printlogo


کد خبر: 198593تاریخ: 1397/6/24 00:00
همزمان با چهارمین روز از ماه محرم برگزار شد
همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور

گروه اجتماعی: همزمان با چهارمین روز از ماه محرم تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در سراسر کشور و بیش از 41 کشور جهان  برگزار شد.
به گزارش «وطن امروز»، همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل 6 ماهه امام حسین(ع) در واقعه کربلا در نخستین جمعه از ماه محرم و با هدف گرامیداشت یاد و نام کوچک‌ترین سرباز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی سراسر کشور برگزار می‌شود.
گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که در استان‌های گوناگون، شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندانی که ملبس به لباس نمادین حضرت علی اصغر(ع) شدند، با پیشانی‌بندهای قرمز و سبز و با نوشته‌هایی با نام مقدس حسین(ع) و علی‌اصغر(ع) در این مراسم معنوی گرد هم جمع شدند و به یاد فرزند شیرخواره این امام همام عزاداری و سینه‌زنی کردند. ذاکران اهل بیت(ع) هم در رثای شهادت طفل معصوم و 6 ماهه حضرت رباب(س) ذکر مصیبت کردند و مادران با بلند کردن کودکان‌شان روی دستان خود، ناله «لبیک یا حسین» سر دادند.
صبح نخستین‌ جمعه ماه محرم امسال خیابان‌ها مملو از مادران و شیرخوارانی سبزپوش بود که عازم مراسم شیرخوارگان حسینی بودند. مادران همراه با کودکان خود به یاد علی‌اصغر امام حسین(ع) در مهدیه‌ها، حسینیه‌ها و مصلا‌ها به سوگ نشستند. شیرخوارگان سربندهایی مزین به  «یا صاحب‌الزمان»، «یا حسین» و «یا علی‌اصغر» بر سر داشتند و وجود پاک و معصوم‌شان در آغوش مادران همراه با زمزمه لالایی مرثیه‌خوانان، یادآور صحنه واقعه عاشورا و طفل تشنه حسین(ع) بود.
 این مراسم در استان‌ها و شهرهای تهران، خراسان، فارس، زنجان، لرستان، اصفهان، قم، هرمزگان، یزد، آذربایجان شرقی، قزوین، کاشان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، مرکزی و بسیاری از شهرهای دیگر ایران به صورت همزمان برگزار شد. همایش شیرخوارگان حسینی یک  مناسک مذهبی است که به یاد طفل شهید واقعه عاشورا از سال 1382 در ایران و کشورهایی همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این همایش رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) طفل شیرخوار حضرت سیدالشهدا(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا است.
بزرگ‌ترین اجتماع در حرم رضوی
یکی از شهرهایی که امسال این مراسم به صورت گسترده در آن برگزار شد، مشهد بود. صحن جامع رضوی حرم امام رضا(ع) میزبان این مراسم بود.
همایش شیرخوارگان حسینی با حضور هزاران مادر و کودک شیرخوار در حرم امام رضا(ع) به همت مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام برسلانی درباره احکام شیر دادن به کودکان نکاتی را ارائه و محمدامین اطاعتی(ع) ذاکر نوجوان اهل‌بیت(ع) در مدح حضرت علی‌اصغر(ع) مدیحه‌سرایی کرد. حجت‌الاسلام حلواییان نیز روضه و مرثیه‌سرایی برای کودک 6 ماهه سیدالشهدا(ع) در واقعه کربلا را اجرا کرد. همچنین در این مراسم، نمایی از لحظات شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) در صحرای کربلا توسط گروه تئاتر آوین‌نگاران در قالب نمایش آیینی، شبیه‌خوانی و اجرا شد. احمد واعظی، ذاکر اهل‌بیت(ع) در بخش اصلی مراسم شیرخوارگان حسینی به روضه‌خوانی پرداخت و مادران شهید با نامه‌ای که توسط دختر شهید حسینی محراب قرائت شد کودکان خود را نذر امام حسین(ع) کردند.
 


Page Generated in 0/0103 sec