printlogo


کد خبر: 198641تاریخ: 1397/6/24 00:00
اخبار

دیدار چندباره کری با ظریف  در 2 سال اخیر!
جان کری اعلام کرده است در 2 سال اخیر پس از ترک کاخ سفید «سه - چهار مرتبه» در نروژ، مونیخ و چند نشست بین‌المللی دیگر با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران ملاقات کرده است. به گزارش ایسنا، کری مدعی شده است در این دیدارها به صراحت از ظریف خواسته است موضع جامعه جهانی درباره برنامه موشکی ایران و حمایتش از حزب‌الله را درک کند. کری در برنامه‌ای رادیویی تایید کرد از زمان ترک کاخ سفید، «سه - چهار بار» با وزیر امور خارجه ایران دیدار داشته است. او در این‌باره توضیح داد در این دیدارها کارش مشاوره دادن به جواد ظریف، برای مواجهه با سیاست خارجی دونالد ترامپ نبوده است، بلکه خواسته در دیدارهایش متوجه شود «ایران ممکن است چه کاری برای بهبود مناسبات منطقه انجام دهد؟ بحران یمن چه طور حل می‌شود؟ برای صلح در سوریه چه کار خواهد کرد؟» کری همچنین در گفت‌وگویش با شبکه فاکس‌نیوز تکذیب نکرد که به ایرانی‌ها گفته است تا پایان دوره ترامپ و روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور دموکرات دیگر منتظر بمانند. دیپلمات سابق آمریکایی گفت: فکر می‌کنم همه در جهان درباره منتظر ماندن تا پایان دوران ریاست‌جمهوری ترامپ صحبت می‌کنند. وزیر خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما پس از این اظهارات، مورد انتقاد مقامات آمریکایی قرار گرفت و به «دیپلماسی موازی» با ایران متهم شد. طبق این گزارش، یکی از مقامات دولتی آمریکا، دیدارهای جان کری با مقامات ایرانی را «شرم‌آور» دانست. برخی جمهوری‌خواهان آمریکایی نیز بر این باورند که این اقدام اساسا غیرقانونی بوده است.

مصلحی جانشین دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا شد
رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، ۵ تن از اعضای جدید این سازمان را منصوب کرد. به گزارش مهر، در احکام جداگانه‌ای از سوی رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، ۵ تن از اعضای جدید این سازمان منصوب و معرفی شدند. مراسم معارفه ۵ تن از اعضای جدید عقیدتی- سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا به میزبانی سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.  بر این اساس حجت‌الاسلام حیدر مصلحی به عنوان جانشین دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور به عنوان مشاور عالی رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی به عنوان معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام مهدی حسینی به عنوان معاون نظارت و بازرسی دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا و حجت‌الاسلام صفرعلی مرادی به عنوان مسؤول واحد ویژه امور روحانیون دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب شدند.

ردپای موساد و سیا در حوادث بصره و حمله به کنسولگری ایران
ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وقایع اخیر در بصره عراق و حادثه کنسولگری ایران در این شهر گفت: امروز آمریکایی‌ها برای فرافکنی از مشکلاتی که در سطح منطقه با آن مواجهند، اقدامات گوناگونی علیه کشورها اجرا می‌کنند. وی افزود: وضعیتی که آمریکا در منطقه با آن مواجه شده و به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی، باعث شده هرگاه پیشنهادی از سوی مسؤولان رژیم صهیونیستی به آنها می‌شود سراسیمه آن را بپذیرند و احساس کنند این پیشنهاد مناسب است. امروز معدود کشورهایی در منطقه با آمریکا هستند و بقیه کشورها با سیاست‌های آمریکا مخالفند. حسن‌بیگی ادامه داد: این شرایط موجب شده آمریکایی‌ها دست به اقدامات هنجارشکنانه و غیرقانونی مانند آنچه در بصره اتفاق افتاد، بزنند. بصره بعد از جنگ عراق به انگلیسی‌ها سپرده شده بود اما مجددا خود آمریکایی‌ها مسؤولیت این منطقه را برعهده گرفتند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دلایل حضور آمریکایی‌ها در جنوب عراق، تصریح کرد: پس از شکست‌هایی که داعش در منطقه متحمل شد آمریکایی‌ها سعی کردند  آنها را به 2 منطقه در شمال افغانستان و جنوب عراق انتقال دهند. افرادی که در جریان حوادث بصره توسط دولت عراق دستگیر شدند، اعتراف کردند با پول عربستان و برنامه‌ریزی‌های موساد و سیا این اقدامات را انجام دادند.


Page Generated in 0/0118 sec