printlogo


کد خبر: 198767تاریخ: 1397/6/26 00:00
اخبار

داستان عجیب سایت‌های گران‌فروش بلیت هواپیما
وزارت راه‌وشهرسازی به طور رسمی اعلام کرد با درخواست و توصیه این وزارتخانه بیش از 180 سایت حوزه گردشگری و فروش بلیت هواپیما و قطار فیلتر شده است. به گزارش «وطن امروز»، آذری جهرمی مانند ادوار گذشته با موج‌سواری روی موضوع فیلترینگ سایت‌های خدمات حوزه گردشگری قصد داشت خود را مدافع این سایت‌ها نشان دهد و در سلسله توئیت‌هایی این اقدام را مورد نقد قرار داده که بخشی از این هجمه‌ها به حوزه کمیته فیلترینگ معطوف می‌شد. پیش‌تر هم اظهارنظرهای غیرکارشناسی و هیجانی در موضوع فیلترینگ بویژه در حوزه تلگرام توسط این وزیر دهه شصتی انجام شده بود. عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در واکنش به این فضاسازی‌ها اعلام کرد فیلترینگ به درخواست معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است. وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری یکی از علل بالا رفتن  قیمت بلیت هواپیما و برخی دیگر از نابسامانی‌های مربوط به حوزه فروش  بلیت را فعالیت سایت‌های غیرمجاز مربوط به خدمات مسافرتی اعلام کرده و با ارائه فهرست برخی از این سایت‌ها از دستگاه قضایی درخواست کرده به منظور جلوگیری از اجحاف به مسافران و ممانعت از اخلال در شبکه فروش بلیت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کند. خرم‌آبادی تصریح کرد: جای تعجب است که بخشی از دولت در اجرای تبصره‌های یک و ۲ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی فعالیت سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما را اجحاف به مسافران و اخلال در شبکه توزیع بلیت تلقی کرده و مصرانه تقاضای فیلتر  سایت‌های یادشده را می‌کند  و بخشی دیگر  از دولت این اقدام را تقبیح و در فضای مجازی  علیه آن جوسازی می‌کند. روابط عمومی سازمان هواپیمایی به صورت رسمی اعلام کرده است این فیلترینگ با نظارت و پیشنهاد آنها انجام شده است. وی ادامه داد: این سایت‌ها اعتباری برای ارائه بلیت هواپیما نداشتند و اگر بخواهند به این حوزه مجدداً ورود کنند باید الزامات سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت کنند و سپس از این سازمان مجوز دریافت و همه این مراحل براساس قانون انجام می‌گیرد. رضا جعفرزاده با بیان اینکه ۵۷ سایت دارای مجوز از این سازمان، عملیات فروش بلیت هواپیما را انجام می‌دهند، گفت: سایت‌هایی که بتازگی فیلتر شده‌اند، هیچ‌یک مجوز فروش بلیت هواپیما از سازمان هواپیمایی نداشتند.


نایب‌رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران:
بزرگ‌ترها ارزشان را دیرتر می‌آورند
در پی تعلل برخی صادرکنندگان در واریز ارز صادراتی به سامانه نیما و اعلام کوتاهی شرکت‌های بزرگ صادراتی در این زمینه، نایب‌رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: شرکت‌هایی همچون پتروشیمی‌ها و نفتی‌ها که برندشان برای صادرات مورد تایید است، زودتر می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را دریافت و وارد سامانه نیما کنند اما این شرکت‌ها دیرتر ارز خود را به سامانه نیما واریز می‌کنند که علتش را فقط خدا می‌داند. محمدرضا صفا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: چرخه برگشت پول حاصل از صادرات کالا بدین صورت است که صادر‌کننده زمانی که کالای خود را صادر می‌کند، بین ۱۵ روز تا حداکثر یک ماه زمان می‌برد تا ارز حاصل از صادرات به چرخه بازگردد. وی یادآور شد: سامانه نیما نسبت به بازار آزاد، نرخ پایه دارد و ارزان‌ترین قیمت به صورت نوبت‌دهی برای متقاضیان تامین می‌شود. در سیستم نوبت‌دهی هم تا زمان تامین ارز از صرافی‌ها و بانک‌ها حداکثر یک هفته طول می‌کشد. پیش از این نیز مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: نارضایتی رئیس‌جمهور از شرکت‌های عمده صادراتی در بخش پتروشیمی، محصولات پایه‌ نفتی و کانی‌های فلزی است که بیشتر این شرکت‌های شبه‌دولتی، وابسته به هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و با مدیریت دولتی یا وابسته به نهادهایی هستند که به تعهد خود در این زمینه عمل نکردند و ارز صادراتی‌شان را کامل به سامانه نیما نیاوردند.


Page Generated in 0/0060 sec