printlogo


کد خبر: 198774تاریخ: 1397/6/26 00:00
چهارگوشه

شهردار لندن خواهان تکرار همه‌پرسی بریگزیت شد
«صادق‌خان» شهردار لندن در یادداشتی که در روزنامه «آبزرور» چاپ شد، خواستار برگزاری همه‌پرسی دیگری شد که توافق نهایی بریگزیت را به رأی مردم مشروط می‌کند. انگلیس قرار است تا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپایی جدا شود اما باتوجه به آنکه طرح پیشنهادی ترزا می‌، نخست‌وزیر این کشور هنوز مورد تایید پارلمان قرار نگرفته است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، برخی قانونگذاران بریتانیایی و همچنین اتحادیه‌های صنفی خواستار همه‌پرسی از مردم برای اتخاذ تصمیم نهایی شده‌اند. این درحالی است که ترزا می ‌دائماً این تقاضا را رد کرده و می‌گوید تصمیم نهایی با پارلمان است. از آنجا که صادق‌خان یکی از اعضای حزب اپوزیسیون «کارگر» است، تقاضای وی برای برگزاری همه‌پرسی مجدد به منزله اهرم فشار بر «جرمی کوربین» رهبر حزب برای پیگیری هرچه ‌بیشتر این خواسته خواهد بود.

رئیس‌جمهور فنلاند:
روسیه تهدید نیست
رئیس‌جمهور فنلاند با ابراز نگرانی نسبت به روابط اروپا- آمریکا گفت: برای نخستین‌بار پس از جنگ سرد لازم است درباره مشکلات به وجود آمده در روابط اروپا و آمریکا فکر کنیم. سولی نینیتسو، رئیس‌جمهور فنلاند در گفت‌وگو با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه از برخی رهبران جهان بویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد و درباره دیدگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که گفته بود اروپا یک رقیب و حریف است و حتی یک دشمن، گفت: برای همگان مشخص است که این روابط تا چه اندازه باارزش است، ترامپ اما همه چیز را تغییر داد. او سعی دارد روی همه چیز برچسب قیمت بزند ولی ارزش روابط اروپا و آمریکا را نمی‌توان با دلار تعیین کرد. وی همچنین افزود: من هرگز به روسیه به‌عنوان یک تهدید نگاه نمی‌کنم.

هلاکت یک صهیونیست در عملیات استشهادی در کرانه‌باختری
در جدیدترین عملیات استشهادی جوانان فلسطینی در کرانه باختری، روز گذشته یک شهرک‌نشین کشته و یک تن دیگر زخمی شد. منابع فلسطینی گزارش دادند نظامیان صهیونیست با شلیک به یک جوان فلسطینی در نزدیکی شهرک عتصیون در جنوب بیت‌لحم به بهانه چاقو زدن به 2 شهرک‌نشین صهیونیست، این جوان را زخمی و دستگیر کردند. سرزمین‌های اشغالی فلسطین در اکثر روزها شاهد عملیات شهادت‌طلبانه شهروندان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها است. پلیس رژیم صهیونیستی همچنین صبح دیروز یک مرکز تجاری در شهر قدس اشغالی را پس از کشف یک جسم مشکوک تخلیه کرد.

انهدام 2 پهپاد جاسوسی سعودی طی 24 ساعت
روز گذشته نیروهای یمنی 2 فروند پهپاد جاسوسی عربستان سعودی را ساقط کردند. المسیره گزارش داد شنبه‌شب پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله، یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در جیزان هدف قرار داد. ساعاتی پس از این حادثه، منابع رسانه‌ای از سقوط یک فروند پهپاد عربستان سعودی در جیزان خبر دادند. یک منبع نظامی یمن در این‌باره به المسیره گفت این پهپاد جاسوسی حین مقاومت نیروهای ارتش یمن و انصارالله در برابر نفوذ شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در کوهستان الشبکه در جیزان هدف قرار گرفت.

تیراندازی در مسجدالنبی  در مدینه‌منوره
منابع خبری در عربستان سعودی اعلام کردند شنبه‌شب یک فرد ناشناس اقدام به تیراندازی در یکی از صحن‌های مسجدالنبی کرده است. در این حادثه که گفته می‌شود فردی ناشناس با سلاح کلت کمری تیراندازی کرده، کسی آسیب ندیده است. طبق این گزارش، نیروهای امنیتی مسجدالنبی شنبه‌شب موفق شدند یک فرد ناشناس را که در یکی از صحن‌های مسجد اقدام به تیراندازی با سلاح کلت کمری کرده، بازداشت کنند. به ادعای منابع سعودی، فرد بازداشت شده 42ساله، «بیمار» بوده و تسلیم پلیس منطقه مرکزی مدینه منوره شده تا اقدامات انتظامی درباره او به عمل آید.
 


Page Generated in 0/0072 sec