printlogo


کد خبر: 198762تاریخ: 1397/6/26 00:00
اخبار

رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران تشریح کرد
ویژه‌برنامه‌‌های محرم و صفر
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به تشریح برنامه‌‌های این سازمان در ایام ماه محرم و صفر و هفته دفاع‌مقدس پرداخت.
سعید اوحدی با اشاره به ماه محرم گفت: برای این ماه، ۱۷ برنامه فراگیر، ۱۲ برنامه شاخص و ۷۰ برنامه محلی و منطقه‌ای تدارک دیده شد و یکی از مناطق ما به عنوان مسؤول برگزاری آن انتخاب شد و در میدان امام حسین(ع) نیز برنامه‌‌های ما درباره ماه محرم رونمایی خواهد شد. وی در توضیح برنامه‌‌های فراگیر سازمان در ایام ماه محرم گفت: برنامه پرده عشاق به منظور تجلیل از خادمان و پیرغلامان اهل‌بیت و نیز 2 برنامه کودکان عاشورایی در مهدهای‌کودک‌‌ تحت مدیریت سازمان و برنامه نوگلان حسینی با محوریت نوجوانان مدارس تهران برگزار خواهد شد. همچنین ویژه‌برنامه سوگواره شعر با عنوان «بر آستان اشک» در فرهنگسرای اندیشه برپا خواهد بود و مراسم اهدای نشان ارادت به هنرمندان منتخب آیینی نیز برگزار خواهد شد.
توجه به جاذبه‌‌های گردشگری
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران علاوه بر این در بیست‌ودومین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه گردشگری و زیارت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در شروع سال 97 گفت: رهبر انقلاب گردشگری را کم‌زحمت‌ترین صنعتی دانستند که باید به آن توجه ویژه کرد و فرمودند باید 20 میلیون گردشگر در سال داشته باشیم. این فرمایشات نشان از اهمیت و ظرفیت موجود این صنعت است. وی با بیان شاخص‌های جهانی صنعت گردشگری ایران گفت: ایران جزو 10 کشور اول دنیا به لحاظ داشته‌ها و ظرفیت گردشگری است و در جاذبه‌های طبیعی نیز ایران جزو 5 کشور برتر دنیاست. اوحدی افزود: ایران در تنوع صنایع‌دستی، تنوع اقوام و کیفیت صنایع‌دستی جزو 7 تا 10 کشور برتر دنیا قرار دارد و این موضوع حاصل توجه جمهوری اسلامی ایران به این حوزه است.

معاون شهردار تهران خبر داد
خروج ۴۰ مدیر بازنشسته از شهرداری
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: ۴۰ مدیر بازنشسته شهرداری شناسایی شده و تدابیر لازم برای جایگزینی آنها نیز اندیشیده شده است. ابراهیم شیخ درباره اینکه با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان چند مدیر از شهرداری می‌روند، به مهر گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل مشاغل دولتی و نهادهای عمومی می‌شود و براساس قانون و در مهلت تعیین شده نیز مدیرانی که بر اساس آن دیگر نمی‌توانند در شهرداری کار کنند، از شهرداری جدا می‌شوند. وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده به طور دقیق ۴۰ نفر از مدیران از مجموعه شهرداری خداحافظی می‌کنند اما افرادی که هنوز حکم بازنشستگی آنها صادر نشده و سنوات خدمت‌شان پر شده است مشمول قانون دیگری می‌شوند. شیخ در پاسخ به این پرسش که آیا حضور مدیری که سنوات خدمتش پر شده اما هنوز بازنشسته نیست نوعی تخلف محسوب نمی‌شود؟ گفت: مدیران بر اساس نیاز مجموعه می‌توانند حضور خود را تمدید کنند اما تاکید می‌کنم قانونی که ابلاغ شده مشمول این افراد نمی‌شود. وی درباره اینکه آیا برای جایگزینی این مدیران بازنشسته چاره‌ای اندیشیده شده؟ گفت: هر نظام هوشمند منابع انسانی برای این قانون چاره‌اندیشی می‌کند؛ از ماه‌ها قبل که این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفت، ما لیست کامل افرادی که مشمول قانون در شهرداری می‌شوند را احصا کرده، در اختیار شهردار قرار دادیم و تدابیر لازم برای جایگزینی اندیشیده شد.


 غلامرضا طائبی، مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرآیندهای افزایش درصد جانبازی در کمیسیون‌های تخصصی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با سازوکارهای طراحی‌شده اعمال‌نفوذ برای افزایش درصد جانبازی بدون ارائه مدارک و مستندات قانونی امکان‌پذیر نیست.


Page Generated in 0/0064 sec