printlogo


کد خبر: 198759تاریخ: 1397/6/26 00:00
شبکه اجتماعی سیاهپوشان

میثم نادی*: بی‌سابقه‌ترین دوران از تهاجم ناجوانمردانه علیه باورهای مذهبی را تجربه می‌کنیم؛ اتحاد عجیب دین‌ستیزان برای سست‌کردن پایه‌های اعتقادی ایرانیان. شیاطین انس و جن دست به دست هم داده‌اند تا برای لشکر یزید سرباز جذب کنند. عجب آتش تهیه‌ای فراهم آورده‌اند؛ مجازی و حقیقی، مستقیم و غیرمستقیم، محسوس و نامحسوس، مادی و معنوی، هرچه در چنته دارند را روی «میز کار» ریخته‌اند و سه‌شعبه‌های زهرآگین‌شان را حرمله‌وار پرتاب می‌کنند تا هر کدام که کارگر افتاد، یک تیر و دو نشان شود! روزی نیست که یک عالم دینی دچار تخریب قرار نگیرد، به ستایشگری از خیل عظیم نوکران اهل بیت(ع) توهین نشود، گوشه‌ای از دلبستگی‌های مذهبی مردم را به وادی تمسخر نکشانند و در نهایت کمپینی علیه عاشورا به راه نیفتد. در این میان، البته دل‌مان برای برخی هموطنان‌مان می‌سوزد که سرباز پیاده‌نظام و بی‌جیره و مواجب جماعتی شده‌اند که خارج از خاک وطن، صحنه‌ساز این معرکه‌اند و برای هر ویروسی که توزیع می‌کنند، دلارهای آنچنانی می‌گیرند. بگذار بهمان دخترک فراری از خانواده و میهن، با جیب پُر از دلار، اشک فریب برای فقرای شهرم بریزد و فضاسازی کند که چرا به جای هیات و نذری، به فقیران رسیدگی نمی‌شود؟!
بگذار آن فردی که خود را سلبریتی نامیده و از صدقه سر تلویزیون بی‌تدبیر جمهوری اسلامی به شهرت و مکنتی رسیده و تنها دغدغه‌اش کاهش قیمت عوارض خروج از کشور برای سفرهای تفریحی – کاری به فرنگ است، ژست مردم‌گرایی به خود گرفته و تبلیغ کند که هیات‌ها در این بحبوحه‌ مالی، فعالیت خود را تعطیل کرده و پول‌شان را خرج سفره‌ مستمندان کنند! بگذار شبکه ملکه، از کل مراسم ماه محرم، ابراز نگرانی شدید کند از بالا رفتن مصرف ظروف یکبار مصرف و مشکلاتی که برای محیط‌زیست ایجاد می‌کند!
بگذار دولت به‌اصطلاح اسلامی دست از حمایت از تشکل‌های مذهبی و هیات‌ها بردارد! اما خروجی را این روزها در خیابان‌های شهرمان می‌بینیم؛ شبکه اجتماعی سیاهپوشان که 1400 سال است درهم تنیده‌ است، فضای عمومی جامعه را تحت تسخیر خود درآورده‌ و با این حضور هوشمندانه و انتخاب رنگ و پوشش آگاهانه، پرچم «هیهات مناالذله» را برافراشته‌تر از قبل در اوج نگاه داشته‌اند. حتی اگر شهرداری هم در فضاسازی شهر کوتاهی کند و به صورت غیررسمی از حسینی‌شدن جو حاکم بر‌ ام‌القرای جهان اسلام خودداری به عمل آورد اما این شبکه اجتماعی مردمی، آن سستی را جبران کرده است. طبیعی است فهم این مسائل برای آنان که حتی حضورشان در هیات عزاداری از داخل VIP رقم می‌خورد، غیرممکن باشد. آنها اگر مردمی بودند، لااقل در حسینیه که یکی از مظاهرش عدم تفاوت میان غنی و فقیر، رئیس و مرئوس، مسؤول و غیرمسوول است، حتی برای حفظ ظاهر هم که شده، بین عزاداران می‎نشستند نه از آن بالا، پشت شیشه و روی مبل نرم! برای اطلاع خوانندگان، یادآوری این دو خبر از عملکرد شبکه اجتماعی محرم شاید خالی از لطف نباشد:
اول - برای دومین سال پیاپی، طرح سراسری هر هیات یک جهیزیه در ماه محرم در حال اجراست که اهل منبر و وعظ و مدح و روضه به عنوان پیشروهای این عرصه، در کنار تکلیف تبلیغی – تبیینی خود مشغول فعالیت هستند.
دوم - برخلاف سازمان‌هایی که در قبال اتفاقاتی مانند زلزله و حوادث طبیعی و رسیدگی به حادثه‌دیدگان وظیفه مستقیم دارند اما در ماجرای زلزله کرمانشاه نمره قبولی نگرفتند، تعدادی از نیروهای هیاتی در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و... که اکثرا سنی‌نشین هستند، خدمت‌رسانی به هموطنان‌شان را همچنان ادامه می‌دهند.
حالا، هرچه بیشتر می‌کوشند تا میان سیاهپوشان ملل مختلف جدایی افزون‌تری بیندازند، وحدت و یکپارچگی‌ اینان بیشتر می‌شود. از طرفی اخبار تهاجم چند عراقی فریب‌خورده را بشدت توزیع می‌کنند تا شاید رگ تعصب ملی‌گرایی را در ایرانیان متورم کنند اما به سرعت جوانان جارو به دست عراقی، کنسولگری کشورمان در بصره را‌ تر و تمیز می‌کنند تا چشم فتنه‌گر در بیاید. از این سوی، با جعل خبر درباره زوار عراقی حرم امام رضا(ع) نوع جدیدی از سیاست نخ‌نماشده‌ «تفرقه بینداز، حکومت کن» را تَکرار می‌کنند اما باز هم دست‌شان خالی می‌ماند. هدف اخیرشان بهم زدن حماسه اربعین است اما تا یک ماه دیگر خواهند دید شبکه اجتماعی سیاهپوشان چه حماسه‌ نوینی را خلق خواهد کرد. نهضت، راهش را یافته، علت تحریم و تهدیدها را فهمیده، خود را برای تمسخرها و توهین‌ها واکسینه کرده، مبدأ حرکتش را سرخی سال 61 هجری و مقصد را سبزی جمعه‌ ظهور تعیین کرده است. پس به یزید بگویید که «از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» که شبکه اجتماعی سیاهپوشان را «امام حسین(ع) هماهنگ کرده است» و این شبکه در حال شناسایی اعضای پویش خود در سرزمین‌های اسلامی است و بزودی دامنه آن بلاد دیگر را هم فراخواهد گرفت. بسم‌الله اگر حریف مایی...
*مداح اهل بیت(ع)
 


Page Generated in 0/0069 sec