printlogo


کد خبر: 198760تاریخ: 1397/6/26 00:00
جلسه شورای شهر با گلایه و تذکر اعضای شورا همراه شد
3 تذکر پی‌درپی به شهرداری!

گروه اجتماعی: «هر بلایی سرتان می‌آورند صدای‌تان در نمی‌آید اما انتظار داشتیم جلوی سانسور را بگیرید».
این جمله بخشی از اظهارات محمد علیخانی در جلسه روز گذشته شورای شهر است که با حاشیه‌‌های فراوانی همراه بود. دادن 3 تذکر به شهرداری، گلایه از معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران و تاکید اعضای شورا به رتبه نخست شهرداری در فساد و پارتی‌بازی، بخشی از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران بود. به گزارش فارس، در جریان هشتادوششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، مجید فراهانی درباره اجرایی کردن بند «د» ماده 2 آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه واکنش نشان داد و خواستار تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می‌کنند شد.
تذکر به شهرداری!
فراهانی افزود: برخی عناصر فاسد هم با خود فکر می‌کنند باید برای خود کلاهی ببافند، به همین دلیل پدیده رشوه رخ می‌دهد و برخی کارمندان با دریافت رشوه از مراجعان به نوعی سهم خود را دریافت کرده یا آنکه پارتی‌بازی می‌کنند. برای مقابله با این شرایط «شفافیت»، «شناسایی افراد فاسد» و «تشویق افرادی که تخلفات را گزارش می‌دهند» از مهم‌‌‌‌‌ترین پادزهرهاست. رئیس کمیته بودجه و نظارت شورا گفت: امروز در شرایطی هستیم که تنها مبارزه همه‌جانبه علیه فساد و رشوه می‌تواند اعتماد شهروندان را بازگرداند و در این میان مطالبه مردم برخورد با دانه‌درشت‌ها و ناامن کردن فضا به گونه‌ای است که هیچ‌کس به خود اجازه فساد ندهد، بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره اجرایی کردن بند «د» ماده 2 آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می‌کنند، به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.
عدم درآمد از محل پارک حاشیه‌ای
در ادامه، محمد علیخانی در نطق پیش از دستور خود گفت: گلایه شدید خودم را به خاطر کم‌لطفی جناب میرلوحی در سانسور یادداشت اینجانب در گزارش عملکرد کمیسیون عمران و حمل‌ونقل که در مجموعه‌ای اخیراً چاپ شده است اعلام می‌کنم. از آقای هاشمی هم گلایه دارم که با وجود اطلاع از موضوع چرا اجازه چنین اقدامی را داده‌اند. عضو شورا گفت: جناب آقای هاشمی! شما که هر بلایی سرتان بیاورند صدای‌تان در نمی‌آید اما انتظار دارم به‌خاطر جلوگیری از تضییع حقوق دیگران با این‌گونه موضوعات جدی‌تر برخورد کنید. وی افزود: در بودجه سال 97 مبلغ 950 میلیارد تومان درآمد اجرای پارک حاشیه‌ای برآورد شده است اما تاکنون پس از گذشت حدود 4 ماه از سال که باید رقمی حدود 350 میلیارد تومان درآمد کسب می‌شد، این امر محقق نشده است. متأسفانه از این ناحیه خسارت اینچنین متوجه کسب درآمدهای شهری شده است.
 کاهش درآمد طرح ترافیک
علیخانی همچنین گفت: در موضوع طرح ترافیک به علت ارائه داده‌های نادرست مبنی بر آماده بودن زیرساخت‌های لازم، درآمد پیش‌بینی شده تا پایان دوره بیش از 470 میلیارد تومان در بودجه سال 97 مصوب شده است اما متأسفانه تاکنون حدود 40 میلیارد تومان تا زمان تهیه این گزارش تحقق یافته است و در صورت ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود تنها 50 درصد بودجه مصوب از این محل محقق شود. این‌گونه خسارت‌ها به درآمد شهری در حقیقت اتلاف منابع درآمدی کلانشهر تهران و شهروندان تهرانی است.
 تذکر دوباره به شهرداری!
در ادامه جلسه شورا، علی اعطا، عضو شورا درباره تغییرات در ساختار سازمانی شهرداری تهران تذکر داد. وی گفت: در روزهای اخیر از طریق رسانه‌ها از تغییراتی در ساختار سازمانی شهرداری تهران مطلع شدیم. این تغییرات در قالب تصمیم شورای اداری شهرداری تهران انجام شده که بر اساس قانون، خارج از حدود اختیارات این شوراست. عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در قالب این تغییرات سازمان نوسازی شهر تهران که ارتباطی موضوعی و مأموریتی با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری دارد از این حوزه منفک و به حوزه شهردار انتقال یافته است.
 سومین تذکر!
در همین حال، الهام فخاری هم گفت: به شهردار تهران درباره کندی و کاستی اصلاح و بهبود در حوزه زنان هم درون شهرداری، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته و هم در گستره‌ شهر تذکر می‌دهم. همچنین جای افسوس است که در این مدت از توانایی‌های سمن‌های فعال در حوزه زنان در مدیریت شهری استفاده نشده است. عضو شورای شهر تهران گفت: طرح و برنامه مشخصی برای بهبود کیفیت زندگی زنان در شهر تاکنون ارائه نشده است و در این زمینه نظارت جدی بر عملکرد معاونت‌ها و مناطق بر اساس شاخص‌های سنجش‌پذیر انجام نشده است.


Page Generated in 0/0070 sec