‌های اطلاع‌رسانی و حامی حشدالشعبی به صورت آشکار هدف جنگ رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند و این اقدامات در راستای جنگ رسانه‌ای علیه حشدالشعبی صورت گرفته که اهداف داخلی و خارجی آن روشن است.
 


Page Generated in 0/0073 sec