printlogo


کد خبر: 198640تاریخ: 1397/6/24 00:00
اخبار

خطیب جمعه تهران:
مسؤولان به داد بازار برسند
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه دیروز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، خیرخواهی و محبت به معنای واقعی کلمه است، تصریح کرد: اما چه فایده که گردن‌کلفت‌ها را رها کرده و سراغ ضعفا رفته‌ایم. مردم هم که اینها را دیده‌اند، فکر می‌کنند امربه معروف و نهی از منکر، شوخی است. به گزارش فارس، وی افزود: وقتی گردن‌کلفت‌های سیاسی و اقتصادی همه جوره می‌توانند چپاول کنند و آدم برود سراغ یک دختر تازه‌کار فریب‌خورده، اینکه فایده‌ای ندارد. باید با گردن‌کلفت‌ها درافتاد و بر سر آنها فریاد زد؛ بقیه درست می‌شود. صدیقی به موضوع گرانی خودرو اشاره کرد و گفت: خودرو هم مانند دلار، به شکل کاذبی سر و صدا ایجاد کرده است. ما انتقاد داریم و مطالب مردم را حق می‌دانیم. با بازاری‌ها در همین ایام نشست داشته‌ایم و مطالبات بحقی دارند. بخشی در معرض آسیب جدی هستند و بر مسؤولان است به داد بازار برسند و بازار را رها نکنند. نباید گذاشت بگویند مملکت صاحب ندارد و هر کسی هر طور خواست بفروشد و مردم را گرفتار کند.

قالیباف در یادواره شهدای گردان روح‌الله لشکر 5 نصر خراسان:
با شعار مشکلات حل نمی‌شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مشکلات کنونی اقتصادی حتما راه‌حل دارد، گفت: برای ما جنگ تحمیلی فقط خاطره نیست بلکه راهنمایی برای اداره مردمی کشور است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، نایب‌رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه پنجشنبه 22 شهریورماه در یادواره شهدای گردان روح‌الله لشکر 5 نصر خراسان با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب بحران ما بحران اقتصادی است، تصریح کرد: این خوب نیست که امروز در دهه چهارم مردم را از صحنه اقتصاد حذف کنیم. وی با بیان اینکه ممکن است بگویند ما دنبال خصوصی‌‌سازی هستیم، تاکید کرد: در جواب آنها باید بگوییم ما اکنون خصوصی‌‌سازی نداریم اگر هم داریم خاصه‌‌سازی است نه خصوصی‌سازی. یعنی بخش خصوصی وجود ندارد و دست افراد سفارشی و خاص است.  قالیباف با بیان اینکه از یک طرف شعار حقوق شهروندی می‌دهند و می‌گویند باید حقوق شهروندی را رعایت کنیم اما مهم‌‌‌‌‌ترین حقوق شهروندی دادن فرصت‌‌های اقتصادی به شهروندان است، اظهار کرد: آیا این احترام بالاتر به شهروند است؟ آیا توهین از این بالاتر به شهروندان وجود دارد که یک مرتبه ثروت‌شان را در عرض یک هفته به نصف تقلیل می‌دهید؟ وقتی نمی‌توانیم برای شهروندان اشتغال ایجاد کنیم و نمی‌توانیم گرانی را مهار کنیم در حالی که اینها اولین حقوق شهروندی است، آیا ما حقوق‌شان را رعایت کرده‌ایم؟ با شعار مشکلات حل نمی‌شود.  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از حقوق شهروندی مردم است که به مسؤولان رای می‌دهند تا مشکلات‌شان را حل کنند، نه اینکه بگویند هرچه هست باید تحمل کنید؛ این بی‌احترامی به حقوق شهروندی است.

دیپلماسی اقتصادی ضعیف است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: وزارت امور خارجه باید هرچه سریع‌تر نسبت به انتصاب سفرای ایران در چین و هند اقدام کند.حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با مهر، با تاکید بر ضرورت افزایش مراودات اقتصادی اظهار داشت: مسؤولان وزارت امور خارجه باید در دیپلماسی اقتصادی خود تغییراتی ایجاد کنند. وی ادامه داد: مسؤولان دستگاه دیپلماسی ما باید سفرهای خارجی خود را معطوف به تحقق اهداف کشور بویژه از حیث اقتصادی کنند و از سوی دیگر با تعاملات خود مانع وقوع اقداماتی شوند که ممکن است علیه کشورمان شکل گیرد. نماینده مردم شاهین‌شهر با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه تصریح کرد: مسؤولان وزارت امور خارجه به میزانی که از بودجه و امکانات مملکت بهره می‌برند، بازدهی ندارند و اغلب آنان کارنامه خوبی از خود ارائه نداده‌اند. حاجی‌دلیگانی افزود: موید این مساله آن است که در سال‌های اخیر به جای آنکه مسؤولان دستگاه دیپلماسی ما برای تقویت بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها تلاش کنند، در برخی کشورهای مهم چون چین و هند سفیر نداریم. وی تصریح کرد: لازم است  وزارت امور خارجه هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب سفیر در این کشورهای استراتژیک برای ایران اقدام کند.
 


Page Generated in 0/0068 sec