printlogo


کد خبر: 198768تاریخ: 1397/6/26 00:00
اخبار

بخشش جریمه دیرکرد وام کشاورزان
وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار تسریع در ابلاغ مصوبه بخشودگی جرایم دیرکرد و سود کارمزد تسهیلات بانکی کشاورزان آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه شد. به گزارش تسنیم، محمود حجتی با ارسال نامه‌ای به عبدالناصر همتی با اشاره به لزوم امهال تسهیلات دریافتی کشاورزان، درخواست کرده: با عنایت به اهمیت زمان و بازتوانی آسیب‌های وارده به بهره‌برداران بخش کشاورزی در آغاز سال زراعی جدید، موضوع ابلاغ دستورالعمل یاد شده به بانک‌های عامل تسریع شود.

صدورکارت ۱۰۰ هزار تومانی  خرید کالا
در طرحی که از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال‌ شده قرار است بزودی کالاکارت برای تامین کالاهای اساسی به مردم داده شود. به گزارش تسنیم، احمد میدری در این‌باره گفت: قرار است همان کارت‌ بانکی که افراد با آن یارانه می‌گیرند به کالاکارت تبدیل شود تا افراد با مراجعه به فروشگاه‌ها با استفاده از کالاکارت بتوانند سهمیه کالایی‌شان را که شامل کالاهای اساسی است تامین کنند. میدری افزود: در این طرح کالاکارت به‌ صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود و افراد هیچ دسترسی به پول نقدی نداشته و در اصل این کارت‌ها تضمین برای رسیدن کالاهای اساسی وارداتی با یارانه ارزی به دست مصرف‌کنندگان نهایی است. کالاکارت به‌ صورت الکترونیکی بر اساس برآوردها قرار است برای 10 میلیون نفر صادر و در سال 3 الی 4 مرتبه شارژ شود. کارت‌های الکترونیکی تنها برای عبور از وضعیت امروز به وجود آمده و فعلاً 100 هزار تومان شارژ می‌شود.

تولیدکنندگان پوشک به روحانی نامه نوشتند
تولیدکنندگان محصولات سلولزی و بهداشتی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار رسیدگی به عملکرد شرکت وابسته به هلدینگ ترکیه‌ای در بازار ایران شدند. به گزارش تسنیم، شرکت‌های تولیدکننده محصولات سلولزی و بهداشتی در این نامه نوشته‌اند: عملکرد شرکت پارس حیات ساغلیک ارونلری وابسته به هلدینگ حیات کیمیا مستقر در ترکیه که برندهای پوشک مولفیکس، نوار بهداشتی مولپد، دستمال کاغذی پاپیا و تنو را تولید می‌کند، باعث بروز نارضایتی در میان تولیدکنندگان داخلی و همچنین مردم شده است. امضاکنندگان در این نامه بویژه از افزایش 3 برابری قیمت مواد اولیه محصولات سلولزی توسط این شرکت و عدم عرضه تیشو به واحدهای تولیدکننده گلایه و تاکید کرده‌اند که مراجعه به وزارت صنعت برای جلوگیری از «رفتار بی‌ثبات‌کننده شرکت پارس حیات ساغلیک ارونلری» بی‌نتیجه بوده است.

آب خزر یک متر پایین رفته است
رئیس سازمان نقشه‌برداری خبر داد به دلیل کاهش بارش‌ها و کاهش ورودی آب از رودخانه‌ها بویژه حوزه ولگا، سطح آب دریاچه خزر در 2 سال‌ اخیر 4 سانتیمتر و در ۱۰ سال اخیر یک متر کاهش یافته و به نظر می‌رسد این سیر ادامه‌دار خواهد بود. به گزارش ایسنا، مسعود شفیعی در این‌‌باره اظهار داشت: در یک دهه گذشته به اندازه ۳۸۰ کیلومتر مربع معادل ۱۲ دریاچه ارومیه در زمان پرآبی آن از آب دریای خزر کاسته شده و به نظر می‌رسد سیر کاهنده آن با توجه به داده‌هایی که به‌طور ماهانه از این حوزه دریافت می‌کنیم، ادامه خواهد داشت. شفیعی اضافه کرد: پارسال موفق شدیم با ارائه چارت‌هایی از خلیج‌فارس، پس از نیم قرن نقشه‌های ایرانی را جایگزین نقشه‌های انگلیسی کنیم و پس از آن همه شناورهای خارجی از این نام استفاده می‌کنند. امسال هم می‌خواهیم در حوزه خزر، نقشه‌های ایران را جایگزین نقشه‌های روسیه کنیم. وی ادامه داد: هم‌اکنون در نقشه‌های داخلی این دریا را با نام خزر می‌شناسیم و در حوزه بین‌المللی با نام کاسپین.

کاهش شدید رشد اقتصادی کشور
رشد اقتصادی در بهار؛ 8/1درصد
رشد اقتصادی کشور (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰) بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در 3 ماه نخست ۱۳۹۷ به عدد 8/1 درصد رسید. به گزارش تسنیم، بر اساس محاسبات مقدماتی و اولیه اداره حساب‌های اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه (به قیمت‌های ثابت سال 1390) در 3 ماه اول سال 1397 به 7/1676 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه پارسال به میزان 8/1 درصد افزایش یافته است. بر این اساس، ارزش افزوده گروه‌های کشاورزی، نفت، صنایع و معادن و خدمات کاهش داشته است.
 


Page Generated in 0/0227 sec