printlogo


کد خبر: 198746تاریخ: 1397/6/26 00:00
روز سرنوشت‌ساز استقلال و پرسپولیس مقابل رقبای قطری
دو سد

سرانجام روز سرنوشت‌ساز برای سرخابی‌‌های پایتخت در آسیا فرا رسید. استقلال که در تهران و در نهایت ناباوری با نتیجه 3 بر یک مغلوب السد قطر شد، امشب باید در دوحه برای جبران آن شکست و صعود به مرحله بعد تلاش کند و تقریبا همزمان و کمی زودتر پرسپولیس در تهران و با حمایت هواداران خود می‌رود تا شکست یک بر صفر مقابل الدحیل را جبران کند.
کار هر دو نماینده ایران سخت است اما با توجه به نتایج دور رفت و بازی آبی‌ها در خاک قطر به نظر می‌رسد شاگردان شفر شب بسیار سخت‌تری را پیش رو داشته باشند اما چه کسی گفته نباید در فوتبال به بازگشت امید داشت؟ فوتبال لبریز از نتایج شگفت‌انگیز بوده و شاید امشب باز هم شاهد یکی از این شب‌‌های خاص باشیم.
ابتدا به بازی پرسپولیس مقابل الدحیل می‌پردازیم که 2 ساعت زودتر در تهران برگزار می‌شود. پرسپولیس در بازی رفت در قطر یک بر صفر بازی را به حریف قدرتمندش واگذار کرد. با این حال پرسپولیس ایران امیدوار است که امروز در ورزشگاه آزادی با حمایت هواداران پرشمارش این باخت خفیف را جبران کند، هر چند پرسپولیس در این بازی چند بازیکن مصدوم و محروم هم دارد؛ سیامک نعمتی محروم است، سیدجلال حسینی و بشار رسن نیز دچار مصدومیت هستند و کادر پزشکی در تلاشند آنها را به این بازی برسانند. در آن سوی میدان کاپیتان الدحیل «بوضیاف» که در بازی رفت دچار مصدومیت بود در تهران مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد، بنابراین سرخپوشان بازی سختی را پیش رو دارند. پرسپولیسی‌ها قطعا بازی را هجومی آغاز می‌کنند تا خیلی زود گل اول بازی را به ثمر برسانند تا در جو پرشور ورزشگاه آزادی حریف را وادار به اشتباه‌های بیشتر کنند. رویای صعود سرخپوشان دور از دسترس نیست. پرسپولیس و برانکو روی یار دوازدهم خود خیلی حساب می‌کنند ولی قطعا اندیشه‌های تاکتیکی برانکو نیز یکی از مهم‌ترین عوامل برای صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی خواهد بود. پرسپولیس نباید در ورزشگاه آزادی گلی دریافت کند و در صورت پیروزی ۲ بر صفر سرخپوشان خود را در نیمه‌نهایی خواهند دید و آرزوی قطری‌ها که برگزاری یک نیمه‌نهایی تمام قطری در غرب آسیاست، نقش بر آب می‌شود و شاید استقلال هم صعود کند، آنگاه سرخابی‌ها بزرگ‌ترین داربی آسیا را برگزار خواهند کرد. «روشن ایرماتوف» داور مشهور ازبکستان سوت این مسابقه حساس را در ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی به صدا
درمی‌آورد و امیدواریم در پایان مسابقه پرسپولیس جشن صعود ۸۰ هزار نفری خود را در ورزشگاه آزادی بگیرد.
آبی‌ها در قطر به دنبال شگفتی
استقلال در بازی رفت ۳ بر یک مقابل تیم قدرتمند و پولدار السد قطر شکست خورد تا امیدهایش برای بازی برگشت کمرنگ شود. خیلی‌ها کار استقلال را در آسیا تمام شده می‌دانند اما فوتبال همواره غیر قابل پیش‌بینی است، بویژه برای ما ایرانی‌ها که همواره خاطرات خوشی از شگفتی‌سازی داریم. حماسه ملبورن شاخص‌ترین آنهاست. صعود به جام‌جهانی 98 فرانسه تا سال‌های سال همچنان خاطره خوبش در ذهن همه ایرانی‌ها باقی می‌ماند و امیدواریم استقلالی‌ها نیز بتوانند یک حماسه بزرگ خلق کنند و تیم پرستاره السد قطر را شکست دهند. دستیابی به این رویا خیلی خیلی سخت است اما غیرممکن نیست. امیدواریم استقلال عملیات غیرممکن خود را در دوحه بخوبی انجام دهد تا به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و از آن سو هم پرسپولیس با پیروزی مقابل الدحیل راهی مرحله بعد شود تا یک نیمه‌نهایی تمام ایرانی را در آسیا شاهد باشیم. یک نیمه‌نهایی مهیج که در واقع یک داربی اضافه برای فوتبال ایران و آسیا محسوب خواهد بود. آبی‌پوشان 2 روز زودتر از موعد به قطر سفر کرده‌اند تا در آرامش و بی‌حاشیه روی این مسابقه حساس تمرکز کنند. السد با ژاوی و گابی ستاره‌های اسپانیایی‌اش همچنان یک تیم ترسناک و قدرتمند است ولی ما به پتانسیل جوانان ایرانی امیدواریم. محمدتقی الجعفری از کشور سنگاپور قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت؛ مسابقه‌ای که ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود.
برانکو: فعلاً الدحیل یک بر صفر جلو است
سرمربی پرسپولیس گفت: برای بازی مقابل الدحیل مصدومیت و بیماری هیچ معنایی برای پرسپولیس ندارد و باید با همه توان مبارزه کنیم.
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل الدحیل قطر گفت: خوشحالم که در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان هستیم. این اولویتی برای فوتبال ایران است که 2 تیم ایرانی به نام استقلال و پرسپولیس در این مرحله هستند. انتظار یک بازی خوب و ورزشگاه پر از تماشاگر داریم. برانکو گفت: امیدوارم هر دو تیم نمایش خوبی داشته باشند تا هواداران از بازی لذت ببرند. بازی الدحیل 2 نیمه دارد؛ نیمه اول در قطر، الدحیل پیروز شد و فردا [امروز] در نیمه دوم ما در ورزشگاه آزادی به میدان خواهیم رفت. فعلا الدحیل یک بر صفر جلو است. ما در بازی رفت خوب بازی کردیم و نشان دادیم که نسبت به الدحیل ضعیف نیستیم. طبیعی است کار برای ما سخت خواهد بود اما هر دو تیم با توجه به نتیجه یک بر صفر که در بازی رفت رقم خورده است امید زیادی دارند. به هر حال الدحیل از تیم ما جلو است. شاید اگر ما در بازی رفت مساوی می‌کردیم یا پیروز می‌شدیم هم هیچ فرقی نمی‌کرد، چون نتیجه یک گل قابل جبران است. وی در ادامه تاکید کرد: ‌الدحیل 8 ملی‌پوش دارد. یک بازیکن مراکشی باکیفیت دارد. کاپیتان این تیم هم در این بازی حضور دارد. ما باید در این بازی باهوش عمل کنیم. باید به هر چیز عاقلانه فکر کنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. سیامک نعمتی از تیم محروم است. همچنین بعد از بازی با نساجی، حسین ماهینی و سیدجلال حسینی مصدومیت کوچکی پیدا کردند. همین‌طور بشار رسن بعد از بازی با تیم‌ملی مصدومیتی داشت اما این بازیکنان به مصدومیت فکر نمی‌کنند و با تمام توان‌شان به میدان خواهند رفت.
معلول: مقابل پرسپولیس دفاع نمی‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال الدحیل قطر گفت: الدحیل یک فلسفه دارد و آن هم حمله است که با همین روش به مصاف پرسپولیس خواهیم رفت. نبیل معلول درباره بازی با تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: بازی خیلی سختی پیش رو داریم؛ پرسپولیس تیم خوبی است. وی ادامه داد: امسال الدحیل استارت خوبی زده است. همچنین پرسپولیس در لیگ حضور خوبی داشته است و امیدواریم بازی خوبی مقابل پرسپولیس انجام دهیم. امیدواریم الدحیل برای نخستین‌بار به فینال راه پیدا کند. سرمربی تیم الدحیل درباره بازی در تهران و حضور 100 هزار تماشاگر در این بازی گفت: شک نداریم که بازی بزرگی خواهد بود. پرسپولیس تیم خوبی است اما ما هم برای این بازی آماده هستیم و از نظر ذهنی خودمان را آماده این بازی کرده‌ایم. ما مثبت فکر می‌کنیم و آماده این بازی هستیم، چرا که بازیکنان تجربه کافی برای این بازی دارند و به تهران نیامدیم که ببازیم. ما برای جنگیدن آمدیم. سرمربی تیم الدحیل در ادامه درباره اینکه با توجه به حضور پرشور هواداران پرسپولیس سعی می‌کنید از چه تاکتیکی استفاده کنید، گفت: تجربه من در این چند سال که در فوتبال هستم نشان داده تماشاگران بازی نیستند که نتیجه بازی را رقم می‌زنند، بلکه بازی بازیکنان مهم است. ما در بازی رفت مقابل پرسپولیس عملکرد خوبی داشتیم. بازی خوبی انجام دادیم. کنترل بازی را در دست داشتیم و آماده این بازی بزرگ هستیم. در آخر این نتیجه بازی است که مهم است. کسی راجع به تماشاگران بعد از بازی حرف نمی‌زند و نتیجه از همه چیز مهم‌تر است. وی درباره اینکه آیا با ترکیب دفاعی بازی خواهد کرد؟ گفت: فلسفه فوتبال ما هجومی است و دفاعی بازی نمی‌کنیم؛ بازیکنان ما می‌جنگند، البته پرسپولیس تیم قدرتمندی است و چند بازیکن تکنیکی دارد و ما سعی می‌کنیم آنها را مهار کنیم و جز این راه نقشه دفاعی دیگری نداریم.


Page Generated in 0/0065 sec