printlogo


کد خبر: 198569تاریخ: 1397/6/22 00:00
استراتژی‌های توسعه برای مدیران و کارآفرینان

«ثبات افیون کسب‌وکارها» کتابی است که به‌طور قاطع بیان می‌کند بازار فروش و ارائه خدمات، کوچک شده و شکل فعالیت کارآفرین‌ها تغییر کرده است. در این بازار تنها کسانی می‌توانند به سودآوری برسند که ایده جدید داشته باشند و برای هر مسأله‌ای که پیش می‌آید فرمول تازه‌ای را ارائه دهند. به گزارش «وطن امروز»، روپرت مرسون، نویسنده کتاب تاکید می‌کند راه‌حل‌های سال گذشته برای مسائل سال‌های بعدی پاسخگو نخواهد بود. در پیش‌گفتار «ثبات افیون کسب‌وکارها» می‌خوانید: «قرار گرفتن در مسیر رشد و توسعه یکی از دغدغه‌های اصلی هر موسسه اقتصادی است. انتخاب مسیر و اینکه آیا توسعه می‌تواند آنها را به اهداف اصلی شرکت برساند یا نه، از جمله مسائلی است که همیشه بین اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و مدیران اجرایی به بحث گذاشته می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده از سوی نویسنده کتاب، توسعه فیزیکی یکی از مراحل رشد کسب‌وکار است و به تنهایی باعث ایجاد توسعه نخواهد شد. او عامل اصلی توسعه یک کسب‌وکار را «تفکر مدیران اجرایی و هیات مدیره شرکت» می‌داند. این کتاب با بیان دلایل و مثال‌های گوناگون به روشنی نشان می‌دهد که بدون ایجاد زیرساخت‌های فروش و ارتقای سیستم داخلی شرکت، نمی‌توان انتظار رشد و توسعه یک کسب‌وکار را داشت». کارآفرینان و مالکان باید بدانند که زنده ماندن آنها به برنامه تحول و تغییر آنها بستگی دارد. در حقیقت «نقطه آسایشی» در فعالیت شرکت‌ها وجود ندارد، زیرا زمانی نخواهد گذشت که شرکت‌های جدیدی پیدا خواهند شد که جای شما را در بازار بگیرند. شاید کارآفرین‌ها به این فکر می‌کنند که به محض رسیدن به موفقیت نسبی دیگر وظیفه‌ای به دوش ندارند. این کتاب دارای 9 فصل با عنوان‌«مدل‌های توسعه، توانمندسازی‌های توسعه، موانع توسعه، اندازه‌گیری و توصیف توسعه، رشد مالی، مردم و توسعه، انواع مختلف توسعه، برنامه‌ریزی برای توسعه و آینده توسعه» است. این کتاب از سوی اتاق بازرگانی تهران ترجمه و با قیمت 32 هزار تومان روانه بازار شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب به اتاق تهران مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0064 sec